- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 6%
De T3 / T4 waardes vertellen je of je een lage verbranding hebt ja of nee. Als ze laag liggen verbrand je lichaam minder Kcal per uur, je lichaam gaat gewoon zuiniger om met zijn voedsel en met het opgeslagen vet in je lichaam met cardiotrainingen.Wat zeggen deze T3 en T4 waarden precies?
En is zo een test gratis?
Je zeg dat mijn onderhoud waarchijnlijk lager is dan berekend.
Ik zit nu op een onderhoud van 2100 op niet-krachtrainingsdagen.
Ga ik niet te laag als ik mijn kcal nog verder te laag?
Het kan trouwens ook zijn dat ik mijn onderhoud verkeerd berekend heb en dat ik al die tijd te veel heb zitten eten.
Ik had al die tijd mijn twijfels bij mijn onderhoud.
Ik zal hier mijn gegevens zetten en ik zou het fijn vinden als iemand het voor mij uitrekent om te kijken of de gegevens overeenkomen.
Mijn gegevens:
1.75 m
83 kg
23% vetpercentage
3x per week intensieve krachttraining (+- 300 kcal)
6x per week cardio op 60/70& hartslag +-450 kcal)
Ik werk niet
Ik kom zelf op 2100 uit.
Dit is wat ik eet op de dagen dat ik niet aan krachttraining doe.
En op de dagen dat ik krachttraining doe tel ik er 300 bij op.
Ik maak dus ongeveer een kcal tekort van 450.
Paar dagen geleden nog verbruikte ik 400 kcal met cardio maar ik heb het verhoogd met 50 en binnenkort gaat dat 500 worden.
Alvast bedankt
Zo'n test wordt als het goed is gedekt door je standaard ziektekostenverzekering.
Begin dat niet gelijk over T3 en T4 met je doc. Maar begin met: "ik val maar niet af , ik sport veel, eet gezond en niet teveel. Ik heb op internet gekeken bla bla bla....dat het aan mijn schildklier zou kunnen liggen, dat hij te traag is, ook heb ik het altijd koud etc..
dan moet hij wel een bloed onderzoek doen en dan checked hij deze waardes.
Laat ff weten wat je zoal hebt aan activiteiten op een dag, burowerk? Werk je in de bouw, dus actief bezig.
Wat eet je exact op een trainingsdagen, dus ook de sausjes, ketchup, suiker etc..
Hoeveel minuten je fitnessed op een dag en hoeveel minuten cardio, en dan niet omwentelingen, maar wat is je hartslag en wattage.
Hoor het wel!

die 450kcal kan je dus zeker opdrijven (fietsen is zowiezo al niet echt super, beter lopen/stairmaster/roeien)

heeft het goed! Je moet jezelf afmatten en je moet elke dag honger hebben. En