MuscleMeat

Bijna 3 weken in de cut, zero resultaat.....

Wat zeggen deze T3 en T4 waarden precies?
En is zo een test gratis?
Je zeg dat mijn onderhoud waarchijnlijk lager is dan berekend.
Ik zit nu op een onderhoud van 2100 op niet-krachtrainingsdagen.
Ga ik niet te laag als ik mijn kcal nog verder te laag?

Het kan trouwens ook zijn dat ik mijn onderhoud verkeerd berekend heb en dat ik al die tijd te veel heb zitten eten.

Ik had al die tijd mijn twijfels bij mijn onderhoud.
Ik zal hier mijn gegevens zetten en ik zou het fijn vinden als iemand het voor mij uitrekent om te kijken of de gegevens overeenkomen.

Mijn gegevens:

1.75 m
83 kg
23% vetpercentage
3x per week intensieve krachttraining (+- 300 kcal)
6x per week cardio op 60/70& hartslag +-450 kcal)
Ik werk niet

Ik kom zelf op 2100 uit.
Dit is wat ik eet op de dagen dat ik niet aan krachttraining doe.
En op de dagen dat ik krachttraining doe tel ik er 300 bij op.
Ik maak dus ongeveer een kcal tekort van 450.
Paar dagen geleden nog verbruikte ik 400 kcal met cardio maar ik heb het verhoogd met 50 en binnenkort gaat dat 500 worden.

Alvast bedankt
De T3 / T4 waardes vertellen je of je een lage verbranding hebt ja of nee. Als ze laag liggen verbrand je lichaam minder Kcal per uur, je lichaam gaat gewoon zuiniger om met zijn voedsel en met het opgeslagen vet in je lichaam met cardiotrainingen.
Zo'n test wordt als het goed is gedekt door je standaard ziektekostenverzekering.
Begin dat niet gelijk over T3 en T4 met je doc. Maar begin met: "ik val maar niet af , ik sport veel, eet gezond en niet teveel. Ik heb op internet gekeken bla bla bla....dat het aan mijn schildklier zou kunnen liggen, dat hij te traag is, ook heb ik het altijd koud etc..
dan moet hij wel een bloed onderzoek doen en dan checked hij deze waardes.

Laat ff weten wat je zoal hebt aan activiteiten op een dag, burowerk? Werk je in de bouw, dus actief bezig.
Wat eet je exact op een trainingsdagen, dus ook de sausjes, ketchup, suiker etc..
Hoeveel minuten je fitnessed op een dag en hoeveel minuten cardio, en dan niet omwentelingen, maar wat is je hartslag en wattage.

Hoor het wel!

Ik heb vanochtend 55 min op een normale intensiteit gefietst in de gym. Ik probeer niet onder 70 rpm te komen en dat is ongeveer 110 wat. Na afloop zie ik een verbruik van 450 kcal alleen weet ik niet of dit een goede schatting is. Is het handig om voor het joggen en voor het fietsen in de gym een hartslagmeter te kopen of is op gevoel sporten voldoende.

Die 450 kan heel goed kloppen hoor. Je cardio'ed wel een beetje als een oud wijf, als ik zo vrij mag zijn. (no offense)

Probeer eens 450 cals in 30 minuten weg te trappen. Als een sufk*t op een hometrainer zitten zal je niet bijster veel opleveren. Je mag best een beetje lijden hoor (pijn is fijn).

HIIT is een optie voor je. Werkt metabolisme verhogend.

uurtje op de stairmaster is bij mij 900à1000kcal maar da's trappen als een gek, met mn tshirt kan ik nadien de volledige gym dweilen :D die 450kcal kan je dus zeker opdrijven (fietsen is zowiezo al niet echt super, beter lopen/stairmaster/roeien)

Laatst bewerkt:
Als je vet wilt verliezen en je spieren wilt behouden, moet je zowiezo niet onder je onderhoud gaan eten. Mijn advies is eten wat je nodig hebt, inclusief je krachttraining. Het enige verschil in calorien moet je creeren met cardio, niet met minder eten.

Boeit spiermassa je niet, dan moet je minder gaan eten, maar dan verlies je niet alleen vet, het grootste gedeelte wat je dan kwijtraakt is spiermassa en vocht.

Voorbeeldje: Als je onderhoud zonder sporttoeslag 2600 kcal is, en je krachttraining is 400 kcal, dan is je onderhoud incl. dus 3000 kcal. Dit is wat je moet gaan eten! Daarnaast ga je cardio doen om een negatief balans te gaan kweken, hoe beter je cardio, hoe meer kcal je verbruikt, des te groter je verschil word.

De sporttoeslag staat toch voor de 400 kcal die je verbruikt met sporten?
Maw. Waarom tel je de sporttoeslag er niet bij en de 400 kcal voor de kt wel? Ik zou zeggen dat het onderhoud uitkomt op 2600 + 400 (kt) + de sporttoeslag

• Topic Starter Topic Starter
Die 450 kan heel goed kloppen hoor. Je cardio'ed wel een beetje als een oud wijf, als ik zo vrij mag zijn. (no offense)

Probeer eens 450 cals in 30 minuten weg te trappen. Als een sufk*t op een hometrainer zitten zal je niet bijster veel opleveren. Je mag best een beetje lijden hoor (pijn is fijn).

HIIT is een optie voor je. Werkt metabolisme verhogend.

Ik vind het zelf een redelijke tempo en ik zweet er ook behoorlijk door. Maar 450 cal in 30 min is toch veel te snel. Volgens mij is je hartslag dan ook veel hoger dan 60/70. En pijn is niet fijn:p

---------- Toegevoegd om 09:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

uurtje op de stairmaster is bij mij 900à1000kcal maar da's trappen als een gek, met mn tshirt kan ik nadien de volledige gym dweilen :D die 450kcal kan je dus zeker opdrijven (fietsen is zowiezo al niet echt super, beter lopen/stairmaster/roeien)

Zo te zien kreeg jij goede resultaten met die 900/1000 cal. Ik zal de tempo wat opvoeren zodat mijn calverbruik omhoog gaat. Jij maakte dus jouw tekort met die 900/1000 cal? Of at je door de hoge verbruik ook 400 a 500 cal meer?

Ik vind het zelf een redelijke tempo en ik zweet er ook behoorlijk door. Maar 450 "Calorie">cal in 30 min is toch veel te snel. Volgens mij is je hartslag dan ook veel hoger dan 60/70. En pijn is niet fijn:p

Meh, voor een stevige cut zijn 2 dingen nodig:
1 - honger
2 - Pijn

:)

Anyways, het is GEEN probleem dat je hartslag boven de 70% uit komt.. in tegendeel zelfs.

Wat zeggen deze T3 en T4 waarden precies?
En is zo een test gratis?
Je zeg dat mijn onderhoud waarchijnlijk lager is dan berekend.
Ik zit nu op een onderhoud van 2100 op niet-krachtrainingsdagen.
Ga ik niet te laag als ik mijn kcal nog verder te laag?

Het kan trouwens ook zijn dat ik mijn onderhoud verkeerd berekend heb en dat ik al die tijd te veel heb zitten eten.

Ik had al die tijd mijn twijfels bij mijn onderhoud.
Ik zal hier mijn gegevens zetten en ik zou het fijn vinden als iemand het voor mij uitrekent om te kijken of de gegevens overeenkomen.

Mijn gegevens:

1.75 m
83 kg
23% vetpercentage
3x per week intensieve krachttraining (+- 300 kcal)
6x per week cardio op 60/70& hartslag +-450 kcal)
Ik werk niet

Ik kom zelf op 2100 uit.
Dit is wat ik eet op de dagen dat ik niet aan krachttraining doe.
En op de dagen dat ik krachttraining doe tel ik er 300 bij op.
Ik maak dus ongeveer een kcal tekort van 450.
Paar dagen geleden nog verbruikte ik 400 kcal met cardio maar ik heb het verhoogd met 50 en binnenkort gaat dat 500 worden.

Alvast bedankt
Je vroeg of iemand kon controleren of je onderhoud in orde was.
Laten we eerst eens kijken wat je activiteiten zijn op een dag en wat je eet en drinkt.
Nergens heb je dit vermeld. Misschien heb je je activiteiten (lopen / fietsen naar werk, zittend werk, minuten fitness & cardio) te hoog in geschat. En heb je je Kcal inname juiste te laag ingeschat.

Dus wat eet en drink je exact op een dag en wat zijn je activiteiten zoal.
Als je dit vermeld kunnen we verder kijken, anders zitten we alleen te gissen en kun je net zo goed een slotje plaatsen.

Laatst bewerkt:
Je vroeg of iemand kon controleren of je onderhoud in orde was.
Laten we eerst eens kijken wat je activiteiten zijn op een dag en wat je eet en drinkt.
Nergens heb je dit vermeld. Misschien heb je je activiteiten (lopen / fietsen naar werk, zittend werk, minuten fitness & cardio) te hoog in geschat. En heb je je Kcal inname juiste te laag ingeschat.

Dus wat eet en drink je exact op een dag en wat zijn je activiteiten zoal.
Als je dit vermeld kunnen we verder kijken, anders zitten we alleen te gissen en kun je net zo goed een slotje plaatsen.

Ja je hebt gelijk. Ik was veregeten om je te beantwoorden. Omdat ik dit jaar gestopt ben met mijn studie ga ik niet naar school en heb ik momenteel geen werk. Ik zit dus vrijwel de hele dag thuis. Mijn activiteit is dus erg laag. Wat ik eet en drink heb ik in de eerste pagina van dit topic vermeld. Ik heb nu wel de eiwitten iets verhoogd en de kh wat verlaagd. Ik kom nog steeds op 2100 cal uit en op kt-dagen tel ik hier 300 cal bij op.

Ja je hebt gelijk. Ik was veregeten om je te beantwoorden. Omdat ik dit jaar gestopt ben met mijn studie ga ik niet naar school en heb ik momenteel geen werk. Ik zit dus vrijwel de hele dag thuis. Mijn activiteit is dus erg laag. Wat ik eet en drink heb ik in de eerste pagina van dit topic vermeld. Ik heb nu wel de eiwitten iets verhoogd en de kh wat verlaagd. Ik kom nog steeds op 2100 cal uit en op kt-dagen tel ik hier 300 cal bij op.
Ik weet niet exact wat je eet als avondeten. Ik kom uit op 1300 Kcal zonder je avondeten. Met avondeten zal dat dan wel uit komen rond de 2100 Kcal. Dan nog is je avondeten een beste hap.
Ik ga er vanuit dat je na het avondeten naar de sportschool gaat anders heb je voor niks zoveel gegeten

Ik zou niet nog minder gaan eten maar je cardio opschroeven naar 5 á 6x 40 minuten crosstrainen per week op een hartslag 145 - 155. Doe dit gelijk na je fitness sessie (batterijtje leeg trekken)
Eenmaal klaar gelijk even een Whey-shake op water basis naar binnen werken met een banaantje. Eenmaal thuis misschien nog een Casseine-shake voor het slapen. Voor de rest echt geen koolhydraten na je training.

Denk dat je vanwege op dit moment vooral zittend bestaan je je eigen verbranding omlaag hebt gebracht.
Als je na je ontbijt ook nog even 30-40 min gaat fietsen (5x per week) op een hartslag van 120-130 (is echt te doen:)) dan zorg je ervoor dat je verbranding om hoog gaat.

Neem een 10 rittenkaart /abo op het zwembad en ga beginnen met een half uur zwemmen (middag). Do eerst 25 meter snel en dan rustig terug. Bouw het uit naar een voor jouw te doen tempo. Let wel op, niet te snel want anders kun je niet alles geven op de fitness en je wilt toch ook groeien neem ik aan.
Krijg je ergens op de dag een hongerklap omdat je te veel verbrand, neem dan een boterhammetje meer natuurlijk zolang het maar geen lekkere trek is maar pure nood:)

Het is mooi weer pak dus als vervoer altijd de fiets, weet niet of je vlakbij een grote stad woont. Neem een Pathé Unlimited http://www.pathe.nl/unlimited pas voor 18 Euro in de maand onbeperkt de nieuwste films kijken, neem je vreten en shakes mee in een rugzak en op naar de bios met je fiets met een eventuele omweg als deze wel heel dicht bij is. Houd je zelf bezig man.

Waar het op neer komt is cardio en nog eens cardio omdat je niet actief bent op dit moment.
Hou dit een maandje vol, geen excuses....geen junkfood, en je zult resultaat zien. En dan uiteraard doorzetten!

Laatst bewerkt:
Zo te zien kreeg jij goede resultaten met die 900/1000 "Calorie">cal. Ik zal de tempo wat opvoeren zodat mijn calverbruik omhoog gaat. Jij maakte dus jouw tekort met die 900/1000 "Calorie">cal? Of at je door de hoge verbruik ook 400 a 500 "Calorie">cal meer?
op niet-cardio dagen at ik een 400-500kcal onder onderhoud; op cardio dagen op onderhoud.

Sommige schreeuwen dan dat je in spaarstand zal gaan maar zo snel gebeurt dat niet hoor! (Ter info: ik ben een 20kg vermagerd in 2007 en ondertussen zijn we 3 jaar verder; ik ben in die tijd nooit aangekomen als een gek door terug "normaal" te eten hoor, als ik lange tijd meer eet (bulk), dan wordt ik zwaarder; als ik "normaal" eet blijf ik op gewicht dus... :))

Dus zoals hierboven al gezegd: cutten is afzien, zeker als je endo bent => goed trainen, lang lopen, beter (cleaner) eten!

Tips kwa eten: (zeer) hoog in eiwitten (om spierverlies tegen te gaan), (heel) laag in carbs en goede vetten (noten, vis, ...) niet laten!

Minder KH, witte rijst is sowieso geen aanrader, en volkoren broodjes klinken gezond maar zijn vaak van gewoon verpauperd meel gemaakt...
pindakaas is ook geen topper in de cut.
Ik zou als ontbijt bvb 1 (getoaste)boterham met 2 gebakken eieren nemen, en om 17.30 enkel een blikkie tonijn op water zonder de broodjes.
Neem voor je gaat pitten ook wat kwark of caseine...
waarom zou je je brood moeten toasten? ???

Meh, voor een stevige cut zijn 2 dingen nodig:
1 - honger
2 - Pijn

:)

Anyways, het is GEEN probleem dat je hartslag boven de 70% uit komt.. in tegendeel zelfs.

:wazzup: heeft het goed! Je moet jezelf afmatten en je moet elke dag honger hebben. En

3 - Geduld hebben.

Je hartslag mag best omhoog hoor. Dan krijg je een betere conditie. En zakt je hartslag. Kan je weer harder cardioën. En zakt je hartslag verder.

Ik ben ooit begonnen met 138kg, % van wel 40 of zo, geen idee tbh. Heb in 2 jaar er 40kg af gekregen door heel veel te cardioën en honger te lijden. Ik zal vast wel wat aan spiermassa verloren zijn toen, maar dat maakte me niets uit.

Ik begon met cardio op de crosstrainer. Mijn hartslag rees de pan uit, met een oud wijven tempo. Binnen 5 minuten zat ik stuk. Als ik hetzelfde nu doe, lach ik me rot.

Mijn BPM zit bij fietsen (180watt, heel rustig dus) rond de 100. In rust onder de 50. Bij een wattage van +-250 ga ik naar de 125-135.

Ga dus maar eens 4 keer in de week stuk met je cardio. Je hoeft niet te kwijlen, maar het moet er wel in de buurt komen. En dan puur op kracht/uithouding, dus zorgen dat je in 20 minuutjes klaar bent.

Bouw je conditie op, daarmee kan je dan lekker cardioën en vet verbranden.

Hoe zit het met je weegschaal voor je eten af te wegen. Werkt die wel nog goed? Want ik had vorige week een hele week teveel gegeten door mijn weegschaal -_-
Ik wist dat er iets niet klopte, want ik had eigenlijk nooit honger. In de cut moet je toch wel altijd een licht hongergevoel hebben; nooit echt voldaan zijn, denk ik?

Nu met een andere weegschaal. Na 3 dagen; -3cm buikomtrek, dus precies hetzelfde als in het begin van die week maarjah, nu gaan we dieper ^^

Ik volg ook BFFM. Je moet echt gewoon cardio doen net na het wakker worden en niet eerst eten. Gewoon wat BCAA voor de cardio, maar niets anders!
Ook om de 3 uur eten ofcourse.

Ik doe 3x week KT (ma, woe, zat) en 6 dagen cardio, zo veel mogelijk in de morgen; als het echt niet gaat, iets later in de dag. Wissel hierbij ook af door in het weekend te lopen, in de week fiets ik terplekke in mijn kamer :)

Mijn onderhoud lag ook lager dan afgegeven door die methodes, waardoor ik in de paasvakantie ook niet afviel. Maar nu ik een veel beter zicht heb op mijn vetpercentage heb ik eens ongeveer ingevuld wat het was en dat cijfer leek er al véél meer op :)

Dit is hoe ik het doe; zon, ma, di = low carb (-15% onderhoud); dan woe = mid carb (onderhoud); dond, vr = low carb (-15% onderhoud); zat = mid carb (onderhoud)
Het enige waar ik geen rekening mee houdt is de olie tijdens het braden. Maar ik dep mijn vlees/vis af met doekjes.

Bijlagen

Ik weet niet exact wat je eet als avondeten. Ik kom uit op 1300 Kcal zonder je avondeten. Met avondeten zal dat dan wel uit komen rond de 2100 Kcal. Dan nog is je avondeten een beste hap.
Ik ga er vanuit dat je na het avondeten naar de sportschool gaat anders heb je voor niks zoveel gegeten

Ik zou niet nog minder gaan eten maar je cardio opschroeven naar 5 á 6x 40 minuten crosstrainen per week op een hartslag 145 - 155. Doe dit gelijk na je fitness sessie (batterijtje leeg trekken)
Eenmaal klaar gelijk even een Whey-shake op water basis naar binnen werken met een banaantje. Eenmaal thuis misschien nog een Casseine-shake voor het slapen. Voor de rest echt geen koolhydraten na je training.

Denk dat je vanwege op dit moment vooral zittend bestaan je je eigen verbranding omlaag hebt gebracht.
Als je na je ontbijt ook nog even 30-40 min gaat fietsen (5x per week) op een hartslag van 120-130 (is echt te doen:)) dan zorg je ervoor dat je verbranding om hoog gaat.

Neem een 10 rittenkaart /abo op het zwembad en ga beginnen met een half uur zwemmen (middag). Do eerst 25 meter snel en dan rustig terug. Bouw het uit naar een voor jouw te doen tempo. Let wel op, niet te snel want anders kun je niet alles geven op de fitness en je wilt toch ook groeien neem ik aan.
Krijg je ergens op de dag een hongerklap omdat je te veel verbrand, neem dan een boterhammetje meer natuurlijk zolang het maar geen lekkere trek is maar pure nood:)

Het is mooi weer pak dus als vervoer altijd de fiets, weet niet of je vlakbij een grote stad woont. Neem een Pathé Unlimited http://www.pathe.nl/unlimited pas voor 18 Euro in de maand onbeperkt de nieuwste films kijken, neem je vreten en shakes mee in een rugzak en op naar de bios met je fiets met een eventuele omweg als deze wel heel dicht bij is. Houd je zelf bezig man.

Waar het op neer komt is cardio en nog eens cardio omdat je niet actief bent op dit moment.
Hou dit een maandje vol, geen excuses....geen junkfood, en je zult resultaat zien. En dan uiteraard doorzetten!

Hele handige en bruikbare tips! Omdat mijn kuiten hersteld zijn ben ik begonnen met joggen wat mij beter bevalt dan fietsen in de gym. Het is ook minder saai en en leuker omdat het in de buitenlucht is. De ene dag fiets ik nu en de andere joggen. Cardio opschroeven is wel handig omdat ik toch al niet zo actief ben. Ik zal voortaan dus ook cardio na de krachttraining doen. En het avondeten eet ik na de krachttraining. Ik weet niet of dit beter of slechter is. Ik hoop uiteraard dat ik met deze veranderingen verschil ga zien. Bedankt voor de tips!!

---------- Toegevoegd om 10:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

:wazzup: heeft het goed! Je moet jezelf afmatten en je moet elke dag honger hebben. En

3 - Geduld hebben.

Je hartslag mag best omhoog hoor. Dan krijg je een betere conditie. En zakt je hartslag. Kan je weer harder cardioën. En zakt je hartslag verder.

Ik ben ooit begonnen met 138kg, % van wel 40 of zo, geen idee tbh. Heb in 2 jaar er 40kg af gekregen door heel veel te cardioën en honger te lijden. Ik zal vast wel wat aan spiermassa verloren zijn toen, maar dat maakte me niets uit.

Ik begon met cardio op de crosstrainer. Mijn hartslag rees de pan uit, met een oud wijven tempo. Binnen 5 minuten zat ik stuk. Als ik hetzelfde nu doe, lach ik me rot.

Mijn BPM zit bij fietsen (180watt, heel rustig dus) rond de 100. In rust onder de 50. Bij een wattage van +-250 ga ik naar de 125-135.

Ga dus maar eens 4 keer in de week stuk met je cardio. Je hoeft niet te kwijlen, maar het moet er wel in de buurt komen. En dan puur op kracht/uithouding, dus zorgen dat je in 20 minuutjes klaar bent.

Bouw je conditie op, daarmee kan je dan lekker cardioën en vet verbranden.

Waarom wordt hier zo veel verteld dat je niet op een hoge intensiteit moet cardioen omdat dat tot spierverlies lijdt terwijl jullie mij aanraden om mijn hartslag te verhogen?

---------- Toegevoegd om 10:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:43 ----------

Hoe zit het met je weegschaal voor je eten af te wegen. Werkt die wel nog goed? Want ik had vorige week een hele week teveel gegeten door mijn weegschaal -_-
Ik wist dat er iets niet klopte, want ik had eigenlijk nooit honger. In de cut moet je toch wel altijd een licht hongergevoel hebben; nooit echt voldaan zijn, denk ik?

Nu met een andere weegschaal. Na 3 dagen; -3cm buikomtrek, dus precies hetzelfde als in het begin van die week maarjah, nu gaan we dieper ^^

Ik volg ook BFFM. Je moet echt gewoon cardio doen net na het wakker worden en niet eerst eten. Gewoon wat BCAA voor de cardio, maar niets anders!
Ook om de 3 uur eten ofcourse.

Ik doe 3x week KT (ma, woe, zat) en 6 dagen cardio, zo veel mogelijk in de morgen; als het echt niet gaat, iets later in de dag. Wissel hierbij ook af door in het weekend te lopen, in de week fiets ik terplekke in mijn kamer :)

Mijn onderhoud lag ook lager dan afgegeven door die methodes, waardoor ik in de paasvakantie ook niet afviel. Maar nu ik een veel beter zicht heb op mijn vetpercentage heb ik eens ongeveer ingevuld wat het was en dat cijfer leek er al véél meer op :)

Dit is hoe ik het doe; zon, ma, di = low carb (-15% onderhoud); dan woe = mid carb (onderhoud); dond, vr = low carb (-15% onderhoud); zat = mid carb (onderhoud)
Het enige waar ik geen rekening mee houdt is de olie tijdens het braden. Maar ik dep mijn vlees/vis af met doekjes.

Ja die onderhoud van mij is ook een beetje vaag en ik moet daarom een beetje experimenteren hoe hoog die precies is. Hoe ik het doe is: op kt-dagen eet ik 300 boven mijn onderhoud zonder de kt erbij opgeteld zodat het uiteindelijk in balans komt en met cardio maak ik het verschil. Op niet kt-dagen eet ik op onderhoud en met cardio maak ik het verschil en 1 dag in de week doe ik niks en dan eet ik op onderhoud. Ik vind het wel moeilijk om laag in kh te blijven want ik zou niet weten wat ik dan moet gaan eten.

Hele handige en bruikbare tips! Omdat mijn kuiten hersteld zijn ben ik begonnen met joggen wat mij beter bevalt dan fietsen in de gym. Het is ook minder saai en en leuker omdat het in de buitenlucht is. De ene dag fiets ik nu en de andere joggen. Cardio opschroeven is wel handig omdat ik toch al niet zo actief ben. Ik zal voortaan dus ook cardio na de krachttraining doen. En het avondeten eet ik na de krachttraining. Ik weet niet of dit beter of slechter is. Ik hoop uiteraard dat ik met deze veranderingen verschil ga zien. Bedankt voor de tips!!

---------- Toegevoegd om 10:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

Waarom wordt hier zo veel verteld dat je niet op een hoge intensiteit moet cardioen omdat dat tot spierverlies lijdt terwijl jullie mij aanraden om mijn hartslag te verhogen?

---------- Toegevoegd om 10:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:43 ----------

Ja die onderhoud van mij is ook een beetje vaag en ik moet daarom een beetje experimenteren hoe hoog die precies is. Hoe ik het doe is: op kt-dagen eet ik 300 boven mijn onderhoud zonder de kt erbij opgeteld zodat het uiteindelijk in balans komt en met cardio maak ik het verschil. Op niet kt-dagen eet ik op onderhoud en met cardio maak ik het verschil en 1 dag in de week doe ik niks en dan eet ik op onderhoud. Ik vind het wel moeilijk om laag in kh te blijven want ik zou niet weten wat ik dan moet gaan eten.

Als je mijn excelbestand doorleest, zie je wat ik neem :P
Ik eet eigenlijk erg graag hoog in eiwitten; 45% uit eiwitten halen, voelt helemaal niet moeilijk of als een verplichting. Misschien is mijn lichaam gemaakt voor veel eiwitten?

Spierverlies tijdens cardio begint naar mijn weten pas na 1,5 uur ongeveer. Maar, ik weet niet of je een beetje wielrennen kijkt op TV? Fabian Cancelarra heb je vast wel van gehoord. Die gast trapt 800 watt (no shit) constant, kan 270km per dag rijden en heeft benen waar je u tegen zegt.

Wij 'stervelingen' zullen heus onze spiermassa niet opbranden bij een uurtje flinke cardio. Vooral niet als je vet% hoog is.

Is dit wel slim na je cardio sessie? Is alleen die whey shake niet voldoende?

Voor aanvulling van het glycogeen in de spieren, en dus sneller herstel, is dit perfect. Wil je echter goed cutten, dan kun je de KH beter mijden. Je lichaam zal dan namelijk (blijven) vet verbranden omdat er geen primaire brandstof (KH) meer aanwezig is.

Als ik weet dat ik de dag erna weer ga sporten neem ik altijd fruit na de training, samen met een wheyshake op waterbasis. Heb ik een rustdag erna, houd ik het bij de shake.

Aha, ik neem meestal nooit meteen kh na een training ivm cutten, meestal een uurtje later max 50g rijst als kh bron, en verder alleen voedsel wat eiwitten bevat. De volgende ochtend compenseer ik dit weer door dan meer kh te pakken.

Prima voor in de cut.

Terug
Naar boven