MuscleMeat

Beukito is going 2 B(Build) like a machine

Leuk logje. Onze doelstellingen komen zowat overeen, zowel qua kracht als gewicht. Ga deze ook maar volgen. ;)

Die legpress kan je idd verzwaren maar makkelijk is anders. Ik zou ze gewoon one-legged gaan doen, daar haal je de 200 wel even niet op. :D

Oh en nog een ding:
Het is een SquaT niet een SquaD

• Topic Starter Topic Starter
Training vrijdag 6 maart: Rug

Enige aanpassingen vanwege bezette apparaten en tijdsnood!!

Wide grip pull-downs: 10x 47kg, 5x 77kg, 5x 87kg 5x 97kg, 5x 87kg, 5x 87kg
Seated cable rows: 5x 57kg, 5x 67kg, 5x 77kg, 5x 69,5kg 5x 69,5kg
Machine lat pulls: 10x 60kg, 5x 110kg, 5x 130kg, 5x 140kg, 5x 130kg, 5x 130kg
BOR's in Smith: 5x 47kg, 5x 67kg, 5x 67kg, 5x 57kg, 5x 57kg

Moest me daarna jammergenoeg haasten om nog op tijd op mijn werk te komen (wat ik overigens NIET kwam :P)
Even wat comments:
1. Normaal zou ik optrekken, dan zou ik op iets van 5x BW+20kg max komen.. Wide grip pull-downs waren min of meer vergelijkbaar, maarre volgende week dus pull-ups!
2. Machine lat pulls: vermoedelijk ander apparaat dan jullie in gedachten hebben, apparaat gaat ongeveer van handvaten voor je op ooghoogte naar armen naast je op onderkantborsthoogte!! Per hand kan je gewicht instellen! max dus 70kg per hand (voor het gemak 2x (2 handen :P) = dus 140kg per setje). Max van dat apparaat is 77,5 kg per hand :) kan niet wachten om de max daar vol te pakken :D
3. In planning stond nog Seated machine row als laatste oefening, helaas moest ik naar werk racen, desondanks was ruggetje toch volledig volgelopen had dus toch geen drol uitgemaakt :P
4. Waardeloze voeding!! Gaan we morgen goedmaken zowieso, nu nog ff bakkie kwark aan het wegtikken

Leuk logje. Onze doelstellingen komen zowat overeen, zowel qua kracht als gewicht. Ga deze ook maar volgen. ;)

Die legpress kan je idd verzwaren maar makkelijk is anders. Ik zou ze gewoon one-legged gaan doen, daar haal je de 200 wel even niet op. :D
Help je daar je heupies niet gruwelijk mee naar de klote? En waar laat je je andere been?? Netaan het plankie aantikken of ergens bungelend onder je stoeltje? Wel overweging!

Oh en nog een ding:
Het is een SquaT niet een SquaD
K*T!! Krijgt Full Squad ineens een heel andere betekenis :D hehe :P

Help je daar je heupies niet gruwelijk mee naar de klote? En waar laat je je andere been?? Netaan het plankie aantikken of ergens bungelend onder je stoeltje? Wel overweging!

Ik leg hem zijdelings (naar binnen toe zeg maar, alsof ik in kleremakerszit zit met dat ene been) te rusten op de staaf/stoel. Merk er niets van op mn heupen of zo hoor. Is beetje wennen in het begin en ik weet ook niet of het vanuit fysisch standpunt zo slim is om benen apart te gaan pakken op die manier (hoewel, leg extensions etc. doe je ntr ook apart) maar denk niet dat het veel kwaad kan.
Wat je ook kan doen is je been dat rust er gewoon naast zetten maar gewoon niet gebruiken, dus niet echt op rusten. Moet je maar eens proberen, maar dat met die gewichten lukt ook wel tot op zekere hoogte. Bij ons is het enkel zo'n elektronische en vanaf de max stack kan die kabel het gewicht niet meer heffen, dus is het nogal moeilijk om er tussen te kruipen (je wilt nl. fulls doen) en de oefening goed uit te voeren als je daar met 60kg extra ligt. :D

Training van 7 maart 2009: Triceps

Rope triceps press-downs: 10x 18,75kg, 5x 23,75kg, 5x 26,25kg, 5x 26,25kg, 5x 23,75kg, 5x 23,75kg
Barbell incline lying tricep extensions: 5x 35kg, 5x 40kg, 5x 45kg, 5x 45kg, 5x 45kg
Lying cable rope overhead tricep press: 5x 21,25kg, 5x 26,25kg, 5x 28,75kg, 5x 31,25kg 5x 28,75kg
Seated tricep extensions: 5x 8kg, 5x 10kg, 5x 10kg, 5x 10kg, 5x 10kg

Comments: Gevoel alsof er nog veel meer bij de BIL tricep extensions inzat maar had geen spotter (ooit gruwelijk mijn schouders gepijnigd toen het een x wel foutging) nu dus maar op 45kg blijven hangen!!
Vanaf begins af aan eigenlijk al beetje zeurende pijn in mijn schouders en ellebogen!! (denk dat ze even moeten wennen aan dit weekje van megakilo's!!) Daarom alle oefeningen met opperste focus op schouders en ellebogen gedaan!! Reden ook geweest om niet hoger te gaan bij de seated one hand tricep extensions!!

Training van maandag 9 maart: Borst
Kleuren geven het volgende aan:
Verhoging met 10+ kilo t.o.v. vorige week zelfde setje, zelfde oefening
Verhoging met 5 kilo t.o.v. vorige week zelfde setje, zelfde oefening
Verhoging met 2,5 kilo t.o.v. vorige week zelfde setje, zelfde oefening
Gelijk t.o.v. vorige week zelfde setje, zelfde oefening
Verlaging met 2,5 kilo t.o.v. vorige week zelfde setje, zelfde oefening

Bench press: 5x 70kg, 5x 100kg, 5x 95kg, 5x 90kg, 5x 85kg
Pec fly machine: 5x 75kg, 5x 91,5, 5x 104,5, 5x 96kg, 5x 89kg
Incline dumbbell press: 5x 22kg, 5x 26kg, 5x 30kg, 5x 28kg, 5x 26kg
Cable flyes met indraai van handen: 5x 21kg, 5x 21kg, 5x 21kg, 5x 21kg, 5x 21kg
Chestdips: 5x BW+10kg, 5x BW+15kg, 5xBW+20kg, 5xBW+20kg, 5xBW+20kg

Comments: Heerlijke training!! Wel lekker gepiekt met Benchpress en incline dumbbell press!! Als gevolg daarvan wel met cable flyes dat daar echt niks meer inzat, daarom maar steeds op hetzelfde gewicht blijven hangen!!
Met Chestdips moeten we nog ff gaan kijken hoe we daar meer gewicht op gaan hangen... nu 1 schijf van 20kg om onze middel hangen! Geloof alleen niet dat er echt plek is voor 2 schijven!

goeie training kerel, alleen waarom die pec fly machine en niet gewoon dumbbell flys? Die geven toch net iets meer die rek in je pecs

goeie training kerel, alleen waarom die pec fly machine en niet gewoon dumbbell flys? Die geven toch net iets meer die rek in je pecs
Helemaal met je eens!! Ging mij er alleen om om de komende 7 weken nog zoveel mogelijk krachtwinst te hebben!! En aangezien je direct een blessure scoort als je je dumbbell flyes te hoog pakt heb ik voor machine pec flyes gekozen!! Over 8 weken ga ik wel weer dumbbell flyes doen btw!!

wel een hoge BP heb je! Wat zijnje huidige stats?

nou weeg nu iets van 75kg, 1,78m ! Maarre vorige week ff vol geramd met trainen en geloof dat ik niet aan genoeg voeding kwam daarom planning voor deze week voor 4,500 kcal!(raise van 500!) (eind van de week zag ik mijn buikspieren weer! Stond niet in de planning!! :P) Dusse ook geen zorgen maken over je vetjes Spank!! Vetjes zijn goed!! ;)

Training 10 maart: Biceps

Standing dumbbell curls: 5x 16kg, 5x 20kg, 4x 22kg, 5x 18kg, 4x 20kg
Standing Barbell preacher curls: 5x 25kg, 5x 35kg, 5x 35kg, 5x 35kg, 5x 30kg
Seated EZ-bar preacher curls: 5x 40kg, 5x 50kg, 5x 45kg, 5x 45kg, 5x 40kg
Cable high bicep curls: 5x 21,25kg, 5x 26,25kg, 5x 26,25kg, 5x 26,25kg, 5x 26,25kg

Comments:
22kg bij standing dumbbell curls geprobeerd te pakken, net niet kunnen halen jammergenoeg! (waarschijnlijk zelf verpest door eerst ervoor 5x 20kg te pakken!! Volgende week wordt 2e setje al 22kg! Moet ik hem wel halen lijkt me!)
Barbell preacher curls er maar voor gekozen 3 setjes van 35kg te doen!! Volgende barbell is die van 40kg, wist eigenlijk van tevoren zeker dat ik die niet omhoog zou kunnen krijgen! Maar staat voor volgende week op het programma!
Daarna nog beetje buik gedaan (maar daar houd ik de reps hoog, dusse die zijn niet echt boeiend om te posten! Bovendien is het daar ook niet maxen maar beetje bijhouden (vanaf eind april ga ik weer 3x in de week buik trainen ;))

Laatst bewerkt:
Progressie!!

Training woensdag 11 maart: Schouders

Dumbbell shoulder press: 5x 18kg, 5x 26kg, 5x 24kg, 5x 24kg, 5x 22kg
Dumbbell side raises: 5x 9kg, 5x 10kg, 5x 10kg, 5x 10kg, 5x 10kg
Upright row: 5x 40kg, 5x 45kg, 5x 45kg, 5x 40kg, 5x 40kg
Front raises: 5x 10kg, 5x 12kg, 5x 12kg, 5x 12kg, 5x 12kg
Machine shoulder press: 5x 50kg, 5x 50kg, 5x 47,5kg, 5x 47,5kg, 5x 45kg

Comments:
Brute training!! Gelukkig zoals verwacht veel meer kunnen pakken dan het weekje ervoor met slechts 4 uur slaap toen!! Front raises nog maar op 12 blijven hangen omdat 14kg omhoog slingeren zou gaan betekenen!! Volgende week gaan we ons daar wel aan wagen!!
Irritant bij upright rows alleen dat je zo'n ****ing pijn in je polsen/onderarmen krijgt van het gaar optrekken van de barbell!
Onwijs mentale boost gekregen van machine shoulder press gekregen!! Waar 50kg vorige week niet ging, haalde we deze nu wel tot 2x toe! daarna nauwelijks in kilo's hoeven zakken! Volgende week 55 op de planning!

zware training.. bevalt 5*5?

Ja ik vind het echt geniaal!! Mijn trainingsmaatje hoor je elke keer van "jah, maar jij traint maar half" maar hij vindt het wel ondertussen vet dat ik nu echt met zieke gewichten aan de gang ben! En krijg daar natuurlijk zelf ook een kick van!!

Enige is wel!! Vorige week waren mijn schoudertjes en ellebogen ff overbelast dus wel vet belangrijk om voldoende te slapen!!!!!! en ook heel goed te eten!! Doe je het niet heb je volgens mij na 1 week een blessure te pakken die ook de rest van de tijd niet meer weggaat :)

Training van vrijdag 13 maart: Rug

Kwam pas half uur later dan normaal aankakken (druk druk vanochtend) en besloot toch maar met mijn trainingsmaatje mee te doen!! Die heeft alleen de neiging altijd met oefeningen te varieeren maar dit x maar geaccepteerd! Wijkt dit keer dus wel totaal af van wat ik normaal doe!
Ook is gister mijn setje straps en pot eiwitten binnengekomen en die moesten natuurlijk ook uitgeprobeerd worden!!

Lat pull-downs: 10x 67kg, 5x 77kg, 5x 87kg, 5x 97kg, 5x 87kg, 5x 87kg
BOR's (met straps): 5x 67kg, 5x 77kg, 5x 77kg, 5x 72kg, 5x 67kg
Deadlift (met straps :D): 5x 77kg, 5x 97kg, 5x 117kg, 5x 107kg, 5x 107kg
Lat machine: 5x 100kg, 5x 120kg, 3x 140kg, 5x 120kg, 5x 120kg
Wide grip pull-ups (met straps): 15x BW, 14x BW, 13x BW

Comments: geniaal die straps :) meteen met Deadliften er 20kg bij kunnen gooien en weet zeker dat de volgende x 5x 140kg ook nog wel moet lukken!! Normaal had ik altijd griploss boven de 100kg!
Lat machine jammergenoeg niet de 140 kunnen halen (was vorige week wel gelukt) maar denk dat ik toch in mijn lat's vermoeid was door 1 van de andere oefeningen! Daarom ook niet helemaal vergelijkbaar met vorige week!
Wide grip pull-ups!! Nog wel ff vet aan het einde!! Normaal zou dit niet meer lukken omdat de kracht in me onderarmen beetje te ver gezakt zou zijn maar met straps er nog wel ff wat uit kunnen halen!!
Volgende week weer oude trainingsvolgorde met oefeningen!
Whey eiwitten op dit moment nog niet te hachelen!!

Training van vrijdag 13 maart: Rug

Kwam pas half uur later dan normaal aankakken (druk druk vanochtend) en besloot toch maar met mijn trainingsmaatje mee te doen!! Die heeft alleen de neiging altijd met oefeningen te varieeren maar dit x maar geaccepteerd! Wijkt dit keer dus wel totaal af van wat ik normaal doe!
Ook is gister mijn setje straps en pot eiwitten binnengekomen en die moesten natuurlijk ook uitgeprobeerd worden!!

Lat pull-downs: 10x 67kg, 5x 77kg, 5x 87kg, 5x 97kg, 5x 87kg, 5x 87kg
BOR's (met straps): 5x 67kg, 5x 77kg, 5x 77kg, 5x 72kg, 5x 67kg
Deadlift (met straps :D): 5x 77kg, 5x 97kg, 5x 117kg, 5x 107kg, 5x 107kg
Lat machine: 5x 100kg, 5x 120kg, 3x 140kg, 5x 120kg, 5x 120kg
Wide grip pull-ups (met straps): 15x BW, 14x BW, 13x BW

Comments: geniaal die straps :) meteen met Deadliften er 20kg bij kunnen gooien en weet zeker dat de volgende x 5x 140kg ook nog wel moet lukken!! Normaal had ik altijd griploss boven de 100kg!
Lat machine jammergenoeg niet de 140 kunnen halen (was vorige week wel gelukt) maar denk dat ik toch in mijn lat's vermoeid was door 1 van de andere oefeningen! Daarom ook niet helemaal vergelijkbaar met vorige week!
Wide grip pull-ups!! Nog wel ff vet aan het einde!! Normaal zou dit niet meer lukken omdat de kracht in me onderarmen beetje te ver gezakt zou zijn maar met straps er nog wel ff wat uit kunnen halen!!
Volgende week weer oude trainingsvolgorde met oefeningen!
Whey eiwitten op dit moment nog niet te hachelen!!

Netjes, bewaar je straps wel alleen voor de supersets zodat je zelf je grip kan trainen maar ook meer je onderarmen! ;)

Netjes, bewaar je straps wel alleen voor de supersets zodat je zelf je grip kan trainen maar ook meer je onderarmen! ;)

Heb je een punt!! We waren alleen vandaag ff zwaar in de ban van de straps!! Zelfs ons eiwitshakie met straps eromheen gedronken ;)

goede trainingen!

keep it going!

Terug
Naar boven