AndroidHealthClinic

Beste manier om dikke kuitspieren / kuiten te ontwikkelen

Ach... Kuiten is echt een spiergroep waar ik al lang niet meer in geloof. Ik heb ze gewoon altijd serieus getraint, 3 sets, 2 oefeningen. Maar in totaal zijn die dingen misschien 2 of 3cm gegroeid. Nu nog maar 36cm :/ Als ik dan naar m'n ouders kijk zit het vast in de genen, aangezien die ook allebei dunne kuiten hebben. Laatst zag ik een man lopen op straat, een ongetrainde gast, maar wel met frickin' grote kuiten. Dan zakt de stront me echt in de schoenen. Bij ons op de gym lopen ook ouwere kerels rond met bonken van kuiten, terwijl ze die voor geen fl**ker trainen.

Dan vraag ik me toch af, kàn zoiets wel werken?
Ik ben iig begonnen met donkey raises en ga ze nu 2x per week trainen. Maar ik blijf er een hard hoofd in hebben.

helpt fietsen echt:S ik fiets nl. veel, maar echt groeien doen mijn kuiten daar niet van ;) ze worden wel iets steviger

Fiets maar eens een berg op dan zul je het wel merken. Loop trappen met je tenen op, dan train je ze ook wel een beetje. Maar then again, oudere mensen met kuiten is toch eigenlijk makkelijk, die gasten hebben hun kuiten in principe 7373547453892232342487249648271 dagen getraind ( hun leven dus) en dan groeien ze heus wel eens, zelfde ook met onderarmen

Fiets maar eens een berg op dan zul je het wel merken. Loop trappen met je tenen op, dan train je ze ook wel een beetje. Maar then again, oudere mensen met kuiten is toch eigenlijk makkelijk, die gasten hebben hun kuiten in principe 7373547453892232342487249648271 dagen getraind ( hun leven dus) en dan groeien ze heus wel eens, zelfde ook met onderarmen

Idd! Soms lijkt het wel alsof dikke kuiten leeftijdsgebonden is.
Jonge mensen hebben meestal van die "stokjes" terwijl de meeste oudere mensen een dikke knots vlees aan hun been hebben hangen :(

Idd! Soms lijkt het wel alsof dikke kuiten leeftijdsgebonden is.
Jonge mensen hebben meestal van die "stokjes" terwijl de meeste oudere mensen een dikke knots vlees aan hun been hebben hangen :(

Klopt. Maarja, die oude mensen die liepen en fietsten vroeger nog veel. Tegenwoordig pakken wij allemaal de bus en wat al niet meer.

Touwtje springen.

Laatst zag ik een man lopen op straat, een ongetrainde gast, maar wel met frickin' grote kuiten. Dan zakt de stront me echt in de schoenen. Bij ons op de gym lopen ook ouwere kerels rond met bonken van kuiten, terwijl ze die voor geen fl**ker trainen.

Ik ben ook zo'n ouwe met dikke kuiten, maar helaas ik heb er wel ooit aan gewerkt. alleen is dat alweer zo'n 20 jaar geleden toen ik verslaafd raakte aan de standing calf raises-machine. elke dag als ik trainde deed ik 'm meerdere sets, zwaarder en zwaarder tot 860 kilooooos, meer kon er niet op.
Symetrie was ver te zoeken toen, met kuiten waar de wereldtop bang van werd en quadriceps waar een kleuter om moet lachen.
maar serieus. gewoon zwaar trainen net als de rest van de benen dan gaan ze wel groeien en ga eens in het zand / de duinen rennen
succes

vandaag kuiten gemeten, 42 cm, dat is geloof ik toch wel een halve cm derbij voor een spiergroep die ieder afdoet als zwaar te trainen.............. werden mijn armen maar eens groter :(

Ik ben 16 jaar wezen voetballen en door het hardlopen kreeg ik echt helemaal geen kuiten. Door zwaar met weinig reps en minder zwaar met veel reps af te wisslen geef ik ze een goed e stimulans maar het zal nooit mijn sterkste spiergroep worden...

Ik ben er ook van overtuigd dat het vooral om veel herhalingen gaat bij de kuiten voor degenen die geen aanleg hebben.
Ik heb met honderden kilo's op mijn nek calf raises gedaan, ik heb ze elke dag getraind, 1 x p/w getraind, ik heb piramides, HIT trainingen, Priority trainingen er op los gelaten, 10 herhaling, 15 herhalingen 20 herhalingen noem maar op.
Ik heb dagen niet kunnen lopen, weken niet fatsoenlijk de trap op gekund, maar groeien ho maar. Elke wedstrijd stond ik weer met dikke bovenbenen en dunne kuiten.
Fascinerend om te zien dat nu met simpel hardlopen mijn kuiten aan het groeien zijn. Ik train ze zelfs op dit moment niet eens meer zodat ik zeker kan bepalen dat het door het hardlopen komt. En ja hoor, daar komen de centimeters! (nog lang niet wat het wezen moet, maar ze groeien tenminste!)

@ Big T. De combi die jij noemt is denk ik ook de winning formula voor iedereen met kuitproblemen.

Gaat de toename van de kuitomvang en de trainingsmethode niet ten koste van de dikte van de bovenbenen?

Nee, maar dikke kuiten laten wel je bovenbenen dunner lijken

Ik heb altijd al dikke kuiten gehad is denk de combo 120 kg en sprinten aller 1ste keer dat ik calf raises dee dee ik 30 hh met 150 kg

Potverdomme k*t kuiten, k*t k*t k*t. Ik ga morgen dit hele topic doorlezen als soort van me laatste kans, ik heb het echt helemaal gehad met die krengen.

Ik heb altijd al dikke kuiten gehad is denk de combo 120 kg en sprinten aller 1ste keer dat ik calf raises dee dee ik 30 hh met 150 kg

hahaha, ja das echt lachen man

weet nog toen ik echt dik was zeg maar, maar op sprintje trekken kon ik de meesten er nog dik uitrennen juist vanwege mijn kuiten, is ook echt niet normaal meer als ik dat vergelijk met allemaal die dunne stengels bij mij in de gym, zelfs de mensen met dikke armen en rug hebben kuiten van 30 cm ofzo

dikke kuiten ziet altijd leuk uit in de zome in een driekwartsbroek :p

ontopic, gewoon trainen zoals elke spiergroep, veel spanning erop houden en veel gewicht pakken, het moet echt branden zeg maar

Mijne zijn 42, maar dat is toch echt veel te weinig. Ik ben ook 1.91 en het ziet er echt niet uit.
Wil nu gaan beginnen met dutchvince zijn schema. Moet ik die 75 reps in 7 sets halen ongeveer of meer of minder?
En die oefening zittend met de smithmachine, is dat niet hetzelfde als zittende op de machine?

Smithmachine of apparaat maakt niet zoveel uit. Alleen sommige sportscholen hebben geen apparaat om zittend kuiten te trainen.

Gebruik voor mijn kuiten dit schema.

staande calve raises
8x60 kg volle bewegingsbaan+8x60kg korte pomp (direct erna)
8x100kg volle bewegingsbaan+8x100kg korte pomp
8x140kg volle bewegingsbaan+8x140kg korte pomp
6x180kg volle bewegingsbaan+6x140kg korte pomp

zittende calve raises
8x40kg volle bewegingsbaan+8x40kg korte pomp (direct erna)
8x60kg volle bewegingsbaan+8x60kg korte pomp
6x80kg volle bewegingsbaan+6x80kg korte pomp

(legpress) calve raise
8x100kg volle bewegingsbaan+8x100kg korte pomp (direct erna)
8x140kg volle bewegingsbaan+8x140kg korte pomp
6x180kg volle bewegingsbaan+180kg korte pomp tot spierfalen

Deze oefeningen doe ik ook vaak als supetsets,gewoon om en om en het gewicht maar blijven verhogen,train mijn onderarmen ook op deze manier.

Terug
Naar boven