MuscleMeat

Bloeddrukmeter

  • Topic starter mucci
  • Startdatum
  • Reacties 91
  • Weergaven 7K
  • Volgers 18

Bezoekers in dit topic

Zou hier niet mee gaan spelen inderdaad. Als je nieren fucked zijn is het klaar. Kijk maar naar Bostin Loyd.

Ik neem bloeddrukmedicatie for life.

Galen is er trouwens ook een link tussen hoge hb/ht en bloeddruk?
Ja, het kan eraan bijdragen, maar dat valt wel mee. Polycythemia vera-patiënten hebben een bloeddruk die gemiddeld genomen iets hoger is, enkele mmHg. Maar die hebben dikwijls een hematocriet van boven de 60%. Bij sommigen zal het wat meer bijdragen dan anderen.
 
Tsja, ik denk dat de meesten van ons hun kop in het zand blijven steken totdat er geen ontkennen meer aan is... En gelukkig voor jou is het nog niet te laat en ben je er op tijd achter. Ik denk in principe dat met de juiste medicatie het prima te doen moet zijn, bijna elke grote bodybuilder gebruikt immers blood pressure meds.
Ik ben ook zo, “het zal wel allemaal ok zijn” denk ik altijd maar zo ga ik snel doodvallen denkik :o

meet jij jouw bloeddruk eigenlijk?
Wat betreft die allergieën en digestion... Je moet gewoon heel erg goed letten op wat je eet en drinkt, dat is waar het op neerkomt. Als je mijn diets ook ziet, die bestaan hoogstens uit 10 verschillende dingen die ik elke dag en elke week eet. Er is heel weinig ruimte voor variatie. Als ik bijvoorbeeld eens ziek ben van rijst en ik denk laat ik eens switchen naar aardappels, dan heb ik na een paar aardappel meals al allerlei kutklachten. Of als ik walnoten vervang voor cashews, of als ik ipv een eetlepel olijfolie een eetlepel pindakaas neem :o

Dus het dwingt me echt op constant alleen maar dezelfde foods te eten. En zelfs dan krijg ik soms om onverklaarbare redenen klachten. Soms word ik er echt parra van bij de zoveelste flare up en denk ik er gewoon aan om er maar mee te kappen allemaal. Maarja, dat is ook weer geen optie

Klinkt echt als kutzooi :o ik had dit ook, niet de allergie maar gewoon algemeen een slechte vertering wanneer ik iets afweek van de standaard voedselbronnen. Sinds ik hier losser mee ben heb ik veel minder last van. Meende dat ik ooit een hyposthese las dat bepaalde enzymen te weinig geproduceerd worden als je weinig varieert in voedselbronnen en wanneer je dan toch eens afwijkt, je in de problemen komt. Geen idee of er daar daadwerkelijk wat van aan is.
 
Ik ben ook zo, “het zal wel allemaal ok zijn” denk ik altijd maar zo ga ik snel doodvallen denkik :o

meet jij jouw bloeddruk eigenlijk?


Klinkt echt als kutzooi :o ik had dit ook, niet de allergie maar gewoon algemeen een slechte vertering wanneer ik iets afweek van de standaard voedselbronnen. Sinds ik hier losser mee ben heb ik veel minder last van. Meende dat ik ooit een hyposthese las dat bepaalde enzymen te weinig geproduceerd worden als je weinig varieert in voedselbronnen en wanneer je dan toch eens afwijkt, je in de problemen komt. Geen idee of er daar daadwerkelijk wat van aan is.

Die theorie over enzymen klinkt wel aannemelijk inderdaad, want bij mij is die shit ook min of meer begonnen sinds ik ben gaan bodybuilden. Toen ik dat nog niet deed en alles at wat ik wilde had ik veeeel minder vaak last van mijn vertering. Maar toen at ik natuurlijk ook geen 4000-5000 kcal, geen 300 protein per dag en nam ik geen steroids. Ik denk dat al die factoren in enige maten effect hebben op die shit.

Ik doe nu sinds een half jaartje voor elke maaltijd een beetje ACV met water en dat maakt wel een groot verschil. Vooral maagzuur en oprispingen en shit zijn bijna helemaal verdwenen op een paar flare ups na. Verder ben ik nu een beetje aan het experimenteren met digestive enzymes bij mijn meals te nemen. Kijken wat dat doet...

En ik zit er ook aan te denken om mijn komende bulk een beetje op te splitsen in 2 blokken van 5 a 6 weken, met daartussen een week of 10 dagen bijna gehalveerde calories en protein intake om alle spijsverteringsorganen wat rust te geven. Patrick Tuor doet ook zoiets met zijn clients naar ik begreep.

Bloeddruk meet ik af en toe wel eens met zo een cheap ass ding dat om je pols moet, lol. Geen idee in hoeverre daar iets van klopt maar ik krijg altijd supermooie waardes te zien :o
 
Zo hugeee ben je toch ook weer niet om je echt zorgen te gaan maken over je bloeddruk? Daarbij ben je ook nog jong.

Tsja, ik denk dat de meesten van ons hun kop in het zand blijven steken totdat er geen ontkennen meer aan is... En gelukkig voor jou is het nog niet te laat en ben je er op tijd achter.
:rolleyes:
 
Heb overigens deze besteld, vanwege het bijgeleverde brede manchet:
wat meten jouw armen? Ik zie dat de bijgeleverde manchet tot 42cm gaat, ik vermoed dat jouw armen wel +- zo iets zullen zijn in rust?
 
wat meten jouw armen? Ik zie dat de bijgeleverde manchet tot 42cm gaat, ik vermoed dat jouw armen wel +- zo iets zullen zijn in rust?
Even gemeten en klopt idd haha. Ontspannen en licht gebogen (zoals je ook de druk meet) 42,5 cm. Zal wel geen wereld van verschil maken, maar dacht er Ontspannen wel onder te zitten eigenlijk
 
heb naar aanleiding van dit topic ook maar eentje besteld want blijf toch dikke grote strongman. Metingen bij de huisarts in het verleden waren (uiteindelijk) altijd goed, maar laatste is ook alweer half jaar geleden. ''uiteindelijk'' want ben altijd nogal zenuwachtig en dat gaf bij de eerste 1 of 2 metingen nog weleens een verkeerd beeld. Dat illustreert mijn hartslag bij de eerste meting net wel goed :roflol:
Bekijk bijlage 519213
Hierna nog een stuk of 10 metingen gedaan en dat bleef een beetje rond de 140 om 80, maar was ook nog niet helemaal in rust. Vermoed dat het nog wel een paar puntjes lager wordt als ik het een paar keer per week blijf doen en de ''zenuwen'' eraf gaan en dan ben ik er wel tevreden mee als dikke strongman van 140kg

Heb overigens deze besteld, vanwege het bijgeleverde brede manchet:
Heb deze net ook besteld ben benieuwd.
 
Heb hem nu ook. Gemiddelde meting met (6dagen) medicatie is 140/70. Ik ga er vanuit dat deze nog zal zakken, zeker icm cutten.

Wel benieuwd wat het gaat doen wanneer ik GH weer introduceer en de aas verhoog.
 
140/70 is op zich niets mis mee. Voor het mooie bovendruk nog iets lager maar goed.
 
140/70 is op zich niets mis mee. Voor het mooie bovendruk nog iets lager maar goed.
Jawel, het hangt samen met ongeveer een verdubbelde sterftekans door coronaire vaatziekten of een beroerte t.o.v. een bovendruk van 120 mmHg, je hebt officieel hypertensie, en een arts zou je op dit punt een bloeddrukverlager voorschrijven.

En dat valt allemaal te lezen in het beste boek over AAS ter wereld https://bookonsteroids.com :trollface:
 
Jawel, het hangt samen met ongeveer een verdubbelde sterftekans door coronaire vaatziekten of een beroerte t.o.v. een bovendruk van 120 mmHg, je hebt officieel hypertensie, en een arts zou je op dit punt een bloeddrukverlager voorschrijven.
Nog verlagen dus :o Sowieso geen hogere doseringen/ zwaardere middelen meer
 
Nog verlagen dus :o Sowieso geen hogere doseringen/ zwaardere middelen meer
Het duurt een paar weken (4 tot 6) voordat het volledige behandeleffect van je medicatie terug te zien is in je bloeddrukwaardes.
 
Het duurt een paar weken (4 tot 6) voordat het volledige behandeleffect van je medicatie terug te zien is in je bloeddrukwaardes.
Klopt, zag staan 2 tot 8 weken. Dus nog goede vooruitzichten :)
 
Forever small :(
Monster worden heb ik al even opgegeven. Dit terwijl aankomen de laatste tijd poepsimpel was :o

zo’n 95kg op 10% moet wel lukken op termijn :thinking:
 
Jawel, het hangt samen met ongeveer een verdubbelde sterftekans door coronaire vaatziekten of een beroerte t.o.v. een bovendruk van 120 mmHg, je hebt officieel hypertensie, en een arts zou je op dit punt een bloeddrukverlager voorschrijven.

En dat valt allemaal te lezen in het beste boek over AAS ter wereld https://bookonsteroids.com :trollface:
En bij 139 mag je naar huis met een sticker
 
Monster worden heb ik al even opgegeven. Dit terwijl aankomen de laatste tijd poepsimpel was :o

zo’n 95kg op 10% moet wel lukken op termijn :thinking:

Hmm, als ik jou was zou ik mezelf niet limiteren. Ik denk dat je ook nog aardig goed kan groeien op zeer bescheiden doseringen, vooral als je je trainingen en voeding optimaliseert. En die kennis en dat vermogen heb je. Natuurlijk gaat het veel langer duren dan wanneer je helemaal loesoe gaat, maar slow and steady wins te race.
 
Hmm, als ik jou was zou ik mezelf niet limiteren. Ik denk dat je ook nog aardig goed kan groeien op zeer bescheiden doseringen, vooral als je je trainingen en voeding optimaliseert. En die kennis en dat vermogen heb je. Natuurlijk gaat het veel langer duren dan wanneer je helemaal loesoe gaat, maar slow and steady wins te race.
Heeft natuurlijk ook niet alles met dosering te maken. Heel zwaar worden op onze lengte gaat gewoon niet goed zijn voor je bloeddruk.
 
Is het ook niet zo dat je naarmate je bij een bepaald gewicht leaner bent/wordt en langer op een bepaald gewicht zit dat het op gegeven moment stabiliseert?
 
Back
Naar boven