AndroidHealthClinic

Bijna 3 weken in de cut, zero resultaat.....

• Topic Starter Topic Starter
J

Als ik een poging zou wagen op de reden, dan gok ik op je kcal inname.
Je denkt dat je 2100kcal per dag eet maar ik schat dat je juist meer eet, vooral in de wat de pot schaft deel ;)

Je werkt heel erg hard met je training, en ik kan me wel voorstellen dat je aan het eind van de dag kapot bent om dan ook als beest te eten (denkend dat het geen verschil maakt).

Ik moet je hier wel gelijk in geven want het avondeten kan soms wel 100-150 kcal teveel bevatten maar ik denk dan inderdaag dat die 100-150 kcal niet echt veel uitmaakt en ik laat het dan gewoon. Zou het uitmaken als ik +15 min cardio erbij doe en 2000 kcal inneem in plaats van 2100-2200?

3 weken is ook niet zo lang...

Gebruik eens andere meetmethodes dan allleen de weegschaal.

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

Minder KH, witte rijst is sowieso geen aanrader, en volkoren broodjes klinken gezond maar zijn vaak van gewoon verpauperd meel gemaakt...
pindakaas is ook geen topper in de cut.
Ik zou als ontbijt bvb 1 (getoaste)boterham met 2 gebakken eieren nemen, en om 17.30 enkel een blikkie tonijn op water zonder de broodjes.
Neem voor je gaat pitten ook wat kwark of caseine...

Waarom vind je pindakaas geen topper in de cut?

Klopt je cardio wel helemaal?

Ik weet dat hartslagmeters niet 100% correct zijn, maar op mijn eigen resultaten afgaande verbruik ik zo een 715 kcal in 50 minuten (hometrainer - fiets) op ~65% hartslag. Dat is een verschil van 315 kcal in vergelijking met jou, welke toch wel redelijk groot is?

Eet je ook iets voordat je cardio doet?

Allezins, blijven doorbijten!

Klopt je cardio wel helemaal?

Ik weet dat hartslagmeters niet 100% correct zijn, maar op mijn eigen resultaten afgaande verbruik ik zo een 715 kcal in 50 minuten (hometrainer - fiets) op ~65% hartslag. Dat is een verschil van 315 kcal in vergelijking met jou, welke toch wel redelijk groot is?

Eet je ook iets voordat je cardio doet?

Allezins, blijven doorbijten!

Ik fiets zo een 55 min ongeveer op de fiets in de gym op een redelijke niveau(niveau 6 van max 25 en dan robeer ik steeds op 70 rpm te blijven en dit 55 min lang). Dit wordt na zo een kwartiertje best moeilijk en ik begin dan zwaar te transpireren.
De fiets geeft na de sessie aan dat ik 400 kcal heb verbuikt alleen de fiets weet ik natuurlijk mijn gewicht en vetpercentage niet dus het is niet een nauwkeurige schatting van de fiets.
Ik gebruik geen hartslagmeter maar ik weet ongeveer hoe snel ik moet gaan.
Ik fiets op een tempo dat ik bijna niet meer normaal kan praten en als het goed is dan is dat ongeveer 60/70% van mijn max hartslag.

Normaal jog ik eigenlijk ongeveer 40 min in de buitenlucht maar omdat ik nu last van mijn kuiten heb gekregen ben ik gaan fietsen zodat mijn kuiten wat rust krijgen.

Voor de cardio eet ik gewoon mijn eerste ontbijt wat ik in mijn eerste post heb aanegegeven. Maakt het dan wat uit of ik iets eet of is het beter met lege maag?

tsja je kunt geen six pack verw8ten in no time.

Klopt, maar ik heb dat ook nergens beweerd.
Ik stond ervan versteld dat ik geen resultataten na 3 weken zag.

ik weet wat je bedoelt :/
in het begin lukte het goed bij mij
nu kan ik wekelang supergezond ete (niks snoep geen slechte vette zelfs ni veel complexe koolhydrate) en dan nog kan het resultaat heel miniem zijn bij mij :/

gewoon ni opgeve want dan zal je zien da et er weer bijkomt
en op hetzelfde gewicht blijve is nog altij beter als bijkome :) (tenzij spiermassa ^^)

Hoe kunnen mensen dit een goed voedingsschemavinden.
Slecht voedingsschemavind ik dit. Hele dag eet je koolhydraten, melk, tonijn in olijfolie. Volgens mij kloppen je getallen voor geen meter.

Wellicht te snel te laag gegaan kan ook meetellen ik heb dit persoonlijk ook gehad en ben toen maar weer gaan bulken. En nu ben ik gaan cutten door her en der wat koolhydraat rijke maaltijden (ALTIJD rondom training) te verminderen. Dus in plaats van 6 bruine boterhammen na de training nu 3. In plaats van een dikke beker met OATS nu de helft.

Laatst bewerkt:
Hoe kunnen mensen dit een goed voedingsschemavinden.
Slecht voedingsschemavind ik dit. Hele dag eet je koolhydraten, melk, tonijn in olijfolie. Volgens mij kloppen je getallen voor geen meter.

Melk drink ik 2 keer per dag, tonijn in oilijfolie 1 keer per dag en waar haal je al die koolhydraten vandaan? Kan je wat specifieker zijn met '''je getallen kloppen voor geen meter''?

En wat zijn de gevolgen van te snelle kcal verlagingen en verhogingen dan?

Melk drink ik 2 keer per dag, tonijn in oilijfolie 1 keer per dag en waar haal je al die koolhydraten vandaan? Kan je wat specifieker zijn met '''je getallen kloppen voor geen meter''?

En wat zijn de gevolgen van te snelle kcal verlagingen en verhogingen dan?

Die gevolgen kan ik alleen over zeggen dat ik ook van de ene op de andere dag hard ben gaan cutten en het sloeg gewoonweg niet aan. Wellicht heb jij hetzelfde.

Koolhydraten = je brood, je brinta en je rijst. Je eet deze de hele dag terwijl in mijn ogen deze vooral nodig zijn rond je training. Valt vast op dit forum ergens te lezen dat overbodige koolhydraten als vet kunnen worden opgeslagen.

Je eet ook meerdere keren fruit = suiker = ochtend 1 stuk fruit.

Je eet ook vanaf 19.30 tot de volgende ochtend niks. Ook niet aan te raden.

Slecht schema vind ik het, weinig kennis lijkt het. Waarom kwark overdag en voor je gaat slapen krijg je totaal geen eiwitten binnen. Kwark is langzame eiwitten dus voor in de nacht. Als ik jou was zou ik een heel ander basis schema aanmaken.

Laatst bewerkt:
Als ik zo jouw rekensommetje bekijk zit je al standaard 616 kcal onder je onderhoud. Daarbij komt dan nog eens 300 en 400 van het trainen, totaal zit je op een tekort van 1316 kcal! Dat is de helft van wat je nodig hebt. Je lichaam staat in spaarmodus, er komt te weinig binnen, dus wat er binnen komt, blijft ook binnen! Vetreserves word heel zuinig mee gedaan, je metabolisme zakt naar beneden, spieren worden opgevreten door jezelf.

FyreFox zei:
Je doet het heel erg goed. Het tekort is wel aan de hoge kant maar dat is wel okey.
Over welke tekort heb je het hier?
Ik bedoelde dit:
Centaur zei:
Als ik zo jouw rekensommetje bekijk zit je al standaard 616 kcal onder je onderhoud. Daarbij komt dan nog eens 300 en 400 van het trainen, totaal zit je op een tekort van 1316 kcal! Dat is de helft van wat je nodig hebt.

Alleen het spaarmode gedeelte ben ik niet mee eens, je zou zo en zo iets op de weegschaal moeten zien met zo'n hoge kcal te kort per dag.
De starvation mode zou imo later dan de 3 weken moeten in kicken, en niet de eerste 3 weken.

Als ik zo jouw rekensommetje bekijk zit je al standaard 616 kcal onder je onderhoud. Daarbij komt dan nog eens 300 en 400 van het trainen, totaal zit je op een tekort van 1316 kcal! Dat is de helft van wat je nodig hebt. Je lichaam staat in spaarmodus, er komt te weinig binnen, dus wat er binnen komt, blijft ook binnen! Vetreserves word heel zuinig mee gedaan, je metabolisme zakt naar beneden, spieren worden opgevreten door jezelf.

Ik begrijp er werkelijk niks meer van......
Het enige wat ik heb gedaan is 600 kcal onder mijn onderhoud gaan eten. Het verbruik van de KT en de cardio is toch al verekend in het onderhoud? Dus die hoeven er toch niet van afgehaald te worden? Ik heb al die tijd gedacht dat ik slechts 600 kcal tekort at. Zit ik nu dus werkelijk in de starvation mode en heb ik werkelijk een kcal tekort van 1300? Zou je dit aub kunnen uitleggen zodat ik tenminste op de goede weg zit. Sommige zullen zeggen dat ik moet experimenteren maar ik zou toch tenminste een goede richting moeten kiezen.

Alvast bedankt

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

Die gevolgen kan ik alleen over zeggen dat ik ook van de ene op de andere dag hard ben gaan cutten en het sloeg gewoonweg niet aan. Wellicht heb jij hetzelfde.

Koolhydraten = je brood, je brinta en je rijst. Je eet deze de hele dag terwijl in mijn ogen deze vooral nodig zijn rond je training. Valt vast op dit forum ergens te lezen dat overbodige koolhydraten als vet kunnen worden opgeslagen.

Je eet ook meerdere keren fruit = suiker = ochtend 1 stuk fruit.

Je eet ook vanaf 19.30 tot de volgende ochtend niks. Ook niet aan te raden.

Slecht schema vind ik het, weinig kennis lijkt het. Waarom kwark overdag en voor je gaat slapen krijg je totaal geen eiwitten binnen. Kwark is langzame eiwitten dus voor in de nacht. Als ik jou was zou ik een heel ander basis schema aanmaken.

Bedankt voor het advies. Ik heb enkele dingen veranderd zoals de tijdstip van het eten van kwark en de kh verminderd. Maar ik zit nog steeds met de bovenstaande stukje dat ik heb gepost en ik hoop dat iemand de zaak opheldert.

Als je vet wilt verliezen en je spieren wilt behouden, moet je zowiezo niet onder je onderhoud gaan eten. Mijn advies is eten wat je nodig hebt, inclusief je krachttraining. Het enige verschil in calorien moet je creeren met cardio, niet met minder eten.

Boeit spiermassa je niet, dan moet je minder gaan eten, maar dan verlies je niet alleen vet, het grootste gedeelte wat je dan kwijtraakt is spiermassa en vocht.

Voorbeeldje: Als je onderhoud zonder sporttoeslag 2600 kcal is, en je krachttraining is 400 kcal, dan is je onderhoud incl. dus 3000 kcal. Dit is wat je moet gaan eten! Daarnaast ga je cardio doen om een negatief balans te gaan kweken, hoe beter je cardio, hoe meer kcal je verbruikt, des te groter je verschil word.

Laatst bewerkt:
Ik ga nog tot half mei door met cutten en ik gebruik daarbij de tips die jullie mij hebben gegeven. Als ik dan nog steeds geen resultaat zie dan stop ik ermee en hoeft het niet meer van mij. Iedereen bedankt voor de hulp en als jullie nog tips hebben of weten waar het aan ligt hoor ik het graag.

Ik zal over 2 weken vertellen wat de resultaten zijn.

Ik ga nog tot half mei door met cutten en ik gebruik daarbij de tips die jullie mij hebben gegeven. Als ik dan nog steeds geen resultaat zie dan stop ik ermee en hoeft het niet meer van mij. Iedereen bedankt voor de hulp en als jullie nog tips hebben of weten waar het aan ligt hoor ik het graag.

Ik zal over 2 weken vertellen wat de resultaten zijn.

Niet echt een winnersmentaliteit, met zo'n instelling heb je al half verloren.

Pak de tips op, doe er wat mee, en als het niet lukt, vraag je om nog meer tips! Wat jij wil is absoluut niet onmogelijk, de enige factor die het onmogelijk kan maken ben jij zelf.

je voedingsschema bulkt van de koolhydraatbronnen, niet moeilijk dat je niet afvalt

Terug
Naar boven