AndroidHealthClinic

Big, Bigger, Animal-Legs!!

Goed nieuws animallegZz, op naar die mijlpaal!

• Topic Starter Topic Starter
Moet lukken jongen. Morgen weer even een half uurtje en woensdag iig weer een uur, dus dan zal het wel weer lekker gaan verwarmen bij mij binnen ;)

Ja, ik weet dat er mensen zullen zijn die hun vraagtekens hebben bij 3 oefeningen, maar het werkt gewoon super goed voor me.

"A muscle has four sides" is een van de oudere ondervinding uit de bodybuilding. Heb vooralsnog geen reden gezien om aan te nemen dat daar uitzonderingen voor bestaan. Dat je goed gaat op 3 oefeningen wil nog niet zeggen dat je er dan maar drie hoeft te doen. Bovendien bestaan er ook wat lichtere oefeningen, zoals leg curls en extensions, waarbij je niet zo erg hoeft te concentreren en je toch maximale groei potentiaal bereikt.

Je leest het keer op keer aangaande bodybuilding. Wanneer je echt iets wilt bereiken, geldt trouwens voor bijna alles in het leven, zul je consistent moeten zijn. Dus, animal, niet lui zijn en gewoon 4 oefeningen doen, ook al ben je moe en zijn de oefeningen zwaar. Benen trainen is afzien. Zo simpel is het, het enige wat in de buurt komt is rug. Dat is ook altijd zwaar en is technisch gezien ook moeilijk.

Bovendien, wanneer train je je kuiten? Je traint ze klaarblijkelijk niet samen met benen, heb je daar een reden voor? Het is natuurlijk niet noodzakelijk om kuiten samen te trainen met benen, maar op ergogenics stond pas te lezen dat je het beste kleinere groepen voor de grotere groepen kan trainen, om ze harder te laten groeien.
Ik geloof dat ik ook eens gelezen had dat het indelen van een grotere samen met een kleinere groep ook voordelen heeft. Ikzelf train de kuiten altijd na de benen, omdat ik niet uitgeput/moe wil zijn wanneer ik technisch moeilijkere oefeningen uitvoer zoals de squat.
Wanneer je grote Quadriceps hebt zullen je kuiten altijd schraal afsteken. Des te meer reden om flink te concentreren op de kuiten.

Hoe ziet jouw huidige trainingsschema er uit? Hoeveel dagen train je, hoeveel dagen rust en hoe ziet jouw split systeem er precies uit?

"A muscle has four sides" is een van de oudere ondervinding uit de bodybuilding. Heb vooralsnog geen reden gezien om aan te nemen dat daar uitzonderingen voor bestaan. Dat je goed gaat op 3 oefeningen wil nog niet zeggen dat je er dan maar drie hoeft te doen. Bovendien bestaan er ook wat lichtere oefeningen, zoals leg curls en extensions, waarbij je niet zo erg hoeft te concentreren en je toch maximale groei potentiaal bereikt.

Je leest het keer op keer aangaande bodybuilding. Wanneer je echt iets wilt bereiken, geldt trouwens voor bijna alles in het leven, zul je consistent moeten zijn. Dus, animal, niet lui zijn en gewoon 4 oefeningen doen, ook al ben je moe en zijn de oefeningen zwaar. Benen trainen is afzien. Zo simpel is het, het enige wat in de buurt komt is rug. Dat is ook altijd zwaar en is technisch gezien ook moeilijk.

Bovendien, wanneer train je je kuiten? Je traint ze klaarblijkelijk niet samen met benen, heb je daar een reden voor? Het is natuurlijk niet noodzakelijk om kuiten samen te trainen met benen, maar op ergogenics stond pas te lezen dat je het beste kleinere groepen voor de grotere groepen kan trainen, om ze harder te laten groeien.
Ik geloof dat ik ook eens gelezen had dat het indelen van een grotere samen met een kleinere groep ook voordelen heeft. Ikzelf train de kuiten altijd na de benen, omdat ik niet uitgeput/moe wil zijn wanneer ik technisch moeilijkere oefeningen uitvoer zoals de squat.
Wanneer je grote Quadriceps hebt zullen je kuiten altijd schraal afsteken. Des te meer reden om flink te concentreren op de kuiten.

Hoe ziet jouw huidige trainingsschema er uit? Hoeveel dagen train je, hoeveel dagen rust en hoe ziet jouw split systeem er precies uit?

Het schema is gemaakt door mijn begeleider. Het is een schema die gebaseerd is op achterliggende punten en daar word aandacht aan besteed. Het schema zit raar in elkaar en daarom ga ik hem ook niet posten ;)
Weet allang welke reacties ik dan van mensen kan verwachten. Heeft niets met luiigheid te maken dus

Ik train 5 dagen met meestal woensdag of donderdag rust en standaard zaterdag rust.

split ligt op
Schouders/kuiten/buik
Benen
Borst/triceps
Benen/buik
Rug/biceps

Weet allang welke reacties ik dan van mensen kan verwachten. Heeft niets met luiigheid te maken dus

OK. Maar wat is dan de achterliggende gedachte van 3 oefeningen? Heb je proefondervindelijk bevonden dat 3 oefeningen beter zijn dan 4? Is het verder zo dat je je groepen rouleert (t.o.v de dagen van de week)? Verder, is het zo dat er maar een dag rust zit tussen de been-trainingen? Dan kan ik me wel voorstellen dat er maar 3 oefeningen in de training opgenomen zitten. Een dag rust is wel heel erg weinig... Verder weet ik niet wat de norm is betreffende rust in combinatie met roids. Ik weet alleen de metric voor natuurlijk trainen en dat is 3 dagen rust...

Het geeft in ieder geval stof tot nadenken, ik pak zelf altijd 4 setjes, soms 5, in het geval van rug, maar nooit 3. Dan heb ik altijd het gevoel dat ik niet genoeg heb gedaan. Maar ik ben toch benieuwd hoe ze destijds aan de stelling van 4 setjes zijn gekomen. Die stelling komt al uit de jaren 60.

Setjes moet zijn aantal oefeningen... in bovenstaande post...

Nou, ik heb weer een update!
Deze week is erg goed voor me gegaan. Een mooi resultaat in BF vermindering, trainingen gingen goed en cardio hou ik aardig goed vol.
Ik durf zelfs een foto te plaatsen van de Abs/Legs pose. Uiteraard nog geen harde buik of blokjes, maar in vergelijking met een kleine 3 maanden geleden, plat genoeg om het nu te posten! doet mij erg goed, want zie nu de verbetering die ik wil zien!!
Dat motiveert me ook om de cardio vol te houden.

Gisteren was SebastiaanG ook in de buurt en die heeft even meegetraind. Hij deed weliswaar rug en ik benen, maar toch nog even wat kunnen ouwehoeren en deadliften.
Leuke foto'tjes daarna gemaakt die ik dan ook hierin zet!

Voeding gaat ook goed.
High/low carb en dat merk ik echt!
De low carb dagen zijn verschrikkelijk, ik voel me leeg, slap en moe. Respect voor de gasten die in hun rijst/broccoli/koolvis weken zitten voor de wedstrijd! Ik moet het nog maar zien vol te houden, maar ga wel alles op alles zetten!
High carb dagen daarentegen zijn dan wel heerlijk haha!

Net nog even rug getraind samen met biceps en een eca capsule. Damn, die pomp was erg in mijn armen!
Mijn 2e oefening viel al tegen ervan :D
Ben zeker wel afgezwakt in kracht. Maar ben nu ook mentaal over het punt van 'sterk zijn' heen. Dankzij mijn begeleider ben ik goed gaan inzien dat kracht er niets toe doet. Maar ondanks dat ik zwakker ben geworden, is mijn fysiek wel het voordeel veranderd, dus dan vind ik het allang prima!

Nou hier dan nog de foto's want zit weer een heel lulverhaal te tikken hiero!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja en dan de foto waar ik zelf toch het meeste trots op ben... Voor anderen misschien een makkie, maar voor mij een mijlpaal om zo'n 'platte' buik te hebben.
Pose is een beetje schuin, omdat ik daar dan toch nog een enkel vormpje zie :D

Want dit was het ongeveer 16 maanden geleden :D

Omg haha! Te erg eerste kuurtje, maar aardig bijgewerkt. Wel met ups en downs vanwege blessure enzo, maar ik ben tevreden! En het wordt alleen maar beter.
Mag natuurlijk ook mijn lieve schat Mishale niet vergeten, want die helpt, steunt en motiveert me toch maar weer elke dag!!

Love you babe! :heart: :hornyna: :D

Ben benieuwd naar de reacties, ik ga mezelf oppeppen voor een half uurtje fietsen!
Laters!!

Nice job man! Zelfs je kop ziet er beter uit zo! ;)

Goeie vooruitgang zeker wel!!

Heerlijk toch zo'n mijlpaal hé :D Ik kijk er ook al maanden naar uit, maar weet dat er ooit een dag komt zoals jij nu hebt haha.

Niet simpel voor ons endomorphs :P

Blijven knalle met die cardio!

keep going beest, duidelijk progressie gemaakt amai.

erug netjes :thumbs:

echt waar schitterend jongen, ik hoop dat ik straks ook pics kan laten zien van zo'n verbluffende verandering. Je staat er super bij.

Zit je trouwens nog aan de GH ??

Ik wilde je nog mailen over die pic, maar nu hebk em gezien ;) Heel goed veranderd kerel, echt klasse! En ik wilde je even bedanken voor de tip om LipoTrex te schrappen, vandaag zonder misselijkheid weten te trainen!

You've come a long way, Animal ;)
De progressie over de maanden is duidelijk zichtbaar!

Nu even over mij: nauwelijks meer gelogd.
Ik ben al +/- 5 wkn uit de kuur. Beviel me heel goed. Lekker wat aan kracht gewonnen + op vooruit gegaan maar ook grenzen verlegd. Altijd goed ;)
Alleen zou ik niet gauw weer voor winny gaan :(

Ik heb momenteel verschillende dingen naast mekaar lopen dus even geen tijd(en geduld) om uitgebreid te loggen elke keer. Maar ik train nog steeds mee met Animal, maar niet op kracht. Dus niet zo boeiend. Foto's volgen gauw! :D

Nice job man! Zelfs je kop ziet er beter uit zo! ;)

Haha, op de recente foto's 97kg met 14,4% en die vette foto 104kg met denk een hele flinke 25% Dus tja :D

Goeie vooruitgang zeker wel!!

Heerlijk toch zo'n mijlpaal hé :D Ik kijk er ook al maanden naar uit, maar weet dat er ooit een dag komt zoals jij nu hebt haha.

Niet simpel voor ons endomorphs :P

Blijven knalle met die cardio!

Ja man, geeft goed gevoel. Snel massa maken is leuk, maar nu weten wat er echt zit overheerst steeds meer :D

Net na mijn post weer gaan fietsen, en nu dus net klaar.

keep going beest, duidelijk progressie gemaakt amai.

erug netjes :thumbs:

Ik blijft hard werken, zonde om het nu niet door te zetten!
Thnx man!

echt waar schitterend jongen, ik hoop dat ik straks ook pics kan laten zien van zo'n verbluffende verandering. Je staat er super bij.

Zit je trouwens nog aan de GH ??

Bedankt! Ik hoop het ook voor je, bodybuilden is niet alleen een sport, maar ook een hele kunst om het goed te laten lukken!!

GH is nu de 3e maand, bijna de 4e. Hoop vanaf maand 5 een beetje massa veranderingen te zien. Maar mocht het nog langer duren van de massa, dan zal ik er iig toch veel droger bij komen te staan. Het vliegt er bijna af. Weet nu eindelijk wat voor mij werkt! HGH icm cardio!

Ik wilde je nog mailen over die pic, maar nu hebk em gezien ;) Heel goed veranderd kerel, echt klasse! En ik wilde je even bedanken voor de tip om LipoTrex te schrappen, vandaag zonder misselijkheid weten te trainen!

Ja de vette pic hè ;) Erg man! Maar gelukkig is dat voorbij :D
Graag gedaan, soms kan een burner je even teveel worden. Pics zijn echt gaaf geworden man! Blijf goed knallen hè, je hebt nu een goede stevige basis!

Nice Animal. Keep up the good work.

Goed gedaan boor duidelijk verschil niet meer op laten lopen dat bf dit is beter!!;)

leuke update bro! goede pics ook, je gaat HARD de juiste kant op man! waarvoor mijn respect :thumbs:

Terug
Naar boven