Fitness Seller

Biceps na rug en triceps na borst

Peiling Peiling Train jij biceps na rug en triceps na borst?

• Jazeker!

Stemmen: 43 42,2%
  • Neen!

Stemmen: 36 35,3%
  • Af en toe

Stemmen: 23 22,5%

• Totaal stemmers
    102
Nee, absoluut niet!

In het begin wel gedaan op advies van mensen die het zogenaamd heel goed zouden weten. :twitch:
Ik had in het begin zwakke triceps. Die zat constant in de weg bij het banken. Gevolg was dat ik mijn triceps en borst niet optimaal kon aanpakken. Schema omgegooid: bij borst doe ik eerst flye, zodat ik mijn triceps in het begin van de borst oefening minder belast. En triceps doe ik op een andere dag.
Nu kan ik ze allebei flink aanpakken zonder dat ze elkaar in de weg zitten.
Rug-biceps praktisch hetzelfde verhaal. Ik kan geen optimale gewicht pakken voor mijn biceps na een rug training.

Afwisseling OK. Maar borst-triceps en rug biceps ga ik nooit meer op 1 dag doen.

Laatst bewerkt:
Doe het nu 4 maanden, met effect dat mijn biceps 2 cm is gegroeid (net 40 cm+ nu). Daarvoor een kickstart gehad met borst-rug op dezelfde dag en biceps-triceps op dezelfde dag, maar als ik eenmaal zwaarder ga stap ik altijd over op borst-triceps en rug-biceps.

Setjes voor triceps en biceps heb ik nu wel verlaagd, triceps overtrain je snel en biceps groeien prima op dit schema.

Hoeveel setjes pak je dan voor je triceps en biceps @EricR ??

Ikzelf doe ook de triceps na de borst, en biceps na de rug.
Ik doe ze nu sinds paar weken 9 sets in totaal.
Toch blijft de gewenste groei uit :mad:

Laatst bewerkt:
Nee, borst/biceps op 1 dag en rug/triceps op een andere dag.

Biceps trainen na een rugtraining heb je niks aan.

Na rug training zijn je biceps al teveel gebruikt om ze nog goed aan te pakken. Om te groeien moet je ze een prikkel geven door tot het uiterste te gaan. Dat lukt niet meer als je ze al door een rugtraining hebt vermoeid.

Zelfde geld voor triceps na borsttraining.

En bij Ericr en mij gaat het wel goed dus dat is BS. Ligt maar net aan de persoon zelf.

Ik doe idd ook biceps na rug. triceps doe ik na schouder.

Ja, ik heb het ook omgekeerd gedaan maar dan overtrain ik te snel.

Heb de afgelopen maanden ook rug/bi en borst/tri gedaan, maar voelde het nooit echt lekker in m'n biceps en ze leken ook iets achter te blijven. De triceps gingen er wel goed op.

Gisteren voor het eerst weer eens borst/bi/tri gedaan en ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik zo'n goede pomp kreeg in de biceps (zelfde oefeningen gedaan als normaal) en ik heb voor het eerst weer eens spierpijn in m'n biceps, ik weet dat dat niks zegt, maar vind het toch wel lekker :D
Denk dus dat ik het voorlopig maar zo doe, en dan op de andere dagen borst/schouders en benen.

Ik heb het wel gedaan, is weer wat anders voor de afwisseling ;)
Nu ik een 5 daags schema heb doe ik armen op een apparte dag.

Vindt het persoonlijk wel lekkerder als borst + bi en rug + triceps gedaan worden, kan je ze net wat harder aanpakken.

Terug
Naar boven