AndroidHealthClinic

Bijna 3 weken in de cut, zero resultaat.....

kev ratio is 50-30-20

210-250g eiwit???
Is dat niet een beetje te veel?
Zijn mijn berkeningen trouwens in orde over onderhoud en hoeveel ik zou moeten cosumeren per dag.
Misschien dat daar wat aan ligt.
Ook begrijp ik niet waarom de formule van de bovengenoemde topic laat zien dat ik maar slechts 19g vet verbrand.
Ik ben erg in de war.???

Als je kev-ratio 50-30-20 is, ben je niet goed bezig. Je moet zorgen dat ekv-ratio 50-30-20 is. Ik denk dat daar de crux zit, als je werkelijk waar nog geen 210 gram eiwit at, zat je waarschijnlijk idd nog met je carbs op 50%. 210 gr eiwit lijkt me echt wel het minimum voor iemand met jouw gewicht in de cut.

Je lichaam moet er nog aan wennen,ik heb zelf ook altijd 2 plateaus als ik begin te cutten en dat is de eerste 1,5 maand en als ik aan de 10-12% kom. Gewoon geduld hebben imo.

Geduld hebben, en indien nodig een ander plan trekken. Ik zak zelf sneller in vet wanneer ik mijn tekort maak met extra cardio ipv minder eten.

Ben nu een week of 4 aan het cutten, van 112 naar 109 kilo. Ik krijg per dag 3100 calorieën binnen, ongeveer op 40/35/25 (EKV). Mijn onderhoud is 3750.

Wat ik eet:

1. havermout, melk, whey

2. Boterhammen met kip/pindakaas

3. Rijst met groente en kipfilet

4. kipfilet groente (komkommer oid) appel

5. Rijst met groente en kipfilet

6. kwark 500g, noten, whey

Na de training verse jus en whey. Alles bij elkaar 2900cals. Kan wel alle hoeveelheden noemen maar daar heb je niet veel aan en ik ben lui. Rijst meestal ca 75g, havermout ook 75g, en 4 kipfiletjes per dag. Of soortgelijke eiwitbronnen, zoals vis of beef.

• Topic Starter Topic Starter
je voedingsschema bulkt van de koolhydraatbronnen, niet moeilijk dat je niet afvalt

Kan je die koolhydraatbronnen noemen?
En wat kan ik er in de plaats voor nemen?

alvast bedankt

---------- Toegevoegd om 09:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:48 ----------

Je lichaam moet er nog aan wennen,ik heb zelf ook altijd 2 plateaus als ik begin te cutten en dat is de eerste 1,5 maand en als ik aan de 10-12% kom. Gewoon geduld hebben imo.

Hoe doorbreek je die eerste plateau?
Meer cardio of gewoon zo laten?
En hoeveel val je af in die periode?

---------- Toegevoegd om 09:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:50 ----------

Geduld hebben, en indien nodig een ander plan trekken. Ik zak zelf sneller in vet wanneer ik mijn tekort maak met extra cardio ipv minder eten.

Ben nu een week of 4 aan het cutten, van 112 naar 109 kilo. Ik krijg per dag 3100 calorieën binnen, ongeveer op 40/35/25 (EKV). Mijn onderhoud is 3750.

Wat ik eet:

1. havermout, melk, whey

2. Boterhammen met kip/pindakaas

3. Rijst met groente en kipfilet

4. kipfilet groente (komkommer oid) appel

5. Rijst met groente en kipfilet

6. kwark 500g, noten, whey

Na de training verse jus en whey. Alles bij elkaar 2900cals. Kan wel alle hoeveelheden noemen maar daar heb je niet veel aan en ik ben lui. Rijst meestal ca 75g, havermout ook 75g, en 4 kipfiletjes per dag. Of soortgelijke eiwitbronnen, zoals vis of beef.

Doe je ook aan cardio en zoja hoeveel kcal verbrand je per keer daarmee.
Ik zie trouwens dat je sowieso 650 kcal onder je onderhoud zit en is dat niet een beetje teveel als je ook cardio erbij doet?
Zie je resultaat als je in de spiegel kijkt?
Als je daarbij cardio doet lijkt mij dat erg veel.

The Moker,

Hoe is je 23% vetp. gemeten?

Ik gok erop dat je te snel ben geminderd in kcals.

Ik gok dat hij te veel eet.
Of dat omdat hij nu begint met krachttraining hij spiermassa aanmaakt/vult wat er voor zorgt dat hij geen gewicht verliest.
Of dat zijn manier van vetpercentage meten niet deugt (impedantie, of een slechte vetknijper techniek)
(of gruwelijk veel vocht vasthoudt)

TE snel minderen is het in ieder geval niet.

4-punts huidplooimeting met een Slimguide huidplooimeter.
Mankeert er iets aan mijn vet% dan? (behalve dat het teveel is)

Veel mensen wegen het af op zo'n weegschaal, wat meestal niet klopt.

wat zijn nu je aanpassingen aan je voeding etc?

Of dat omdat hij nu begint met krachttraining hij spiermassa aanmaakt/vult wat er voor zorgt dat hij geen gewicht verliest.
Of dat zijn manier van vetpercentage meten niet deugt (impedantie, of een slechte vetknijper techniek)

Kan dit misschien spiergeheugen zijn want ik deed nog aan krachttraining een half jaar geleden en ben in deze laatste 6 maanden daar volledig mee gestopt.

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:19 ----------

Wat heeft een slechte meting te maken met niet afvallen?

---------- Toegevoegd om 10:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

Veel mensen wegen het af op zo'n weegschaal, wat meestal niet klopt.

wat zijn nu je aanpassingen aan je voeding etc?

Ik heb de tijdstippen van het eten van bepaalde voedsel veranderd.
Kwark bij voorbeeld in de avond en de kh vroeg in de dag.
Ik zal deze week ook mijn eiwitten wat opschroeven.

---------- Toegevoegd om 10:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:22 ----------

wazzup;4845167[B zei:
]Ik gok dat hij te veel eet.[/B]

Hoe kan de 1 nou zeggen dat ik te veel eet en de andere stellig beweren dat ik in de starvation mode zit?
Dat zijn toch 2 overduidelijke tegenpolen?

Gebruik de spiegel, niet de weegschaal. Maak nu een foto, en maak over 3 weken weer een foto.

En probeer zoveel mogelijk cardio te doen.

Kan dit misschien spiergeheugen zijn want ik deed nog aan krachttraining een half jaar geleden en ben in deze laatste 6 maanden daar volledig mee gestopt.

zou heel goed kunnen.

Wat heeft een slechte meting te maken met niet afvallen?

afvallen is een lager vetpercentage krijgen, niet noodzakelijkerwijs ook lichter worden. (meestal wel, maar ....) Als je vetpercentage gelijk blijft op een meter wil dit nog niet zeggen dat je geen vet kwijt bent (die metingen hebben al snel een paar procent afwijking)

Hoe kan de 1 nou zeggen dat ik te veel eet en de andere stellig beweren dat ik in de starvation mode zit?
Dat zijn toch 2 overduidelijke tegenpolen?

Niet iedereen heeft er verstand van :)

Je moet het nog veel (als in veeeeel) bonter maken voordat je in starvation mode zit, maar sommige mensen geloven nog steeds dat je daar al bent als je 1 maaltijd over slaat.

@ TheMoker.

Eet gewoon na je behoefte dus onderhoud (bv 3000) + 300 kcal voor de training op trainingsdagen en alleen onderhoud op niet trainingsdagen.
En daarna lekker cardio als extra.
Je kunt bv cardio doen op nuchtere maag. rondje hardlopen of zo.

Weegschaal de deur uit en een rechtespiegel op de deur plakken.
Meetlint om je buik en je buikomtrek opmeten.
is na 1 maand je buikomtrek niet minder Kcal verminderen met 300.

Afvallen is niet makkelijk anders hadden we allemaal een blokjes buik.
Als je nu al over opgeven praat ga je het zekers niet redden.

Of je kunt het ketodieet eens proberen alleen valt dat niet echt mee de eerste 2 weken.

hallo
ik weeg 87kg heb een vetpercentage van een 18% en wil het trug brengen naar 8%. ik heb ergens op
een site berekend waar ik zou uitkomen als ik op 8% sta.ik zou bijna 10kg moeten verliezen
om op 8% te staan vind da wel veel. klopt da wel? ik zelf rekende op een 5kg max verlies

hallo
ik weeg 87kg heb een vetpercentage van een 18% en wil het trug brengen naar 8%. ik heb ergens op
een site berekend waar ik zou uitkomen als ik op 8% sta.ik zou bijna 10kg moeten verliezen
om op 8% te staan vind da wel veel. klopt da wel? ik zelf rekende op een 5kg max verlies

Hallo,

Open even een eigen topic a.u.b

hallo

Waarom maak je zelf geen topic aan.
En ja dat klopt wel. 18% is 15,66 kilo vet.
= 71,34 massa
71,34 / 100 * 8 = 5,70 (=8% vet)
71,34 + 5.70 = 77,04

dus 10 kilo vet toch niet zo moeilijk.
Maar snap niet waarom je nu dit topic moet vervuilen..

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:33 ----------

Dank porterhouse:D

Doe je ook aan cardio en zoja hoeveel kcal verbrand je per keer daarmee.
Ik zie trouwens dat je sowieso 650 kcal onder je onderhoud zit en is dat niet een beetje teveel als je ook cardio erbij doet?
Zie je resultaat als je in de spiegel kijkt?
Als je daarbij cardio doet lijkt mij dat erg veel.

Ja, ik doe aan cardio. Die heb ik al bij mijn onderhoud opgeteld. Mijn onderhoud zonder sport is 2800. Mijn sporttoeslag is 900-1000 cals gemiddeld.

Met fietsen (racefiets) verbrand ik ongeveer 800 cals/uur. Ik probeer mijn rpm boven de 90 te houden, en mijn gemiddelde boven de 30 km/h (dat betekend dus 35+ rijden waar mogelijk, anders haal je nooit 30km/h gemiddeld). Soms fiets ik wel 3 uur, of nog langer, maar dan zorg ik dat ik bijna alle calorieën die ik verbrand er ook 'in gooi'. Voor, tijdens en na het fietsen.

Met de crosstrainer op de sportschool zit ik rond de 1000 cal/uur. Wattage = +/- 300.

Ik zit idd 650 onder behoefte. Werkt prima. In de spiegel zie ik meer resulaat dan op de weegschaal. Ik kan sowieso 3kg varieëren in gewicht, afhankelijk van weegmoment.

Ga ik minder daaronder zitten, merk ik te weinig verschil. 20% minder is goed te doen imo. Ben geen kracht verloren tot nu toe.

@ TheMoker.

Eet gewoon na je behoefte dus onderhoud (bv 3000) + 300 kcal voor de training op trainingsdagen en alleen onderhoud op niet trainingsdagen.
En daarna lekker cardio als extra.
Je kunt bv cardio doen op nuchtere maag. rondje hardlopen of zo.

Weegschaal de deur uit en een rechtespiegel op de deur plakken.
Meetlint om je buik en je buikomtrek opmeten.
is na 1 maand je buikomtrek niet minder Kcal verminderen met 300.

Afvallen is niet makkelijk anders hadden we allemaal een blokjes buik.
Als je nu al over opgeven praat ga je het zekers niet redden.

Of je kunt het ketodieet eens proberen alleen valt dat niet echt mee de eerste 2 weken.

Een meetlint is wel een goede manier om je progressie te checken nu ik erover nadenk. Er zit denk ik weining spier rond je middel en als de centimeters verminderen moet het wel vet zijn. Ik ga dat uitproberen en om de 2 weken kijken of ik resultaat zie. 1 maand is wel erg lang en ik hou het niet vol om zo lang mijn progressie niet te checken. Ik ga dus om de 2 weken kijken of ik resultaat zie. Bedankt voor de tip!!!

---------- Toegevoegd om 10:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:39 ----------

Ja, ik doe aan cardio. Die heb ik al bij mijn onderhoud opgeteld. Mijn onderhoud zonder sport is 2800. Mijn sporttoeslag is 900-1000 cals gemiddeld.

Met fietsen (racefiets) verbrand ik ongeveer 800 cals/uur. Ik probeer mijn rpm boven de 90 te houden, en mijn gemiddelde boven de 30 km/h (dat betekend dus 35+ rijden waar mogelijk, anders haal je nooit 30km/h gemiddeld). Soms fiets ik wel 3 uur, of nog langer, maar dan zorg ik dat ik bijna alle calorieën die ik verbrand er ook 'in gooi'. Voor, tijdens en na het fietsen.

Met de crosstrainer op de sportschool zit ik rond de 1000 "Calorie">cal/uur. Wattage = +/- 300.

Ik zit idd 650 onder behoefte. Werkt prima. In de spiegel zie ik meer resulaat dan op de weegschaal. Ik kan sowieso 3kg varieëren in gewicht, afhankelijk van weegmoment.

Ga ik minder daaronder zitten, merk ik te weinig verschil. 20% minder is goed te doen imo. Ben geen kracht verloren tot nu toe.

Ik heb vanochtend 55 min op een normale intensiteit gefietst in de gym. Ik probeer niet onder 70 rpm te komen en dat is ongeveer 110 wat. Na afloop zie ik een verbruik van 450 kcal alleen weet ik niet of dit een goede schatting is. Is het handig om voor het joggen en voor het fietsen in de gym een hartslagmeter te kopen of is op gevoel sporten voldoende.

Waarschijnlijk is je onderhoud toch lager dan berekent is. Niet iedereen is het zelfde man. Misschien is je stofwisseling wel trager dan de gemiddelde persoon, maar wel net genoeg dat je daar geen meds voor hoeft te slikken.

Vraag je doc voor een bloed onderzoek naar je T3 / T4 waarden. Als deze laag zitten weet je waar het probleem ligt.

Probeer ook na 18.00 alleen proteine te eten, biefstukken, tonijn etc.

Succes

Inderdaad, de berekeningen kloppen niet altijd met de werkelijkheid. Ik zou 2700kcal moeten eten op onderhoud heb ik berekend, en dan het verschil maken met cardio, maar dan raak ik geen vet kwijt. Nu eet ik er 2100/2200 en val ik wel af. Iedereen is verschillend.

Waarschijnlijk is je onderhoud toch lager dan berekent is. Niet iedereen is het zelfde man. Misschien is je stofwisseling wel trager dan de gemiddelde persoon, maar wel net genoeg dat je daar geen meds voor hoeft te slikken.

Vraag je doc voor een bloed onderzoek naar je T3 / T4 waarden. Als deze laag zitten weet je waar het probleem ligt.

Probeer ook na 18.00 alleen proteine te eten, biefstukken, tonijn etc.

Succes

Wat zeggen deze T3 en T4 waarden precies?
En is zo een test gratis?
Je zeg dat mijn onderhoud waarchijnlijk lager is dan berekend.
Ik zit nu op een onderhoud van 2100 op niet-krachtrainingsdagen.
Ga ik niet te laag als ik mijn kcal nog verder te laag?

Het kan trouwens ook zijn dat ik mijn onderhoud verkeerd berekend heb en dat ik al die tijd te veel heb zitten eten.

Ik had al die tijd mijn twijfels bij mijn onderhoud.
Ik zal hier mijn gegevens zetten en ik zou het fijn vinden als iemand het voor mij uitrekent om te kijken of de gegevens overeenkomen.

Mijn gegevens:

1.75 m
83 kg
23% vetpercentage
3x per week intensieve krachttraining (+- 300 kcal)
6x per week cardio op 60/70& hartslag +-450 kcal)
Ik werk niet

Ik kom zelf op 2100 uit.
Dit is wat ik eet op de dagen dat ik niet aan krachttraining doe.
En op de dagen dat ik krachttraining doe tel ik er 300 bij op.
Ik maak dus ongeveer een kcal tekort van 450.
Paar dagen geleden nog verbruikte ik 400 kcal met cardio maar ik heb het verhoogd met 50 en binnenkort gaat dat 500 worden.

Alvast bedankt

Terug
Naar boven