AndroidHealthClinic

Biertje: ja/nee?

Sterk zijn en niet doen!

niet doen bier zuipen is voor twintigers en oude mannen

Jij denkt echt alleen in spiermassa of niet?
Een kind krijgt groeiachterstand van alcohol, waarom zenden ze dan al die campagnes uit dat kinderen van alcohol af moeten blijven?

Psychologisch is het ook niet echt slim, maar oke.

---------- Toegevoegd om 17:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:54 ----------

Gezondheidsrisicos van alcohol voor jongeren
Alcohol is, vooral bij jongeren, schadelijk voor de gezondheid:

Alcohol drinken is schadelijk voor de ontwikkeling van de hersenen en andere organen die in de groei zijn. Uit een onderzoek blijkt een duidelijk verband tussen schoolverzuim en veel alcoholgebruik.
Alcohol drinken op jonge leeftijd kan leiden tot problemen met alcoholgebruik op latere leeftijd (verslaving).
Jongeren lopen sneller het risico alcoholvergiftiging te krijgen. Daarom is het voor jongeren onder de 18 jaar beter om helemaal geen alcohol te drinken.
Daarnaast speelt alcohol een grote rol bij agressie, geweld en ongelukken in het verkeer.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol/jongeren-en-alcohol

Jezus christus man, groeiachterstand van sporadisch een keer een paar biertjes. Blijf vooral geloven wat de overheid je door de strot douwt.

Ik heb op mn 15e ook wat gezopen, pillen gebruikt en hier en daar wat speed. Ben inmiddels bezig met mn master aan de uni, zo ken ik er ZAT die dezelfde pad hebben bewandeld.

Stel je toch niet zo aan man

Jezus christus vrouw, groeiachterstand van sporadisch een keer een paar biertjes. Blijf vooral geloven wat de overheid je door de strot douwt.

Ik heb op mn 15e ook wat gezopen, pillen gebruikt en hier en daar wat speed. Ben inmiddels bezig met mn master aan de uni, zo ken ik er ZAT die dezelfde pad hebben bewandeld.

Stel je toch niet zo aan vrouw

Correctie.

Jezus christus man, groeiachterstand van sporadisch een keer een paar biertjes. Blijf vooral geloven wat de overheid je door de strot douwt.

Stel je toch niet zo aan man

Het is misschien wat kortzichtig van mij om zo te denken, maar wellicht is dat de reden dat je niet met normale woorden iets kan uitleggen of onderbouwen.
Met je ''jezus christus man'' en ''door de strot douwt''.

Dat ik een link plaats van de overheid betekent niet dat ik dit alleen van de overheid heb. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar jongeren en alcohol, welk effect dit heeft op welk gebied (zowel lichamelijk als geestelijk).

Ik heb ook wel eens wat biertjes gedronken toen ik 15 jaar was, maar betekent dat dan ook dat ik niet meer mag vertellen wat de risico's zijn? Er hangen namelijk risico's aan om zo jong te beginnen met ''een biertje'', ookal heeft een kind dat totaal niet door. En ja, ook die risico's heb ik ondervonden, maar dat is te off topic dus ga ik daar verder niet over door.

Er geldt niet voor niets een drankverbod voor jongeren en kinderen onder de 18 jaar. Dit was 16 jaar, denk eens na om welke reden ze dit hebben verhoogd.

Edit: niet om het een of ander, maar je noemt jezelf met (aantal jaar terug) 22 jaar nog dom, jong en naief..
Dat jij op die leeftijd nog steeds niet volwassen bent, wilt niet zeggen dat je elke 15 jarige moet leren dat ze maar gewoon 4-5 biertjes per week kunnen drinken zonder gevolgen, want tja, dat deed jij ook.

Dankje, lezen (ookal betreft het 1 letter) blijft voor sommige mensen toch echt enorm moeilijk :roflol:

Ahja, wordt me compleet duidelijk waar die aanstellerij dus vandaan komt, te maken met een vrouw, zou me niet verbazen als ze ook nog eens moeder is. Btw ik ben bezig met mijn master aan de universiteit, dusja daar gaat je argument al :)
En die regel is ingesteld btw omdat steeds meer jongeren gingen coma zuipen, dus zichzelf binnen 3-4uur compleet laveloos zuipen. Verder gaan de onderzoeken over excessief alcohol gebruik. Echt wat een betuttelende houding begint er steeds meer te heersen. Ik snap wel dat jongeren zich niet laveloos moeten zuipen. Maar als een 16 jarige knul 3-4 biertjes op een avond wegdrinkt met vrienden, moet hij dat gewoon lekker doen.
Aanstellerige gezeik als je het mij vraagt

Maargoed topicstarter je moet het lekker zelf weten bro

Ahja, wordt me compleet duidelijk waar die aanstellerij dus vandaan komt, te maken met een vrouw, zou me niet verbazen als ze ook nog eens moeder is.
En die regel is ingesteld btw omdat steeds meer jongeren gingen coma zuipen, dus zichzelf binnen 3-4uur compleet laveloos zuipen.

Maargoed topicstarter je moet het lekker zelf weten bro

Moeder? Wat?! :roflol:

En coma zuipen gaat van 0 bier per week naar 50 bier per keer denk je?
Coma zuipen wordt vaak veroorzaakt door het beginnen met 4-5 biertjes per week als 15 jarige en eindigd zo bij coma zuipen als ze 16/17 jaar zijn.

Verder gaan de onderzoeken over excessief alcohol gebruik. Echt wat een betuttelende houding begint er steeds meer te heersen. Ik snap wel dat jongeren zich niet laveloos moeten zuipen. Maar als een 16 jarige knul 3-4 biertjes op een avond wegdrinkt met vrienden, moet hij dat gewoon lekker doen.

15 jarige.

Wekelijks alcoholgebruik is op een leeftijd van vijftien jaar schadelijk voor de lichamelijke ontwikkeling. Alcohol staat bekend om het effect op de lever maar het effect op de hersenen is groter. Alcohol verdooft de hersenenen waardoor de remming wegvalt en iemand zich vrijer en vrolijker voelt, maar ook trager gaat reageren. Een keer te veel drinken kan voor een black-out zorgen, een tijdelijke stoornis in de hersenen. Maar vaak te veel drinken kan voor permanente beschadiging van de hersenen zorgen.

Onder de zestien jaar heeft alcohol een heftiger effect op de hersenen, dan bij oudere jongeren. Dit kan tot directe beschadiging leiden maar ook een belemmering van de groei van de hersenen opleveren. Hierdoor kunnen gedrags- en schoolproblemen ontstaan.
Jongeren van deze leeftijd die wekelijks meer dan zes glazen alcohol nuttigen, hebben meer gezondheidsklachten, maar ook angst en depressie komen meer voor bij deze groep jongeren en soms worden zelf leverbeschadigingen waargenomen.
Daarnaast heeft onderzoek uitgewezen dat de kans op alcoholverslaving groter is naarmate er op jongere leeftijd al alcohol gedronken wordt. Vooral wanneer er gedronken wordt om problemen te vergeten blijkt dit het geval.
Doordat het lichaam van een jonge adolescent vaak ook nog niet volgroeid is en dus gewoon kleiner is dan dat van een volwassene, kunnen jongeren ook snel te veel drinken waardoor ze vaker betrokken zijn bij ongelukken of ruzies/ gewelddadig gedrag.

http://www.opvoedadvies.nl/alcohol.htm

Coma zuipen wordt vaak veroorzaakt door het beginnen met 4-5 biertjes per week als 15 jarige en eindigd zo bij coma zuipen als ze 16/17 jaar zijn.

Topicstarter komt over als iemand die zich wel aan die 4 bieries kan houden, als hij zich daar nu al zorgen om maakt lijkt me dat een goed teken. Kan hij dat niet moet hij het zeker niet doen.
Verder geeft de hoeveelheid reacties die niet vinden dat topisctarter zich moet aanstellen en gewoon af en toe moet genieten in dit topic wel de status quo weer

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:07 ----------

15 jarige.

http://www.opvoedadvies.nl/alcohol.htm

Wekelijks alcoholgebruik is op een leeftijd van vijftien jaar schadelijk voor de lichamelijke ontwikkeling. Alcohol staat bekend om het effect op de lever maar het effect op de hersenen is groter. Alcohol verdooft de hersenenen waardoor de remming wegvalt en iemand zich vrijer en vrolijker voelt, maar ook trager gaat reageren. Een keer te veel drinken kan voor een black-out zorgen, een tijdelijke stoornis in de hersenen. Maar vaak te veel drinken kan voor permanente beschadiging van de hersenen zorgen.

Onder de zestien jaar heeft alcohol een heftiger effect op de hersenen, dan bij oudere jongeren. Dit kan tot directe beschadiging leiden maar ook een belemmering van de groei van de hersenen opleveren. Hierdoor kunnen gedrags- en schoolproblemen ontstaan.
Jongeren van deze leeftijd die wekelijks meer dan zes glazen alcohol nuttigen, hebben meer gezondheidsklachten, maar ook angst en depressie komen meer voor bij deze groep jongeren en soms worden zelf leverbeschadigingen waargenomen.
Daarnaast heeft onderzoek uitgewezen dat de kans op alcoholverslaving groter is naarmate er op jongere leeftijd al alcohol gedronken wordt. Vooral wanneer er gedronken wordt om problemen te vergeten blijkt dit het geval.
Doordat het lichaam van een jonge adolescent vaak ook nog niet volgroeid is en dus gewoon kleiner is dan dat van een volwassene, kunnen jongeren ook snel te veel drinken waardoor ze vaker betrokken zijn bij ongelukken of ruzies/ gewelddadig gedrag.

Lijkt me wel duidelijk, topicstarter had het verder over eens in de zoveel tijd wat biertjes drinken met vrienden.

Stop met dat aanstellerige gehuil

Even tellen hoeveel mensen JA zeggen en hoeveel mensen NEE.

Gewoon is doen, 1 biertje kan geen kwaad. Is net zoals een keer cola of sprite drinken.
JA

NEE

Reden om niet te drinken

- Je bent een ongelooflijke f**got dat je drinkt omdat je vrienden drinken
- Naast dat het een negatieve invloed zou hebben op je eiwitsynthese is het ook slecht voor andere zaken in je lichaam
- Je bent een ongelooflijke f**got dat je drinkt omdat je vrienden drinken

Veel meer respect als je gewoon doet waar je zelf voor wil gaan. Is dat drinken, dan ga je lekkor drinken. Is dat niet drinken, dan ga je lekkor niet drinken.

Geeft redenen om het niet te doen, laat de keuze bij TS

Bier natuurlijk door de easy kcals.

Als je vrienden van een flat springen, doe je dan ook mee omdat hun het doen?
Ik snap het wel, peer pressure enzo. Maar beter zeg je gewoon nee, en neem je een glas melk ipv bier.

NEE

er zijn ook leuke kanten aan bier, of is dat de alcoholist in mij?

Je bent ook jong, af en toe een weekend lol trappen met je vrienden hoort daarbij (is mijn mening).
Daar krijg je mooie herinneringen van.

Eet gewoon niet zoveel op zo'n drinkdag. richt je puur op eiwitten die dag en de schade valt wel mee.
JA

Vriend hij is 15. Laat hem lekker nog ff knikkeren met zn vrienden.

NEE

NEE

gvd, daar kijk ik dan weer niet naar.. my bad

wacht gewoon lekker tot 18 dan en beslis tegen die tijd.

---------- Toegevoegd om 07:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:58 ----------

herkenbaar, alleen heb ik ipv een knaak, een rekening in mn hand:(
NEE

NEE

wat maakt die tijdelijke opgezette buik nou uit.
Niet dat ie t podium op hoeft ofzo :rolleyes:

Verder, nee. Je bent te jong

NEE

Te jong? Ik zoop al toen ik 14/15 was...but that's just me.
Typisch advies van DBB, niet doen want je bent nog te jong, maar zelf dronken ze waarschijnlijk al op jongere leeftijd, gelijk met kuuradvies, allemaal begonnen voor ze mochten beginnen van de "regeltjes". :p

Dit betekent in geen enkele manier dat ik drinken en- of kuren onder de 16 jaar aanmoedig of steun, helemaal niet, dus ik houd het bij wat sommige anderen hierboven verteld hebben, is je doel drinken en feesten, sociaal leven opkrikken en losgaan? Ala YOLO Swagger style, dan moet je gaan drinken en feesten en alles wat daarbij hoort. Is je doel eenmaal dat mooi lichaam bouwen, waarom dan iets doen waardoor je jezelf weerhoud? Ookal is dat maar voor een dag of 2, uiteindelijk vragen ze het volgende weekend nog is, drink je er eentje meer, dan worden het er al meerdere, elke weekend, enzovoort. Dan begin je met 1x per week, want "het kan geen kwaad", en uiteindelijk zit je elk weekend jezelf in coma te zuipen, jah, tegenstrijdig met je ander doel he.

Decisions decisions. Choose your lifestyle.

ao8adk.jpg
Laat keuze bij TS
Jij met je 15 jaar niet, anders tuurlijk wel. Je houdt een voedingsschema het makkelijkste vol als je het jezelf niet te moeilijk maakt. Af en toe toegeven aan een 'zonde' is niks mis mee.

NEE
Nee je bent te jong. Is ook niet stoer om te doen toevallig omdat je vrienden het ook doen.
Als je ouder was geweest dan was een biertje/sterke drank geen ramp. Al je gains zullen niet ineens verloren gaan.

NEE

Alcohol sucks. Keer op een feest oke. Maar ondst je matties het doen, f**k hun :D

NEE
Kijk je kan het best doen, maar je bent dan wel een paar stappen verwijderd van je doel waardoor t langer duurt voordat je je bricks pack hebt. En als je het toch doet moet je gwn simpel 2x zo hard trainen de volgende x!
JA volgensmij

ga gewoon lekker bierzuipen, ga je echt niet dood van als je dit eens in de zoveel tijd doet :o

je bent maar 1x jong, sixpack komt vanzelf.

JA

Alchol is slecht voor je jongeman.

NEE

Wat is er nu erger? Op je vijftiende af en toe wat drinken met je vrienden, of op je vijftiende je al zorgen maken of af en toe een biertje in de weg staat van een en ik citeer 'gespierder prachtig lichaam'? :o

JA

Jezus christus wat een faggotry hier zeg echt.
Denk je nou serieus dat als jij 4-5 biertjes 1x per week op een avond drinkt dat je daar ook maar echt IETS van zult merken als je gewoon overdag wat carbs dropt (iifym principe).
Ben je een fucking wedstrijd bber? Nee, dus geniet van je fucking leven voor je 3 meter onder de grond ligt en heb een goede tijd met je maten.

JA
6x JA
11 x NEE

Daar ga je dan met je ''de status quo'', wat dus blijkbaar is dat hij het NIET moet doen.

Tja, jij begon erover dat 4-5 biertjes per week wel kan als 15 jarige ;) Daar haakte ik op in. En dat een kind dat meer dan dat drinkt MEER gezondheidsklachten heeft en BIJKOMENDE klachten heeft, neemt niet weg dat de gezondheidsklachten er niet meer zijn als die bij 4-5 biertjes per week blijft hoor.

Jezus christus wat een faggotry hier zeg echt.
Denk je nou serieus dat als jij 4-5 biertjes 1x per week op een avond drinkt dat je daar ook maar echt IETS van zult merken als je gewoon overdag wat carbs dropt (iifym principe).
Ben je een fucking wedstrijd bber? Nee, dus geniet van je fucking leven voor je 3 meter onder de grond ligt en heb een goede tijd met je maten.

JA.
Daar merkt iemand van 15 jaar iets van ja.

Ik trek er net 1 los, proost!

JA.
Daar merkt iemand van 15 jaar iets van ja.

Gewoon aanstellerij, betuttelende cultuurtje van de moraalridderij. Jarenlang was het geen probleem en nu opeens wel. Ik blijf erbij je bent een f**got als je je swrieus druk maakt om een biertje of 3-4 per week. Ga je lekker in een couveuse leven toch, kan je nooit wat gebeuren

Ik trek er net 1 los, proost!

Proost ouwe!

Gewoon aanstellerij, betuttelende cultuurtje van de moraalridderij Proost ouwe!
Ik ben benieuwd hoe jij erover denkt als jouw zoon of dochter later op zijn/haar 15e 3-4 biertjes per week drinkt. Wellicht ben je tegen die tijd wel volwassener en minder naief ;) Gelukkig zijn er meer in dit topic die wel normaal kunnen nadenken en het niet eens zijn met jouw idiote stelling dat je er NIETS van gaat merken. Echt, haal die plaat voor je kop weg..

http://www.nu.nl/binnenland/3624692/veel-meer-jongeren-in-ziekenhuis-alcoholgebruik.html

Het gedrag neemt toe, zie de link. Vandaar dat er iets aan gedaan moet worden. Jouw inzicht helpt daar niet bij aangezien je zelf nog de naieve houding van een 15 jarige hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt iedereen, deze discussie zet mij uiteraard wel aan het denken. Bier maakt ook deels kapot, maar gelukkig word ik 100 geen coma-zuiper. Iedereen zegt altijd; wacht maar totdat je ouder bent, dan drink en rook je vast wel. Ben ervan overtuigd dat ik over 3 jaar hetzelfde kan zeggen.

Echter; zijn er ook mensen in dit topic die een heel strak en droog lichaam hebben en die af en toe een biertje drinken?

Ben toch benieuwd naar al jullie meningen, go on ^^

Ik ben benieuwd hoe jij erover denkt als jouw zoon of dochter later op zijn/haar 15e 3-4 biertjes per week drinkt. Wellicht ben je tegen die tijd wel volwassener en minder naief ;) Gelukkig zijn er meer in dit topic die wel normaal kunnen nadenken en het niet eens zijn met jouw idiote stelling dat je er NIETS van gaat merken. Echt, haal die plaat voor je kop weg..

http://www.nu.nl/binnenland/3624692/veel-meer-jongeren-in-ziekenhuis-alcoholgebruik.html

Het gedrag neemt toe, zie de link. Vandaar dat er iets aan gedaan moet worden. Jouw inzicht helpt daar niet bij aangezien je zelf nog de naieve houding van een 15 jarige hebt.

Ok "mam"

Bedankt iedereen, deze discussie zet mij uiteraard wel aan het denken. Bier maakt ook deels kapot, maar gelukkig word ik 100 geen coma-zuiper. Iedereen zegt altijd; wacht maar totdat je ouder bent, dan drink en rook je vast wel. Ben ervan overtuigd dat ik over 3 jaar hetzelfde kan zeggen.

Echter; zijn er ook mensen in dit topic die een heel strak en droog lichaam hebben en die af en toe een biertje drinken?

Ik vind alcohol op 15-jarige leeftijd gewoon onnodig. De leeftijdsgrens is niet voor niks verhoogd naar 18+. Het probleem, dat was mijn probleem tenminste, is dat het vaak niet bij een paar glaasjes blijft. In het begin misschien ja, maar je merkt uiteindelijk dat je lichaam steeds meer alcohol nodig gaat hebben om het leuke effect te krijgen. Want laten we wel wezen, zat zijn is geweldig. Ik ben het zelf vaak genoeg geweest. Echter is het wel zo dat hoe jonger je bent, hoe schadelijker alcohol is. Uiteindelijk zullen die 3 glaasjes die het nu zijn waarschijnlijk steeds meer worden, althans zo ging het bij mij en ik heb uiteindelijk veel moeite ervoor moeten doen om te stoppen met alcohol drinken. Ik heb nu sinds maart geen druppel meer gehad. Dat is misschien ook een beetje overdreven, maar ik kan mezelf er gewoon niet mee in de hand houden als ik eenmaal begin.
En voor een 'droog lichaam' kan af en toe een glaasje geen kwaad. Maar zoals gezegd is het moeilijkste vaak om het te laten bij dat ene glaasje.

Mijn advies: wacht er lekker mee totdat je 18 bent.

Nja ikzelf niet, maar er zijn zat mensen met een strak en droog lichaam die af en toe een biertje nemen.
Als volwassene kan dit ook voordelen met zich meebrengen, maar dan heb ik het over 1 glaasje alcohol.
Als je traint is het dus niet ten strengste verboden, maar grote hoeveelheden is dan betreft kcal inname en alcohol niet slim.

Typisch een vrouw, altijd het laatste woord willen hebben en dan nog is het niet goed :roflol:
Ok" mam" jij je zin ja
Van 3 biertjes per week ga je helemaal kapot, loop je permanente schade op, zul je depressief en angstig worden en ga je comazuipen. Dus niet drinken tot je 18 bent, dan zul je gezond zijn, superintelligent en fucking buff worden.
Wees gewaarschuwd yall, ik trek er iig zometeen ook eentje open. Doei hersencellen, doei masterstudie aan de uni!

Terug
Naar boven