MuscleMeat

Bij endocrinoloog geweest......niet blij!

BigMaus

Huge Freak
Elite Member
Waardering
121
Lengte
1m83
Massa
110kg
In tegenstelling tot wat we altijd beweren vind mn endo dat aas dus wel kanker kan veroorzaken en juist op de lever.

En dan hebben we het niet alleen over de 17aa varianten.

Ook het gebruik van HGH werd sterk afgeraden.
Door een bepaald proces zou dat juist dikke darm kanker veroorzaken.

Ik heb het hier dus over veroorzaken, laat staan verergeren.

Ik weet niet wat hiervan waar is, vooralsnog dacht ik dat het slechts bestaande kankercellen kon versnellen in groei.
Maar ik kan nu een aantal keer per jaar bij hem terecht en zal hem de volgende keer wat studies geven die dat dus bestreiden.

Hmmm dat klinkt niet optimistisch...:(

Ik zeg niet dat ik hem niet geloof, maar Pubmed staat vol met studies en waarom zou nou net die ene gast het hele Pubmed overbluffen?
Ik lees liever studies dan een dokter die alleen in zijn studietijdperk in de boeken heeft gezeten.

wat denken al die Aas-gebruikers hier eigenlijk?
dat alles dat de ronde doet over Aas over hoe ongezond et wel is en de negatieve gevolgen ervoor.. dat zij dan als sterke BB'ers daarvoor immuun zijn of wat? wat jouw endocrinoloog hier verteld is toch nix nieuws?
ik heb es een boek gelezen met 101 nadelen voor je lichaam die aan Aas verbonden zijn.. eek!!! als je dit leest, wil je er nooit aan beginnen gewoon..
maar dit is mening, iedereen doet wat hij zelf wil..
(respect 4 the naturals!!)

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat je van aas wel degelijk kanker zou kunnen krijgen. Ik bedoel je krijgt van zoveel "dingen" tegenwoordig kanker en daar zit aas ook zeker wel bij....
Denk dat de meeste het risico toch gewoon nemen net als b.v. rokers of stevige drinkers!!! Life is a gamble...

Ik zeg niet dat ik hem niet geloof, maar Pubmed staat vol met studies en waarom zou nou net die ene gast het hele Pubmed overbluffen?
Ik lees liever studies dan een dokter die alleen in zijn studietijdperk in de boeken heeft gezeten.

ja een basisarts ja, maar ik neem aan dat een endocrinoloog elk jaar zwaar wordt bijgeschoold dit zijn niet zomaar artsen. deze gasten hebben jaren en jaren doorgeleerd.

Ja en dan? Alsof een doorgeleerde arts nu weet welke studies er worden gedaan. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat een recentelijk gehouden studie een veel oudere studie geheel overbluft? Dat er van de oudere studies weinig van waar is.
Kijk, ik zeg niet dat ik hem niet geloof, maar wat BigMaus zegt is niks nieuws toch? We weten bijvoorbeeld dat IGF ook rotte cellen splitst, maar als ineens zo'n endocrinogwattes het vertelt, dan zijn we ineens shocked.

Laten we aub niet dat 100 keer geposte flimpje vergeten waarin langdurig gebruik van aas bij die mensen helemaal geen gevolgen hadden en waarin ook dokters voorkwamen die beweerden dat het allemaal wel meevalt. Wie gaan we nu geloven dan?

We hebben allemaal kanker helaas. De vraag is...sloopt het je?

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel niets met dit topic...

Gewoon even dat delen wat me vandaag is gezegt, meer niet.

Doe er je voordeel mee.

edit: wil er wel even aan toevoegen dat bij mij een vergrote lever is geconstanteerd.
dus ik zal hoe dan ook vaker de endo zien:(

Doe er je voordeel mee.

edit: wil er wel even aan toevoegen dat bij mij een vergrote lever is geconstanteerd.

He Maussie ik weet dat jij ook over dit soort dingen nadenkt!!! Ben benieuwd of het je aan het twijfelen zet omdat je min. 1 jaar aan de STH wilt of neem je het voor lief?

Gaan ze je lever onderzoeken?

Ja en dan? Alsof een doorgeleerde arts nu weet welke studies er worden gedaan. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat een recentelijk gehouden studie een veel oudere studie geheel overbluft? Dat er van de oudere studies weinig van waar is.
Kijk, ik zeg niet dat ik hem niet geloof, maar wat BigMaus zegt is niks nieuws toch? We weten bijvoorbeeld dat IGF ook rotte cellen splitst, maar als ineens zo'n endocrinogwattes het vertelt, dan zijn we ineens shocked.

Laten we aub niet dat 100 keer geposte flimpje vergeten waarin langdurig gebruik van aas bij die mensen helemaal geen gevolgen hadden en waarin ook dokters voorkwamen die beweerden dat het allemaal wel meevalt. Wie gaan we nu geloven dan?
We hebben allemaal kanker helaas. De vraag is...sloopt het je?

Klopt maar er zijn ook filmpjes voorbij gekomen waar het minder goed afloopt. Maar idd je moet een beetje geluk hebben in het leven...

In tegenstelling tot wat we altijd beweren vind mn endo dat aas dus wel kanker kan veroorzaken en juist op de lever.

Ik weet niet wat hiervan waar is, vooralsnog dacht ik dat het slechts bestaande kankercellen kon versnellen in groei.
Maar ik kan nu een aantal keer per jaar bij hem terecht en zal hem de volgende keer wat studies geven die dat dus bestreiden.

Ben benieuwd of hij nog heel specifiek vertelde wat je het best kon mijden. De HGH? Testo's? Of aas in het algemeen?

De HGH zijn ze absoluut niet blij mee, mijn onderhoudsdosis van 5 iu was al schrikbarend!!!

daarom dat ik het nog altijd rustig aan doe ;)

als je met mensen spreekt die in deze sport bezig zijn, zal jenooit iets slecht over AS horen, het valt allemaal wel mee...

maar als je dan bij je uroloog ligt met een vinger in je reet denk je er wel anders over hoor :p

daarom dat ik het nog altijd rustig aan doe ;)

als je met mensen spreekt die in deze sport bezig zijn, zal jenooit iets slecht over AS horen, het valt allemaal wel mee...

maar als je dan bij je uroloog ligt met een vinger in je reet denk je er wel anders over hoor :p

Geen idee man, klinkt wel lekker nm:D

Het probleem is ook dat er zoveel tegenstrijdige medische onderzoeksresultaten zijn dat veel endo's het ook niet meer weten. Voorbeeldje: Ik sprak van de week mijn broer die is gepromoveerd in de andrologie. Hij vroeg zich af of gebruikers van AS nou wel of niet meer agressiviteit vertonen als gevolg van hun AS-gebruik. De onderzoeken op Medline zijn verdeeld en hij vroeg naar mijn mening op grond van mijn observaties in het sportschoolmilieu. Dit jaar gaat hij zijn eigen medisch onderzoek doen. Alleen voert hij dat uit bij oude (hypogonodale) mannen en dan kan je zijn onderzoeksresultaten dus nog niet extrapoleren op bb'ers.

Doe er je voordeel mee.

Bro dit is echt k*t op te lezen.:(

Maarja wat kan je er tegen doen.

Doe er je voordeel mee.

Goed nadenken bij wat je doet man.Het is in ieder geval goed dat je je laat onderzeiken.

Oeps,onderzoeken bedoel ik.:D

Ja klinkt allemaal niet zo best, ben benieuwd wat die gaat zeggen als jij met die onderzoeken aankomt.

Terug
Naar boven