Fitness Seller

Bijna 3 weken in de cut, zero resultaat.....

Spierverlies tijdens cardio begint naar mijn weten pas na 1,5 uur ongeveer. Maar, ik weet niet of je een beetje wielrennen kijkt op TV? Fabian Cancelarra heb je vast wel van gehoord. Die gast trapt 800 watt (no shit) constant, kan 270km per dag rijden en heeft benen waar je u tegen zegt.

Wij 'stervelingen' zullen heus onze spiermassa niet opbranden bij een uurtje flinke cardio. Vooral niet als je vet% hoog is.
Wtf 800 watt? Ik ga al stuk bij 300 watt op de crosstrainer.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een hartslagmeter van Sigma gekocht namelijk, Sigma Onyx Easy. Vanochtend ben ik daarmee gaan krachttrainen en na de kt kwam ik op 600 verbruikte cal uit. Ik moest hiervoor mijn geslacht, leeftijd en gewicht aangeven. Nu is mijn vraag uiteraard: is dit een redelijke schatting? Zelf had ik gedacht dat ik 300 cal zou verbruiken met kt en dat getal had ik ook in mijn berkeningen doorgevoerd maar nu blijkt volgens de hartslagmeter dat dat 600 kcal is.

---------- Toegevoegd om 10:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:06 ----------

Ik heb een hartslagmeter van Sigma gekocht namelijk, Sigma Onyx Easy. Vanochtend ben ik daarmee gaan krachttrainen en na de kt kwam ik op 600 verbruikte "Calorie">cal uit. Ik moest hiervoor mijn geslacht, leeftijd en gewicht aangeven. Nu is mijn vraag uiteraard: is dit een redelijke schatting? Zelf had ik gedacht dat ik 300 "Calorie">cal zou verbruiken met kt en dat getal had ik ook in mijn berkeningen doorgevoerd maar nu blijkt volgens de hartslagmeter dat dat 600 kcal is.

Vanavond ga ik er ook mee joggen en dan eens kijken wat dat gaat opleveren.

Wat Centaur zegt: meer eten op onderhoud en om de week checken met vetpercentagemeting, niet met de weegschaal! Als je het zo doet is het zeker mogelijk om vvm aan te komen en bf te verliezen. Ik ben in afgelopen twee weken -0,5% bf en +400gram vvm aangekomen :)
Doorzetten!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ging er gisteravond 1 uur mee joggen en het leverde 800 kcal op met een gemiddelde hartslag van 145. Ik zat wel tussen de 70 en 80% van max hartslag. Als ik dat zou verlagen naar 60/70 % van max hartslag dan zou het niet eens meer joggen zijn maar snel lopen. Wat kan ik nu het beste doen? Snel lopen zodat ik op 60/70% van mijn max hartslag kom of gewoon op deze niveau blijven joggen?

Ook zijn mijn tellingen hierdoor erg veranderd. Ik had gedacht dat ik 300 met kt zou verbranden en 400 met cardio. Maar dat is nu het dubbele namelijk, 600 met kt en 800 met cardio. Enige tips voor deze veranderingen?

Laatst bewerkt:
zou k zeggen

1. je weet nooit je HRmax tot je het meet, formula 220-levenslang is niet nauwkerig je hrmax kan grooter of minder zijn dus... zou ik snel lopen

2. kcals inname aanpassen, ben je steeds 83kg en 23%bf? het is 19kg vet op je... is echt veel als het waarheid is er [Link niet meer beschikbaar] je lichaam kan gemaklijk zorgen voor bijna 1200kcal van dat vet dat je heb... stel dat je onderhoud 3000kcal is zou ik eerst 500kcal of zelfs meer onder je onderhoud gaan, stel 2400kcal

Als je naar de kcal kijkt dan ben je aan het mierennken. En dan zal je het op een gegeven moment snel opgeven.

Naar je hartslag kijken is aan de andere kant wel een goede aanpak. Boven de 60-65% tot aan 80%-85% voor een langere tijd is een leuke zone om vet te verbranden (zonder zorgen te maken over je spierenafbraak).

Maar hoe zit het met je metingen, val je wel af met de weegschaal?
Heb je je vetpercentage berekend?

Terug
Naar boven