AndroidHealthClinic

Beste manier om dikke kuitspieren / kuiten te ontwikkelen

Akkoord met wat reeds gezegd is : calf raises zijn natuurlijk de standaard methode, maar touwspringen of lopen werkt zeker ook.

In mijn geval heb ik ondervonden dat verdorie power cleans een enorme impact op mijn kuiten hebben. Ik heb het laatste jaar geen direct calf-work gedaan, maar veel explosief powerwerk. Als je correct en explosief pullt dan ga je immers automatisch op de toppen van je tenen staan. Mijn kuiten groeiden (onverwacht) als nooit tevoren (mijn rug, hams en traps groeiden natuurlijk ook, da's toch de hoofdbedoeling van PCL's)

Dan lijkt het alsof ik eindelijk eens wat voor heb op de meeste hier.

Ik heb altijd al vrij mooie kuiten gehad, niet echt te verwarren met groot...

Nu ik ze train ( das nog eens geen half jaar ) kan ik zelfs al ( en heb een hoog % bf ) de splitsing tussen de kuit lichtjes zien binnekant zien...

Of ze echt gegroeit zijn weet ik niet...

wat bij mij lijkt te helpen is inderdaad meer op de lange sets te pakken; 20 +
een set of 4 a 5.... en combi tussen wat lage reps 8 + en 20 + ....

wat ook een hele fijne aan het einde van de rit is bij seated donky raises; je gaat de schijven er een voor een af gooien;

je trekt je kuiten leeg met bijv. 90 kilo daarna rem erop... en 70 kilo, daarna a45 ( hou je over ) en rem erop en zo met een 30 .... ( totdat je er 1 schijf erop hebt zitten )

Ze lijken alleen ' veel' groter bij mij dan dat ze zijn 39 een voorzichtige 40 cm, bij gruwelijke inspanning.

ik train ze nu 4 keer per week,(5*5,3*12,7*3,4*8) vooral op 1 been, met dumbbell in de hand, meestal tegelijk met oefeningen als BOR, ideaal. Verder hardloop ik nog twee keer in de week, wil er sprintjes bij gaan doen en wat plyometrisch gebeuren binnenkort. Sinds ik ze vier keer per week pak zijn ze vooruitgegaan maar merk idd dat sinds ik wat meer hardloop er veel meer progressie in gaat zitten. Ik zal ook wel nooit klapkuiten krijgen, maar daarentegen zijn ze zeker wel gedefineerd.

Kan het ook zijn dat je ze indirect pakt bij een benen training?
Ik train mijn kuiten dus niet en zijn toch aardig groot.

vladi zal al grote kuiten gehad hebben voor hij trainde. ik ken gasten die nooit gesport hebben en toch dikke, gespierde kuiten hebben. onderarmen ook soms. gewoon genetisch bepaald. veel heeft ook te maken of je korte kuitspieren met lange aanhechtingen hebt of lange spieren die al bijna tot aan je enkels komen.

Mijn kuiten zijn tegenover m'n bovenbenen te groot (optisch he!..). Tot ik benen flink heb bijgetrokken doe ik alleen nog rekken/strekken voor kuiten en ze blijven zowaar op dezelfde grootte (een dikke 48cm).

kijk maar eens naar de kuiten van voetballers, of tennisers, of wielrenners (van die berggeiten), dus tja, dat kun je ook gaan doen. Of gewoon 50 kilo overgewicht en dan goed gaan wandelen (dikke mensen hebben dikke kuiten !)

one legged calf raises schijnt één van de beste oefeningen te zijn, omdat je zowel de gastronimiceus en soleus aanspreekt.

Verder meerdere keren per week trainen, zeg zo'n 2 tot 3x per week. Zwaar en licht afwisselen.

Volledige ROM en vergeet ook niet de volledig gestrekte positie ff 2 sec. vast te houden, anders zou je namelijk vooral de kracht uit je achillespees halen.

volgens mij high reps is beter. Kan maar naar ballet gasten. Die hebben vaak hele grote kuiten. Dus dans veel op je tenen zou ik zeggen :D

there's only one: SYNTHOL

het komt er op neer dat kuiten gewoon ontzettend veel gewend zijn qua belasting, omdat je er de hele dag gebruik van maakt.

Daarom moet je ze op een hele aparte manier trainen, óf langdurige belasting of hele korte extreem zware belasting.

Veel Afrikanen hebben geen kuiten en raad eens waar veel Afrikanen goed in zijn: marathons lopen.

Henk Kraaijenhof zegt dat ze daardoor juist goed zijn in lopen; het gebrek aan kuitvolume.

ik merk wel dat antilianen en mannen vna alle rassen boven 40 jaar vaak wel aardige kuiten hebben. maar het lijkt wel opgeblazen dan echt spierweefsel

zie mijn sig ;) :cool: :nowai:

klempic zei:
ik merk wel dat antilianen en mannen vna alle rassen boven 40 jaar vaak wel aardige kuiten hebben. maar het lijkt wel opgeblazen dan echt spierweefsel

Was eens in Griekenland op vakantie, waar ik een trip op zo'n ouderwetse zeilboot maakte. Eén van die schippers, de kapitein geloof ik, was een vrij gedrongen, dikke kerel van een jaar of 55-60, maar die had me een paar kuiten, damn, schat zeker zo'n 50 cm.

Wat ie deed de hele dag? Dagelijks intensieve arbeid op z'n blote voeten, en tig aantal keer op een dag op z'n tenen staand met die zeilen bezig zijn.

maniac zei:
Veel Afrikanen hebben geen kuiten en raad eens waar veel Afrikanen goed in zijn: marathons lopen.

Henk Kraaijenhof zegt dat ze daardoor juist goed zijn in lopen; het gebrek aan kuitvolume.

Dan denk ik dat ik me op een marathon carriere ga storten :(

Nieuwgierig, waarom zou minder kuitvolume je loopprestaties verbeteren. Als ik minder bicepsvolume zou hebben dan nu, dan kan ik toch ook niet inneens alleen de stang 100 keer vaker curlen dan ik dat nu zou kunnen???

Zou de lat voor kuiten eigenlijk niet veel hoger moeten lichen dan. Over het algemeen 'horen' je kuiten ongeveer gelijk aan je bovenarmen te zijn maar dr lopen zat mensen rond met 45 cm kuiten zonder ooit echt getrained te hebben, je ziet niet snel iemand met 45cm bovenarmen rondlopen zonder training:D.

net gezien op de fibo

Ed v Amsterdam: wat een kuiten..niet te geloven , brute spieren - belgian blue style!

kuiten v coleman, ja groot, maar er valt niets op te zien..???

tx voor al de waardevolle tips hier!

BBD zei:
Nieuwgierig, waarom zou minder kuitvolume je loopprestaties verbeteren. Als ik minder bicepsvolume zou hebben dan nu, dan kan ik toch ook niet inneens alleen de stang 100 keer vaker curlen dan ik dat nu zou kunnen???

Maar dat ik vroeg me dat ook af, helaas geen antwoord. Was misschien slechts een theorie van Kraaijenhof.

Terug
Naar boven