AndroidHealthClinic

Benchpress vs. Lengte

Ik ben 1m92, heb een super kort torso en super lange ledematen, badass monkey arms.
Mijn bench press is verre weg mijn beste lift met 5x97.5kg//2x100kg//1x105kg (maar 5/2/1rm heb ik lang niet meer getest).
Ik deadlift 1x150kg, squatten praat ik maar niet over vanwege een blessure.
dit @ 192 - 85kg.

niet om stoer te doen, maar lengte heeft weinig met kracht te maken. Je krijgt een slechte wilk's score, that's it.
En ja 105kg bench press is laag, maar niet voor een advanced beginner ;).

Je hebt juist super korte armen voor je lengte. Logisch dat de bench je beter afgaat en de deadlift niet. Dus monkey klopt niet, je ben t-rex.

192 / 185 = 1,037
Maar heeft bovenlichaam-been verhouding er niet ook heel veel mee te maken? (met het deadliften dan)
En sowieso, wat heeft lichaamslengte/armlengte verhouding met bankdrukken te maken? :P Volgens mij moet dat puur op armlengte gebaseerd zijn?

Laatst bewerkt:
Hij zegt dat hij dunne armen heeft... Misschien traint die zijn triceps niet goe en houdt dit zijn progressie op? Hoe is je vooruitgang met flyss?

1) ja het maakt uit en 2) ja het is uiteindelijk een kudtsmoes om niet sterker te worden

Heeft iemand met langere ledematen niet meer spiermassa en dus meer kracht om de langere bewegingsbaan te overbruggen?

Heb daar zelf ook erg veel last van... Duurt erg lang voordat ik vorder bij BP. Overige oefeningen vorderen vaak vele malen sneller dan de borst.

Geduld is een schone zaak?

Teken van zwakte, wat boeit het jou hoe de 'kleinere' eruit zien? Je moet gewoon je ding blijven doen en steeds weer tot het uiterste gaan. Ik persoonlijk hou liever van de concentrated dumbell press, uitvoering is velen malen belangrijker dan het gewicht.

Dat maak je jezelf wijs om niet zwaar te hoeven gaan.

Heb daar zelf ook erg veel last van... Duurt erg lang voordat ik vorder bij BP. Overige oefeningen vorderen vaak vele malen sneller dan de borst.

Geduld is een schone zaak?

Als dat met je lengte te maken zou hebben dan zijn je andere spiergroepen in de meeste gevallen net zo benadeeld (langere ROM)

En ja, Geduld is een schone zaak.

Dat maak je jezelf wijs om niet zwaar te hoeven gaan.

Dat is dan met name persoonlijk denk ik. Als je geconcentreerd een oefening uitvoert met puur de focus op de uitvoering kun je naar mijn inzicht goed groeien. Zo kun je tevens steeds zwaarder gaan, natuurlijk niet zo zwaar als je een oefening 'snel' uitvoerd. Ieder zijn ding natuurlijk. Het gaat uiteindelijk toch allemaal om het maximaal belasten van die spiergroep ondanks het gewicht?

Dat is dan met name persoonlijk denk ik. Als je geconcentreerd een oefening uitvoert met puur de focus op de uitvoering kun je naar mijn inzicht goed groeien. Zo kun je tevens steeds zwaarder gaan, natuurlijk niet zo zwaar als je een oefening 'snel' uitvoerd. Ieder zijn ding natuurlijk. Het gaat uiteindelijk toch allemaal om het maximaal belasten van die spiergroep ondanks het gewicht?
Nee daar gaat het uiteindelijk niet om, hoe kom je daarbij?

Nee daar gaat het uiteindelijk niet om, hoe kom je daarbij?

Ik dacht dat mijn spieren groeide wegens het maximaal belasten (beschadigen) van de spieren doormiddel van oefeningen. Het herstel doormiddel van voeding en slaap zorgt ervoor dat de spieren groeien. Correct me if i'm wrong. Wat is jou visie dan als ik vragen mag?

Excuses maken je zwak... Knal gewoon op jouw manier en stop met naar anderen te kijken.

Ik dacht dat mijn spieren groeide wegens het maximaal belasten (beschadigen) van de spieren doormiddel van oefeningen. Het herstel doormiddel van voeding en slaap zorgt ervoor dat de spieren groeien. Correct me if i'm wrong. Wat is jou visie dan als ik vragen mag?
TS geeft aan juist sterker te willen worden t.o.v. andere sporters in zijn gym met dezelfde bouw.

Er komt meer bij kijken dan alleen het belasten van spieren. Als de focus op het gewicht (kracht) ligt dan ben je niet met spiergroepen bezig maar met de beweging. Naast je spieren train je ook je zenuwstelsel en pezen.

TS geeft aan juist sterker te willen worden t.o.v. andere sporters in zijn gym met dezelfde bouw.

Er komt meer bij kijken dan alleen het belasten van spieren. Als de focus op het gewicht (kracht) ligt dan ben je niet met spiergroepen bezig maar met de beweging. Naast je spieren train je ook je zenuwstelsel en pezen.

Hij vroeg zich af waarom hij niet dezelfde progressie maakte als kleinere 'bouwgenoten' van hem. Door zijn lengte dus, meer (spier)massa wat langer duurt dan minder spiermassa. Nu hij deze kennis heeft hoop ik dat hij er voor blijft gaan en zich om dit onderwerp niet meer druk maakt.

Ik kaarte de concentraded dumbell press aan wegens het feit dat ik daar persoonlijk, natuurlijk ook in combinatie met andere oefeningen, positieve spiergroei op maak. Iedereen doet het op zijn manier, ik geef alleen mijn methode aan. En omdat we van dezelfde lengte zijn zou het tevens voor hem kunnen werken.

En met een geconcentreerde oefening ben je niet alleen maar bezig met de beweging, je voert de oefening evenals de 'normale manier' uit tot dat je niet meer kunt. Zelfde reps, langzamere uitvoering. Hierbij beschadig je tevens de spieren waardoor you know the story.

Laatst bewerkt:
Hij vroeg zich af waarom hij niet dezelfde progressie maakte als kleinere 'bouwgenoten' van hem. Door zijn lengte dus, meer (spier)massa wat langer duurt dan minder spiermassa. Nu hij deze kennis heeft hoop ik dat hij er voor blijft gaan en zich om dit onderwerp niet meer druk maakt.

Ik kaarte de concentraded dumbell press aan wegens het feit dat ik daar persoonlijk, natuurlijk ook in combinatie met andere oefeningen, positieve spiergroei op maak. Iedereen doet het op zijn manier, ik geef alleen mijn methode aan. En omdat we van dezelfde lengte zijn zou het tevens voor hem kunnen werken.

En met een geconcentreerde oefening ben je niet alleen maar bezig met de beweging, je voert de oefening evenals de 'normale manier' uit tot dat je niet meer kunt. Zelfde reps, langzamere uitvoering. Hierbij beschadig je tevens de spieren waardoor you know the story.

Jij gelooft zeker ook in dat mind muscle gebeuren of niet?

Het beste is gewoon om zwaar te trainen met een goede uitvoering, ik kan niet onderbouwen waarom het zo is maar neem het maar gewoon aan.

Heeft iemand met langere ledematen niet meer spiermassa en dus meer kracht om de langere bewegingsbaan te overbruggen?

Ja. Zoals eerder ook al aangegeven, strongman competities worden dan niet overspoeld door mensen van 1.50 m vanwege hun korte ROM. En ook in powerlifting competities zie je dat naarmate de gewichtsklassen toenemen, de sporters ook snel langer worden, en zwaardere gewichten verplaatsen.

Een veel belangrijker element dan armlengte zal dan ook simpelweg de gedachtegang van de TS zijn. Indien je een benchpress doet met de gedachten, mijn armen zijn lang dus ik kan niet zwaar pressen, dan gaat het hem toch al niet worden.

Gewoon verstand op nul, en gewicht verplaatsen. Niet nadenken over waarom het je niet zou lukken.

Lange dunne armen kan je niet zwaar mee benchen.

Omdat ze gewoon nog te zwak zijn. Oplossing: massa aanzetten en sterker worden.

wat een onzin dat lange mensen niet goed zouden kunnen benchen. Een van de beste raw benchers in de wereld is 2.03m.. Als je langer bent heb je ook meer spieren in de lengte he!!. ryan kennelly is ook niet echt kort. cristian cantwell ook niet. als iemand 2 keer zo lang is en 2keer zo dik en 2keer zo breed word hij in totaal 2x2x2=8 keer zo zwaar en 4 keer zo goed in bench presses want hij heeft 2x zulke lange armen. Maar hij is dan 8keer zo sterk in lifts waar je geen range of motion voor nodig hebt.
vind je het gek dat in de meeste krachtsporten de zwaarste gewichtsklasses allemaal reuzen zijn.
het is wel waar dat lange mannen meer moeite hebben met benchen en squaten dan freaky kort geboyuwde lui. die hebben vaak ook disproportionele korte armen en dikke triceps etc.

gewoon ervoor gaan

Laatst bewerkt:
meer eten meeste gasten die 1,90m zijn, zijn gewoon mager met een gewicht van 70kilo.

:slotje:

Terug
Naar boven