XXL Nutrition

Beste manier om dikke kuitspieren / kuiten te ontwikkelen

toen ik vandaag een lege band had gvd en een dik uur naar huis moest lopen, was het enige voordeel dat ik het goed in me kuiten voelde! :D

wazzup zei:
Lees dit eens:So try starting every repetition of your calf work with a 2-4 second pause in the bottom, as this will dissipate stored elastic energy. You will feel the difference in how hard the calves are working almost immediately (don't be surprised if you have to drop your work weights considerably). That's because you're finally making the muscles do the lifting, instead of just relying on recoil.

http://www.wannabebig.com/article.php?articleid=172
Deze tip meteen uitgeprobeerd en denk dat dit voor mij een van de beste tips is van het afgelopen jaar voelde meteen verschil in de arbeid die mijn spieren moesten doen thanks wazzup

wazzup zei:
En ik had nog zo'n formuletje alleen de website bestaat niet meer:
[Link niet meer beschikbaar]

Waar heb je 3 voor :D :D

Jammer dat die site verdwenen is :(

3XL zei:
Waar heb je 3 voor :D :D

Jammer dat die site verdwenen is :(
Haha, mooi dat er zelfs websited gearchiveerd worden :)

Leuke berekeningen wel: ik moet nog 8 kg vvm aankomen en 6 kg vet lozen en ik ben perfect :D

Kuiten blijft klote...

Ik heb een PT klant gehad die wat te dik was (standaard issue). Hij had nog nooit gesport... trekt zijn korte broek aan en heeft me toch een dikke poten! Grote quads en hams en belachelijk dikke kuiten! Duidelijk een genetische kwestie.

Het probleem is dat iedereen anders reageert op training. Sommigen doen het met hele hoge reps en groeien, anderen met lage reps een veel gewicht. Het blijft een kwestie van uitproberen wat voor JOU werkt. Niemand kan je daar uitsluitsel over geven, alleen meer suggesties geven.

boogie zei:
lol.dat is werkelijk waar het lelijkste ooit: een vrouw met dikke kuiten. BAH!
Mijn vriendin heeft ook grote kuiten maar wel heel goed gevormd en dat vind ik echt wel mooi :D

houthakker zei:
Mijn vriendin heeft ook grote kuiten maar wel heel goed gevormd en dat vind ik echt wel mooi :D

helemaal mee eens, stevige kuiten bij een vrouw rulen!
En ik heb het idee dat veel meer vrouwen dan mannen een grote aanleg tot dikke kuiten hebben :D

@ 3XL
Hoe nauwkeurig schat je dat dergelijke berekeningen zijn.
persoonlijk zie ik er wel wat in, maar in een eerder topic waren er nogal wat mensen het er niet mee eens.
Heb je in je jaren ervaring de test wel een getest?

waarom kan ik hier mn posts niet bewerken?

de nauwkeurigheid was dus een vraag :D

Ik zou het niet weten.ik heb van mijn eigen al gespierde kuiten.sorry!!!

Nog nooit me kuiten getraind. Nu dat ik me benen echt goed aanpak zijn ze een stuk harder geworden. Kon ze eerst gewoon in drukken tijdens het aanspannen. :D Zijn 41cm, vind het niet bijzonder klein ofzo als ik ze vergelijk met grotere bb's.

Helaas heeft bij kuiten ook veel te maken met aanleg. ik train ze al jaren (ook gevoetbalt van 5 jaar tot 18 jaar) en ze zijn nog lang niet wat ze zouden moeten zijn. Een maat van mij heeft zijn leven lang niet echt veel gesport en heeft mega dikke kuiten :(

die van mij zijn ongeveer 41 cm

komt doordat ik waarschijnlijk al die jaren dik ben geweest en mijn lichaam heeft veel last moeten sjouwen, alhoewl ik geenzins echt sportief was in die periode. denk niet dat het aanleg is anders was ik met de rest van mijn lichaam ook wel een stuk verder

Lopen help bij mij en met een rugzak van +/- 18 kg een week de bergen intrekken en toppen doen (klimmen tot 4-5 uur), ok niet direct een oefening voor de sportschool.:D Loopband met hellingshoek kan ook helpen zoals werd aangehaald.
Zal ook wel aanleg zijn, dat geluk heb ik.

Kuiten blijft klote...

Ik heb een PT klant gehad die wat te dik was (standaard issue). Hij had nog nooit gesport... trekt zijn korte broek aan en heeft me toch een dikke poten! Grote quads en hams en belachelijk dikke kuiten! Duidelijk een genetische kwestie.

Het probleem is dat iedereen anders reageert op training. Sommigen doen het met hele hoge reps en groeien, anderen met lage reps een veel gewicht. Het blijft een kwestie van uitproberen wat voor JOU werkt. Niemand kan je daar uitsluitsel over geven, alleen meer suggesties geven.

Tjah, ik heb ook 40-41 cm kuiten en dat komt omdat ik dik was van vroeger......... wil niet zeggen dat ik genetisch aangelegd ben!!!! anders was ik nu wel ****ing ahnuld.

anyhow. vandaag even kuitjes gepakt, 4 setjes, i denk binnen de minutt of misschien net iets langer....... maar dat is denk ik de trukk, pak een gewicht wat na zo'n 8-9 reps gaat branden als de t*fus, ga door tot je niet meer kunt.. stop dan even 5 seconden en dan door gaan en tot je niet meer kunt.... en dat nog 2 keer. probeer dan nog eens te lopen :D:D bij mij stonden ze in ieder geval in de fik vandaag

Tjah, ik heb ook 40-41 cm kuiten en dat komt omdat ik dik was van vroeger......... wil niet zeggen dat ik genetisch aangelegd ben!!!! anders was ik nu wel ****ing ahnuld.

anyhow. vandaag even kuitjes gepakt, 4 setjes, i denk binnen de minutt of misschien net iets langer....... maar dat is denk ik de trukk, pak een gewicht wat na zo'n 8-9 reps gaat branden als de t*fus, ga door tot je niet meer kunt.. stop dan even 5 seconden en dan door gaan en tot je niet meer kunt.... en dat nog 2 keer. probeer dan nog eens te lopen :D:D bij mij stonden ze in ieder geval in de fik vandaag

denk dat je er wel wat aanleg voor moet hebben, heb zelf ook 41 cm en ben vroeger helemaal niet dik geweest, maar zie vaak ook ouwe mannetjes met giga kuiten en idd ook dikkere mensen.

Naar mijn weten bevinden zich in de kuitspieren veel slow-twitch spiervezels, het geen kan duiden op een groei van deze spier, wanneer je bijvoorbeeld. veel aan wandelen/hardlopen doet.

niet perse, vooral in gastrocnemius kan verhouding heel erg uiteen liggen, sommige wereldkampioen marathon lopers hebben 93 tot 99 procent slowtwitch vezels terwijl topsprinters vaak maar 25 % slowtwitch hebben, nu worden goede sprinters geboren maar zou me niet verbazen als er ook veel meer verschuiving mogelijk is in de samenstelling van je kuiten.

Jullie doen allemaal alsof 42 cm zo groot is voor kuiten?
Mijne zijn 42cm en ik schaam me dood voor die dingen :(

Terug
Naar boven