AndroidHealthClinic

Beste manier om dikke kuitspieren / kuiten te ontwikkelen

Moet ik die 75 reps in 7 sets halen ongeveer of meer of minder?

Waarschijn bedoelt hij rest-pause set.

Je gooit genoeg gewicht op de stang/machine dat je bv 20reps haalt. Als je geen voledige rep meer kunt maken stop je even net lang genoeg om dat branderige gevoel kwijt te raken en vervolgens doe je weer ..... reps tot je geen voledige rep meer kan maken, enz. Net zolang tot je in totaal op 75 komt (in het geval van zijn schema, je kan natuurlijk ook voor 70 of 80 kiezen of elk ander getal. wat je wilt halen.)

Ik ben in een jaar tijd van 33 cm kippekuitjes naar 40 cm gegaan op de volgende manier.
(Uiteraard is ieder lichaam anders dus ik weet niet of het bij jou werkt)

Total Calf Destruction :D

Zittend in de leg press machine:
Uitgangspositie: voetplaat volledig uitdrukken dus gestrekte benen
Gewicht: ruim 4x bodyweight (ik doe nu 350 kg volgens het apparaat)
Uitvoering: tenen zoveel mogelijk strekken (dus voetplaat wegduwen), even squuezen en weer zover mogelijk terug laten komen tot kuiten volledig gestrekt zijn en even 2 secondes wachten zodat je niet op je archillespees veert.
Reps/sets:
zoveel als ik maar kan, 15 sec rust
zoveel als ik maar kan 15 s rust etc.
tot ik totaal 75 reps heb gedaan. (de eerste keren dat je dit doet kun je niet meer normaal lopen )
Dit ziet er bv zo uit: 25, 21, 18, 11 reps.

Direct gevolgd door:

Smith machine:
Uitgangspositie: Zittend op een bankje, barbell op de knien, blokjes of schijven onder de tenen.
Gewicht: 1,5 bodyweight (bij mij ca 120 kg)
Uitvoering: hielen zo vermogelijk laten zakken. langzaam hielen omhoog door tenen te strekken en op het hoogste punt extra aanknijpen, langzaam zakken even wachten (tegen het veren).

Dit doe ik meestal 2x per week soms 3x en bij mij werkt het (wat niet wil zeggen dat het bij jou werkt). Het is momenteel mijn snelst groeiende spiergroep ! (en dat bij een lengte van 1,89 m)

De eerste weken was niet leuk, maar ook dit went...

dus jij wil zeggen dat je in 15 seconden zosnal bent hersteld dat je bijna net zoveel herhalingen kunt doen als in set 1???

dat lukt mij dus echt niet he

kuiten = genetisch bepaalt.

maatje van me heeft monsterkuiten en doet wedstrijden weet je hoeveel keer die zen kuiten traint..... NOOIT

aan de binnekant van men onderbeen start men kuit pas op 20cm van men hiel... daar zit geen spier zit gewoon niets (juist been), hoe krijg je deze dan groter?

weet je hier iets op 3XL

grtz

Lange achillespees in combinatie met een smalle soleus en een hoge gastrocnemius ? ? ?

Als dat het geval is, dan is er gewoon weinig aan te doen. Pees veranderdt nu eenmaal niet in spier en een onderkant gastrocnemius oefening bestaat niet.

Het enige wat je kan doen is gewoon proberen de spier in z'n geheel te vergroten (meer massa).

dus jij wil zeggen dat je in 15 seconden zosnal bent hersteld dat je bijna net zoveel herhalingen kunt doen als in set 1???

dat lukt mij dus echt niet he

Verschil in vezelverdeling kan er voor zorgen dat de 1 een stuk meer reps haalt als de ander bij enzelfde rustperiode met een zelfde % van z'n 1RM.

Moet zeggen dat ik bij de zittende raises ook best wel weer veel reps aankan na karte rust. Bij staande raises is dit veel minder

Lange achillespees in combinatie met een smalle soleus en een hoge gastrocnemius ? ? ?

Als dat het geval is, dan is er gewoon weinig aan te doen. Pees veranderdt nu eenmaal niet in spier en een onderkant gastrocnemius oefening bestaat niet.

Het enige wat je kan doen is gewoon proberen de spier in z'n geheel te vergroten (meer massa).
heb je daar een voorbeeldje van foto of zo...

anders is het dus gewoon hopeloos voor me......

die truuk ga ik ook eens proberen, alhoewel ik wel op ga passen met die zittende, ik wil mijn soleus niet té breed hebben, dan lijken je enkels snel dik(als hij laag begint)

hardlopen met kisten aan 2x per week 5km per sessie zon 45 min liefst in bos
heeft voor mijn onderstel goed gewerkt

ik zit ook opgescheept met serieuze genetische kuiten
mijn pa die helemaal niet sportief is, heeft er net dezelfde. het zit dus gewoon in de familie.
ik zit echter ook met mega scheenbeenspieren opgescheept. iemand ervaring met scheenbeentraining? ik weet dat het raar is...maar ik wil er eigenlijk liever vanaf.

Calve legpresses

3 restpaused sets, zo veel als je kan max 50 anders gewicht verhogen. Zelfde gewicht is iedere week minimaal 2 reps meer

Bijv:

130kg
set 1 18
set 2 11
set 3 8

Totaal 37 reps.

Conclusie: volgende keer 130kg 39 reps

Heeft mij in 8 weken tijd 3cm op me kuiten opgeleverd. (en ik heb echt hele moeilijke kuiten)

Ik train die dingen nog maar 2 maanden ofzo misschien niet eens, ik denk eerlijk gezegt 1 maand ik heb 37/38cm kuitjes doe calf raises only veel hh.

(newbie)
Zelfde probleem hier
Maar even vraag: hoe komt het dat voetballers standaard kuiten hebben dan? Wat doen die anders dan andere sporters? Toch niet zoveel meer duurloop?

(newbie)
Zelfde probleem hier
Maar even vraag: hoe komt het dat voetballers standaard kuiten hebben dan? Wat doen die anders dan andere sporters? Toch niet zoveel meer duurloop?

Wij Bodybuilders willen kuiten van minimaal 45cm > hebben voetballers komen ook niet aan die omvang :)

Nou ik zie vballers met meer kuit dan ik hoor! Niet allemaal natuurlijk

(newbie)
Zelfde probleem hier

Bij voetbal moet je veel korte sprintjes maken, elke keer als je afzet gebruik je je kuiten

Terug
Naar boven