MuscleMeat

blauwe plekken

ben gisteren bij de huisarts geweest, meteen eens gevraagd en die zei dat als ze binnen de 8 a 10 dagen verdwijnen ik niets moet nemen ofzo om het te versnellen. wat zou helpen (nog niet geprobeerd) is koud water sproeien nadat de kwetsure is opgelopen... tja, koud water vernauwt bloedvaten en dan zo minder bloeduitstorting?
wat wel helpt om te versnellen dat de blauwe plek sneller verdwijnt is hirudoid-zalf, dat weet ik uit ervaring en dus die tubes liggen overal zowat in huis :)

Als jij je huisarts gelooft ....slaap lekker verder en vraag hier niet om een mening.:mad:

Hoe kan een arts dat nu zeggen, want de ene plek is de andere niet.
Gisteren weer flink mijn boven been gestoten aan een toestel en ik kan je nu al vertellen dat die plek niet met 8a10 dagen weg is. Jeetjes wat is die plek nu dik en blauw.
Terwijl een andere plek binnen 4 dagen alsweg is dus vindt ik het wel raar dat een arts zoiets zegt. Maar goed dat vindt ik een ander waarschijnlijk weer niet

De ene huisarts is de andere niet en fouten maken ze allemaal, het zijn soms net mensen:D
Mijn vriendin heeft er ook last van, als je met een vinger tegen haar arm prikt zit er morgen een blauwe plek.
Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken, kan geen kwaad.

Ik was altijd in de veronderstelling dat veel biefstuk eten voorkomt dat je snel blauwe plekken krijgt.
In hoeverre dit waar is weet ik niet.

mietjes krijgen alleen blauwe plekken

Ik kan niet eens blauwe plekken krijgen volgens mij, als ik me stoot heb ik een paar dagen wel pijn maar niets wordt blauw ofzo. Ook wazig :P

hier hetzelfde, heb nooit blauwe plekken. ben wel es door een paard getrapt een half jaar geleden, deed mega pijn maar ik had geen blauwe plek, mijn vriendin toen wel een keer, een hele grote.

volgens mij zijn het ook vooral vrouwen die het snel krijgen. ook wel es gehad dat ik mijn vrendin een beetje te hard had geknepen. niet opzettelijk ofsow natuurlijk :P

Terug
Naar boven