Het is zeker done, het is zelfs aan te raden, kun je even wat bescheidenheid leren.
Van jou zeker? Je bent anders een beroerde leermeester als ik je zo lees
Als je dieet, en je cardio staat hier in functie van je dieet, dan ga je zoiezo carbs droppen. Hoge bloedsuiker gehalte lijd tot meer insuline afgifte en insuline is het dominante adipogenetische hormoon.
Het verhoogt glucose influx en glycogeen vorming, waardoor norepinephrine, het primaire lipolytische hormoon, voornamelijk bezig is met glycogeen terug om te zetten naar glucose in plaats van vet te verbranden. Tegelijkertijd verhoogt het Fatty acid Synthase, die weer meer triacylglyceriden vasthoud en dus vetverlies voorkomt, tevens een negatief effect uitoefent op ARP en NPY en dus de honger verhoogt.
Een laag koolhydraat gehalte daarentegen zal het omgekeerde effect hebben, en bij de cardio sneller de mitochondrien overschakelen op het verbranden van vet, het verlagen van de hongergevoelens etc, etc. Na 45-tal minuten verhoogt het ook de aanmaak van cortisol, het andere lipolytische hormoon.
De vetzuurstofwisseling wordt zodanig gereguleerd dat de vorming en afbraak van vetzuren sterk reageren op de behoeften aan energie en andere stoffen. Zo is de vetzuursynthese maximaal als er koolhydraten en energie voldoende zijn en vetzuren schaars.
De snelheidsbepalende stap in de vetzuursynthese wordt gekatalyseerd door acetyl CoA carboxylase. Het enzym wordt gereguleerd door de hormonen adrenaline, insuline en glucagon. Deze boodschapperstoffen signaleren de totale behoeften van het organisme. Insuline activeert de vetzuursynthese. Glucagon en adrenaline hebben het tegengestelde effect.
De regulering wordt ook uitgeoefend door de concentraties in de cel van citraat, palmitoyl CoA en AMP. Het sleutelenzym reageert dus op aan het organisme betreffend regulering en aan locale regulering.
Acetyl CoA carboxylase wordt geïnactiveerd als gevolg van fosforylering door een AMP afhankelijk proteïne kinase. Het wordt geactiveerd door de binding van citraat.
Vetten hebben bovendien een apolair karakter (niet oplosbaar in water) . Koolhydraten en eiwitten binden wel water wanneer ze worden opgeslagen. Hierdoor bevat 1 gram vet zes keer meer energie dan 1 gram glycogeen waaraan water is gebonden
Hoeveel studies zou je willen ? 10 ? 100 ? Duizend ?
zoveel je kwijt kunt
Wilskracht heb je zoiezo nodig. Lijkt mij alleen wat stom om af te zien als het niet moet. Waarom denk je dat athleten nu droger staan dan toen ? Omdat ze er meer voor over hebben ? Dat geloof je toch zelf niet ? Fatburners hebben ALLES met een gezond en oersterk afgetraind lijf te maken. De beta-adrenergische controle behoud spiermassa door de eiwitsynthese te bevordern, wat voor het zelfde deficiet zorgt dat je meer vet en minder spieren verbrand, en teven het primaire lipolytische pad (meer vet vrij om te verbranden, dus sneller resultaat) en thermogenetische centrum. (mitochondriale ontkoppeling, meer calorien verbranden in rust)
Dan stel ik voor; dat je eerst de typen fatburners eens benoemt; doel je hier op chitosan? CLA? efedrine? WAT? Heb je uberhaupt weleens onderzocht welke stoffen er in FB's zitten en wat deze precies doen ?
Maar ja, moest je de medline kunnen gebruiken in plaats van artikeltjes uit de sport en fitness te lezen (niks tegen sport en fitness hoor, ze promoten Philiep heel goed

) dan zou je dat soort dingen weten, kind.
Je zweert bij medline he? Bijna ziekelijk..verbreed je horizon eens ipv medline te propageren. Gelukkig is Erasmus niet de enige met toegang tot wetenschappelijke info
Cortisol piekt in de morgen tegen de tijd dat je opstaat, dus qua vetverlies maakt het geen enkel noemelijk verschil.
Meestal tussen 6 en 8 zelfs, adrenaline in de middag
Vandaar dat ie zijn carriere als beste trainer van Europa en als researcher maar best verder zet zeker ?
Ik hoop dat je de creme de la creme op het gebied van menselijke fitheid wordt en het wiel wellicht opnieuw uitvind. Misschien dat ik zelfs nog alaaf roep als ik je passeer
Zou bijna je allregrootste fan worden