Fitness Seller

Biceps: weinig vooruitgang

Ik snap niet dat er zo veel wordt nagedacht over zo een kleine spier.
Wat 3xl neerzet is ook lekker simpel gezegd en heel compleet.
Een oefening waarbij:
- de bovenarm langs de romp blijft;
(barbell curl)
- " " voor de romp blijft;
(preacher curl)
- " " achter de romp.
(incline curl)

Of zie ik dat verkeerd?

Ja ik snap trouwens ook niet waarom je incline zou curlen?

Om de biceps in een verlengde positie te krijgen, lijkt me.
Net zoals je preacher curl doet om ze te verkorten.

Hoe kan je dan een van de twee trainen?

Heel zwart/wit,

- laag volume met hoger gewicht/hoge intensiteit voor myofibrilaire hypertrofie.
- hoog volume met lager gewicht voor sarcoplasmische hypertrofie.

Beide zin voor maximale massa nodig, maar de verdeling myofibrillen/sarcoplasma is is ca 80/20 dus je training moet ook die kant heen gaan.

Ik zou POF kiezen eens proberen(even zoeken op het forum). Je krijgt dan iets van:

Barbell/dumbbell curl
Incline curl
preacher curl[/QUOTE]

deze reeks 3x tot faillure en dit 1x per week is zeker genoeg, je kan ze misschien op een apparte dag trainen als enige spiergroep die dag

meer oefeningen of meer herhalingen zullen niet echt veel uitmaken.

1 is gewoon genetisch, bij de 1 groeit het wat makkelijker dan de andere

2 die 21's is niet echt een massa maker.

meer oefeningen of meer herhalingen zullen niet echt veel uitmaken.

1 is gewoon genetisch, bij de 1 groeit het wat makkelijker dan de andere

2 die 21's is niet echt een massa maker.

Topic bumpen met dingen die al gezegd zijn terwijl TS niet meer reageert.

Goed bezig.

compounds

en even off topic, hoe zit het dan met triceps, omdat je nu voor naast en achter lichaam zegt voor de bi's
moet je dan bv -gelijk :triceps puldowns
-hoek van 90° skulcrushers
-verlengde overhead extensions
Of zit ik verkeerd

Lezenswaardig artikeltje op ergogenics. Volgens onderzoekers zouden de biceps harder groeien als je eerst je benen traint.
http://www.ergogenics.org/391.html

Yep, TS squat gewoon niet diep genoeg.

- Chins is meer brachialis dan biceps
- 21's is door het hoge aantal hh meer gericht op spieruithoudings vermogen dan massa opbouw
- Concentraition curl belast de biceps in de verkorte positie wat lekker "knijpt" maar niet echte de beste positie voor massa is (geld trouwens voor alle oef. in de verkorte positie)

Wat bedoel je met "finisher" high reps of gewoon afsluiter?

Ik zou POF kiezen eens proberen(even zoeken op het forum). Je krijgt dan iets van:

Barbell/dumbbell curl
Incline curl
preacher curl

Ik ken POF pas sinds deze week maar het lijkt me erg verstandig.
Aan de TS: groeit je rug wel? Je zei in je openingspost dat andere spiergroepen wel groeien. Het lijkt er inderdaad op dat je wat veel bicepsoefeningen doet.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Jan 2012 om 15:21 ----------

en even off topic, hoe zit het dan met triceps, omdat je nu voor naast en achter lichaam zegt voor de bi's
Of zit ik verkeerd

POF verdeelt in 3 soorten oefeningen:
- Midrange, waarbij je ondersteunende spieren gebruikt om de spier van focus te 'overbelasten'. Cheat curls zijn dus een iets beter voorbeeld dan conventionele barbell curls naar mijn idee. Ik doe barbell curls in ieder geval heel strict.
- Stretch, waarbij je de spier onder weerstand (gewicht) helemaal uitrekt. Dus bijvoorbeeld Flyes, met de focus op het lage gedeelte.
- Contracted, waarbij de spier continu op spanning staat. Denk aan Leg Extensions, waarbij de spier in de onderste positie al onder spanning staat en je in de bovenste positie nog extra kunt knijpen.

Het voor/naast/achter het lichaam geldt voor biceps maar is geen algemene regel.

Of zit ik verkeerd

Example POF Programs

For example, overhead extensions train triceps in the full-stretch position. Kickbacks work the triceps at complete contraction. All that's left is the midrange position, which you train with close-grip bench presses and synergy from your front delts. Standard POF order would be close-grip bench presses, two to three sets, overhead extensions, two to three sets, and kickbacks, two to three sets. That's a very effective POF triceps routine that hits the target through its full range of motion.

[Link niet meer beschikbaar]

Example POF Programs

For example, overhead extensions train triceps in the full-stretch position. Kickbacks work the triceps at complete contraction. All that's left is the midrange position, which you train with close-grip bench presses and synergy from your front delts. Standard POF order would be close-grip bench presses, two to three sets, overhead extensions, two to three sets, and kickbacks, two to three sets. That's a very effective POF triceps routine that hits the target through its full range of motion.

Two to three sets. Daar wisselen de artikelen met uitleg wel wat over. Sommige artikelen zeggen two sets, maybe even one. Ligt natuurlijk ook aan de intensiteit van de rest van je schema.

Example POF Programs

aaight thx man, hebk weer wat leesmateriaal ;)

Heel zwart/wit,

- laag volume met hoger gewicht/hoge intensiteit voor myofibrilaire hypertrofie.
- hoog volume met lager gewicht voor sarcoplasmische hypertrofie.

Beide zin voor maximale massa nodig, maar de verdeling myofibrillen/sarcoplasma is is ca 80/20 dus je training moet ook die kant heen gaan.

En hoe zou je dit dan kunnen invullen in een oefening?

Two to three sets. Daar wisselen de artikelen met uitleg wel wat over. Sommige artikelen zeggen two sets, maybe even one. Ligt natuurlijk ook aan de intensiteit van de rest van je schema.

Zie het niet als wet, maar meer als richtlijn. Steve Holman (De "bedenker" van POF) zit in de meeste van zijn POF varianten aan de lage kant met z'n sets maar gaat wel vaak uit van failure training.

---------- Post toegevoegd Thu 12 Jan 2012 om 16:47 ----------

En hoe zou je dit dan kunnen invullen in een oefening?

Sommigen verwerken divere rep ranges binnen 1 training, anderen periodiseren in cycles

Sommigen verwerken divere rep ranges binnen 1 training, anderen periodiseren in cycles
Zijn daar nog interessante stukken over geschreven met wat uitleg over beiden?
Want ik zou dat misschien wel willen proberen toe te passen.
En als ik beide opties heb doorgenomen kijk ik zelf wel voor welke optie ik ga.
In ieder geval bedankt!

Ik denk dat waneer je in de schema sectie gaat zoekn je vanalles hierover tegen komt

doe je biceps na je benen ;)

Zie het niet als wet, maar meer als richtlijn. Steve Holman (De "bedenker" van POF) zit in de meeste van zijn POF varianten aan de lage kant met z'n sets maar gaat wel vaak uit van failure training.

Uiteraard. Zou het aan de korte kant zijn als je niet tot failure gaat?

Terug
Naar boven