mensen die zeggen dat mensen die geloven dom zijn zijn zelf dom, niet iedereen gelooft op dezelfde manier in god, en niet iedereen uit zijn geloof.
ik geloof zelf ook, ik noem het geen god maar geloof wel in een hogere macht. ik zeg ook niet dat mensen die niet geloven geen gelijk hebben want ik kan het net zo goed fout hebben, maar dit is mijn aanname gebaseerd op vragen.
ik zie zelf wetenschap ook als een geloof, wat is gebaseerd op logica en toeval. stel een professor doet een test met een middel op 1000 mensen met kanker, en alle 1000 mensen genezen. en vervolgens wordt het middel verspreid over heel de wereld en alle mensen genezen. dat kan door het middel komen maar het kan ook toeval zijn. je weet het niet en zult het ook nooit weten, maar je logica vertelt je dat het zo is dus "geloof" je dat het bewezen is. oftewel niets is zeker.
verder denk ik ook dat mensen zich niet boos moeten maken om wat andere geloven. hoe onlogisch het ook is. de persoon zelf kan er eigenlijk niets aan doen, het enige wat jij kunt doen is proberen hem te overtuigen van wat jij denkt dat waar is.
ideaal zou natuurlijk zijn als iedereen het geloof beperkte tot in zijn hoofd, maar we kunnen het de "gebrainwashte" mensen niet kwalijk nemen.
dit is hoe ik over geloof denk