MuscleMeat

Bicep Problemen

Alessandr0

Novice
Waardering
0
Lengte
2m04
Massa
95kg
Tijdens mijn work out vandaag heb ik ondervonden dat ik niet echt het gevoel in mijn bicep dat ik een goeie training heb gehad maar vooral een grote druk in onderarm..

Weet niet wat ik fout doe want ik doe mijn oefeningen zoals het eigenlijk moet doen

bv staande curls voelde ik niet echt in mijn bicep maar vooral in mijn onderarmen..

jullie weten vast wel wat ik mis doe :thumb:

Niet zonder meer informatie.. filmpje zegt meer als 1000 woorden!

Ik heb af en toe ook enorm last van mn onderarmen bij t biceps trainen... gewoon wat lager in gewicht dan.. helpt niks anders bij mij.. en dan na een weekje weer zwaarder. Geen idee wat t precies is

Elleboog tegen je zij aan houden, zodat je minder "zwaait" tijdens het curlen.

probeer eens een suicide grip, duim niet over de stang heen dus maar eronder houden.

Bicep curls, zeker zónder de ez-bar, laten jou de zwakke punten in je arm voelen. Zijn dit je onderarmen, dan zal je die de komende weken vaker voelen dan je biceps, tot dat ze op hetzelfde niveau zijn. Wees niet bang, je traint je biceps gewoon goed waarschijnlijk, het is gewoon dat je onderarmen wat bij moeten trekken.

Normaal want je gebruikt ook je onderarm spieren tijdens het trainen van biceps.

Heb er zelf ook last van, maar merk dat het met een ez-bar minder is dan met een gewone barbell.
Dus ik weet niet waar me mee traint, maar zoals gezegd; een filmpje zou meer duidelijkheid geven! :)

Probeer je polsen eens goed stijf te houden.

Op het moment, dat je 'curlt' en je draait je pols mee, richting je bovenarm, ga je extra werk leveren met je onderarm.

Dus, polsen stijf/recht houden, misschien dat dit enigszins al helpt.

Zelf op het begin ook veel last van gehad, maar na een jaar begon ik die biceps ook lekker te voelen.. Heeft bij mij dus wel even geduurd ;)

Voor je curlt met de barbell, biceps even goed isoleren d.m.v preacher curl/bankje incline zetten en arm per arm goed isoleren. Dat helpt bij mij enorm om de biceps te activeren voor barbell curls.

Probeer je handen meer als 'haken' te zien waar je met je biceps aan trekt. Forceer geen polsflexie.

Terug
Naar boven