Fitness Seller

Benen

bbrutus

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
9%
Ik heb van mezelf al brede benen als in gespierd, dit komt denk ik doordat ik goede genen heb. Afgaande hiervan heb ik tot nu toe nog nooit mijn benen getrained omdat ik niet wil dat ze meer massa krijgen, waarom ik dit niet wil is omdat ik anders niet meer in een normale spijkerbroek pas.
Ik wil toch wel graag benen trainen, alleen wil ik ze dan droog trainen en geen massa gainen. Kan ik dit resultaat bereiken d.m.v meer reps met een relatief laag gewicht? Of hoe kan ik dit het best doen?

Dit is wel een bodybuilding forum. Zulke vragen worden meestal niet gewaardeerd.
En ongetrainde benen (spieren) groeien toch wel een beetje.

Laatst bewerkt:
meer reps doen. simpel zat.

je wilt ze 'droog trainen'? -_-

LOL wss gewoon iemand met vetpoten.

high reps

Idd pic of anders stfu

Je wilt geen slappe beentjes, maar slanke beentjes. Bij veel been-oefeningen gebruik je je rug ook, die wel je ook gewoon sterk hebben. Dan squat je met hoge gewichten, zonder veel volume (weinig doen met hoge gewichten). Dus bijv. 3x3 herhalingen per week squatten, varieer tussen 1 en 3 herhalingen. Je kan er high reps bij doen, maar ik zie het nut daar niet van in aangezien je dan net zo goed kan gaan fietsen oid...

Koop een maatje groter :trollface:

je krijgt echt geen phil heath benen als je een krachtraining gaat doen hoor. Plus de massa die je pakt is gewoon prima voor je algehele vorm.

Niet in een jeans passen.
Verbrand je skinnie jeans en ga naar de winkel achter een groter formaat.
Geen benen trainen is bullshit.

Tenzij je voetbalt dan heb je idd wel huge benen :trollface:

ik ben maar een beginner maar benen moeten toch altijd getraind worden ? is mij verteld dat dat juist de belangrijkste spiergroep is

Ik vermoed veel vet en weinig spier op je benen.

Te dom om op te antwoorden sorry bro

benen zijn moeilijk man

Ik zou even dit erbij zeggen: tot ik Squats en deadlifts bij m'n training voegde kwam ik moeilijk aan.

Ze trainen je dijbenen, glutes (billen), onderrug, trapezius, hamstrings, buikspieren (zonder deze lifts krijg je geen écht sterke core!) en zelfs je voorarmen (de deadlift in dit geval). Je zult sterker worden in andere lifts omdat je meer stabiliteit hebt en je lichaam zal meer IGF-1 en groeihormoon uitscheiden.

Hoe meer spieren je aanspreekt en hoe zwaarder het is, hoe anaboler de oefening voor je lichaam.

WORDT GEEN BEACH BOY MET KIPPE BENEN AUB !

ik ben maar een beginner maar benen moeten toch altijd getraind worden ? is mij verteld dat dat juist de belangrijkste spiergroep is

Niet het belangrijkste,

alle spiergroepen zijn belangrijk in bodybuilding, anders raakt je lichaam uit verhouding en zie je er niet uit man...

Maar mensen vergeten wel eens dat benen (in totaal uiteraard, met kuiten enz erbij) de grootste spiergroep is.

dus je wilt bodybuilden, maar negeert gewoon even de grootste spiergroepen.... snappie?

Als je benen een beetje serieus traint, kun je zo al weer 3-5kg aankomen daar...

dat is een bult massa wat je dan laat liggen als je het niet doet

Terug
Naar boven