- Waardering
- 7.570
- Lengte
- 1m64
- Massa
- 74kg
Zijn er nou hier zo weinig mensen die aan cardio doen of bepaald hier niemand zijn/haar cardiozone om het doel te bereiken?
Doe wel cardio,maar bepaal mn cardiozone niet.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn er nou hier zo weinig mensen die aan cardio doen of bepaald hier niemand zijn/haar cardiozone om het doel te bereiken?
Tuurlijk zal HITT ook helpen bij de vetverbranding echter zal de energie verbranding dan hoofdzakelijk anaëroob zijn. Het verbeteren van je conditie kan wel helpen de anaërobe grens omhoog te halen waardoor je op een hogere intensiteit toch nog aëroob energie kunt verbranden. Bij de inleiding wordt het volgende aangegeven Dit artikel zal niet ingaan op verschillende trainingsmethoden maar zich beperken tot het bepalen van de juiste hartslag voor de verschillende intensiteitniveaus waarmee getraind kan worden. Mocht wetenschappelijk zijn aangetoond dat op een ander percentage anaëroob energie zal worden verbrand dan is dat hier eenvoudig aan te passen. Wanneer je dit soort uitspraken doet dan moet je natuurlijk wel met bronvermelding komen om je uitspraken te funderen.Als ik meerdere forumleden goed begrijp, is deze sticky achterhaald toch? Heeft wetenschap inmiddels niet aangetoond dat dat 70% max verhaal voor vetverbranding niet klopt en dat je ook voor vetverbranding prima vol gas mag gaan (bv HITT)?
Fact or broscience?
Mocht wetenschappelijk zijn aangetoond dat op een ander percentage anaëroob energie zal worden verbrand dan is dat hier eenvoudig aan te passen. Wanneer je dit soort uitspraken doet dan moet je natuurlijk wel met bronvermelding komen om je uitspraken te funderen.
Wanneer je HRrust omlaag gaat zal je HRmax ook worden aangepast en dus ook het punt waarin ke lichaam anearoob energie gaat verbranden.Zo zie ik jou bijvoorbeeld vertellen dat je de anearoobe drempel wilt verhogen. Dat kan dus niet.
) en daardoor zal hij sowieso minder snel op zijn drempel komen. Het voorbeeld lijkt me alleen erg onwaarschijnlijk. Het zal wel een interessante casus opleveren

Als je af wil vallen gaat het gewoon om het kcal-deficit dat je dagelijks bereikt. Met HIIT kun je in een kort tijdsbestek goed leeg gaan en best wat kcal verbranden. Je kunt gewoon wat langere tijd low intensity cardio doen. Als je op lagere intensiteit loopt, zul je meer in je vetverbranding bezig zijn, maar uiteindelijk gaat het toch gewoon om het kcal-deficit. HIIT zul je ook minder lang volhouden, zeker in de cut, aangezien je tijdens een deficit sneller door je koolhydraatvoorraden heen zal zijn. Ik zou gewoon doen wat je het fijnst vindt en wat voor jou het beste werkt. Als je met een harslagmeter en horloge om cardio doet, krijg je een redelijke indicatie van je verbrande kcal.Haha en in andere boeken en fora lees ik dat je best HIT doet als verbranding, want dan ga je meer vet verbranden in absolute hoeveelheid. wat is het nu??
Je bent 47 jaar dat scheelt een hoop maar 128 is wel erg laag. Heb jij vroeger op hoog niveau gesport?