XXL Nutrition

Benchpress vs. Lengte

Heb niet gezegd dat er niet veel blessures plaats vinden bij lichtere gewichten, maar denk je niet dat als je 1 persoon dezelfde oefening
uit laat voeren met juiste uitvoering met zwaar of licht gewicht dat hij met zwaar gewicht niet meer kans op blessure's heeft?

Niet zolang de uitvoering goed is.

Zolang de uitvoering goed is kun je zo zwaar gaan als je wilt, maar hoe zwaarder je gaat hoe moeilijker het wordt om de uitvoering correct uit te voeren waardoor de kans op een blessure stijgt.

Daarom neem je ook een gewicht wat zwaar is en je toch goed kan uitvoeren en niet (altijd) tot failure gaat, of had je iets anders in gedachten?
Wordt tijd dat dat gejank over blessures met zware gewichten eens stopt, alles waar TE voor staat is slecht. Daarom ga je ook niet TE zwaar.

Heb zelf meerdere blessures gehad en deze zijn over het algemeen bij lichtere gewichten gebeurd. Dus lichte gewichten veroorzaakt blessures? Ow wait...

Daarom neem je ook een gewicht wat zwaar is en je toch goed kan uitvoeren en niet (altijd) tot failure gaat, of had je iets anders in gedachten?
Wordt tijd dat dat gejank over blessures met zware gewichten eens stopt, alles waar TE voor staat is slecht. Daarom ga je ook niet TE zwaar.

Heb zelf meerdere blessures gehad en deze zijn over het algemeen bij lichtere gewichten gebeurd. Dus lichte gewichten veroorzaakt blessures? Ow wait...

TE veel coïtus en TE veel geld zou ik persoonlijk niet als slecht ervaren, ligt er maar aan hoe je er mee om gaat ;). En dat jou blessures met lichtere gewichten hebben plaatsgevonden is natuurlijk persoonlijk. Je hebt helemaal gelijk, zolang de uitvoering maar goed is, wordt de kans op een blessure gereduceerd. Wel denk ik dat er een hoop blessures ontstaan omdat personen teveel hooi op hun vork nemen. Oftewel te zwaar gewicht pakken voor hun doen met een verkeerde uitvoering, overhaasting. Ik kan er naast zitten, kan het niet wetenschappelijk onderbouwen.

. En dat jou blessures met lichtere gewichten hebben plaatsgevonden is natuurlijk persoonlijk.

Niet enkel persoonlijk, vele blessures vinden vaak JUIST plaats bij lichtere gewichten. Wat deels te maken heeft met de mindset waarop dergelijke sets benaderd worden.
Ik geef enkel aan dat dat ook mijn ervaring is, naast de enkele blessures door een te groot ego. Van schade en schande......

TE veel coïtus en TE veel geld zou ik persoonlijk niet als slecht ervaren, ligt er maar aan hoe je er mee om gaat ;). En dat jou blessures met lichtere gewichten hebben plaatsgevonden is natuurlijk persoonlijk. Je hebt helemaal gelijk, zolang de uitvoering maar goed is, wordt de kans op een blessure gereduceerd. Wel denk ik dat er een hoop blessures ontstaan omdat personen teveel hooi op hun vork nemen. Oftewel te zwaar gewicht pakken voor hun doen met een verkeerde uitvoering, overhaasting. Ik kan er naast zitten, kan het niet wetenschappelijk onderbouwen.

23 jaar oud en weet niet wat het woord 'te' betekent.

Wel denk ik dat er een hoop blessures ontstaan omdat personen teveel hooi op hun vork nemen. Oftewel te zwaar gewicht pakken voor hun doen met een verkeerde uitvoering, overhaasting. Ik kan er naast zitten, kan het niet wetenschappelijk onderbouwen.

Maar daarbij is het gewicht niet de reden van eventuele blessures, maar zoals gebruikelijk bij mensen welk blessures oplopen in krachtsport is het vaak te wijten aan te snel gewicht opvoeren, met keer op keer meer verlies van correcte vorm. Of te veel warmup sets, waarbij reeds vermoeid wordt gestart aan training sets, waardoor sneller verlies van vorm.

Terug
Naar boven