Fitness Seller

Bloeddrukmeter

  • Topic starter mucci
  • Startdatum
  • Reacties 91
  • Weergaven 7K
  • Volgers 18

Bezoekers in dit topic

Heeft natuurlijk ook niet alles met dosering te maken. Heel zwaar worden op onze lengte gaat gewoon niet goed zijn voor je bloeddruk.
Dit idd. Jij ooit je bloeddruk gemeten toen je +-120kg woog?
Is het ook niet zo dat je naarmate je bij een bepaald gewicht leaner bent/wordt en langer op een bepaald gewicht zit dat het op gegeven moment stabiliseert?
Wil best geloven dat het enigszins stabiliseert idd. Hoeveel is natuurlijk maar de vraag:o
 
Dit idd. Jij ooit je bloeddruk gemeten toen je +-120kg woog?

Wil best geloven dat het enigszins stabiliseert idd. Hoeveel is natuurlijk maar de vraag:o
Nee man gelukkig niet :roflol:
 
Nee man gelukkig niet :roflol:
Beter ook man. Ik was natuurlijk wel vet (ipv buff) maar toen ik 120+ woog had ik 160 als bovendruk ofzo. De dokter zegt overigens tegen mij dat 140 en lager gewoon prima is trouwens en zelfs 160 was geen reden toch zorgen, maar ik moest wel wat afvallen. Komt probably wel omdat mijn meting daar werd gedaan, ze verwachten dan dat ie altijd iets hoger aangeeft als thuis in relaxte sfeer.
 
Jij ooit je bloeddruk gemeten toen je +-120kg woog?
Yep. Uit mijn hoofd 130 om 90. Nu zit ik op 110-115 op 75-80. Of zoiets. Hoor nooit kritiek van internist. Alleen lage pols, weleens 48 gemeten. Gemiddeld 55.
 
RockOfAges ik denk dat het (buiten hoe je conditie is, of je rookt, hoe vet je bent etc.) ook met je "bouw" te maken heeft. Jij bent denk ik van nature een "big guy". Alex heeft @ 140kg bw een prima bloeddruk. Jij dus ook. Ik was op 120 al veels te zwaar/vet. Mijn cardio was nog best okay (kon nog gewoon judoën) maar ben denk ik niet gemaakt lichamelijk om zo zwaar te zijn...
 
Dit idd. Jij ooit je bloeddruk gemeten toen je +-120kg woog?

Wil best geloven dat het enigszins stabiliseert idd. Hoeveel is natuurlijk maar de vraag:o
Zolang het spiermassa is, geen probleem. Het heeft zelfs een beschermende werking tegen hypertensie (er is een negatieve correlatie tussen spiermassa en bloeddruk). Het is anders bij vetmassa; meer vetmassa -> hogere bloeddruk.
 
Zolang het spiermassa is, geen probleem. Het heeft zelfs een beschermende werking tegen hypertensie (er is een negatieve correlatie tussen spiermassa en bloeddruk). Het is anders bij vetmassa; meer vetmassa -> hogere bloeddruk.

Daar heb je gelijk in (zoals je bijna altijd gelijk hebt), maar vaak hebben "big guys" meer vetmassa dan op het 1e gezicht lijkt natuurlijk. Een buffel van 120kg aan 20% vet ziet er heel anders uit als een skinnyfat mannetje van 70kg @ 20% vet. Dan heb je natuurlijk ook nog visceraal vet wat je al helemaal niet ziet met het blote oog.
 
Daar heb je gelijk in (zoals je bijna altijd gelijk hebt), maar vaak hebben "big guys" meer vetmassa dan op het 1e gezicht lijkt natuurlijk. Een buffel van 120kg aan 20% vet ziet er heel anders uit als een skinnyfat mannetje van 70kg @ 20% vet. Dan heb je natuurlijk ook nog visceraal vet wat je al helemaal niet ziet met het blote oog.
Inderdaad, de twee gaan hand in hand. Je zult ook pieken met je gewicht tijdens een bulk, waar altijd een aardige hoeveelheid vetmassawinst bij gemoeid is. Was meer om te benadrukken dat spiermassa an sich juist een beschermende werking heeft.
 
Zolang het spiermassa is, geen probleem. Het heeft zelfs een beschermende werking tegen hypertensie (er is een negatieve correlatie tussen spiermassa en bloeddruk). Het is anders bij vetmassa; meer vetmassa -> hogere bloeddruk.
dus wat je eigenlijk zegt is dat mucci niet buff genoeg is? :trollface:

RockOfAges ik denk dat het (buiten hoe je conditie is, of je rookt, hoe vet je bent etc.) ook met je "bouw" te maken heeft. Jij bent denk ik van nature een "big guy". Alex heeft @ 140kg bw een prima bloeddruk. Jij dus ook. Ik was op 120 al veels te zwaar/vet. Mijn cardio was nog best okay (kon nog gewoon judoën) maar ben denk ik niet gemaakt lichamelijk om zo zwaar te zijn...
Wat voor bloeddruk heeft alex dan op 140 bw, als ie/je dat wil delen? Een prima bloeddruk is ook een beetje subjectief natuurlijk: mijn bp van gemiddeld zo'n 140/80 is natuurlijk op het randje en gaat gepaard met een verhoogd risico, maar voor iemand van 140kg met naast redelijk wat spiermassa ook meer dan genoeg vetmassa vind ik inderdaad niet dat ik veel te klagen heb. Mijn doel is ook niet om nog zwaarder te worden dan 140 kg. Heb voor mezelf de grens van 140 kg gesteld waarin ik vervolgens kan verbeteren door vetmassa te verliezen in een cut en weer spiermassa te winnen in een bulk. Zo zal als het goed is mijn bloeddruk ook nog verder zakken in de toekomst door meer spiermassa en vooral minder vetmassa (wist overigens niet dat spiermassa een positieve invloed heeft op bloeddruk, thanks Galen). Wanneer mijn bovendruk dan bijvoorbeeld rond de 130-135 is, wat imo wel haalbaar moet zijn door alleen al "wat" vetmassa te verliezen (moet zeker een kilo of 10-15 af kunnen) ben ik in dat opzicht wel tevreden
 
RockOfAges geen idee precies, weet alleen dat ie goed was, maar @ 170kg bw was het "maar" 150 bovendruk geloof ik (maar dat vond Alex te veel, vandaar ook drop in bw in 2015).
 
RockOfAges geen idee precies, weet alleen dat ie goed was, maar @ 170kg bw was het "maar" 150 bovendruk geloof ik (maar dat vond Alex te veel, vandaar ook drop in bw in 2015).
kan me ook voorstellen dat er meer (gezondheids)factoren meespelen op zo'n bw dan alleen die bovendruk van 150, wat me inderdaad "meevalt" voor een strongman van 170kg
 
Bovendruk is beetje nietszeggend, voornamelijk onderdruk is van belang.
 
Bovendruk is beetje nietszeggend, voornamelijk onderdruk is van belang.
hoe kom je hierbij? Dit zegt mijn gf (verpleegkundige) namelijk ook en ook op de afdeling waar ze stage liep (neurologie) letten ze vooral op de onderdruk. Op de site van de hartstichting kwam ik laatst echter dit tegen:
1611922360034.png
 
kan me ook voorstellen dat er meer (gezondheids)factoren meespelen op zo'n bw dan alleen die bovendruk van 150, wat me inderdaad "meevalt" voor een strongman van 170kg
Ow absoluut en Alex is ook alles behalve lang (1m85 max denk ik). Hij heeft wel veel gedaan om erop te letten (beperkte "supplementen", veel fruit en groentes, genoeg low intensity cardio) maar het was absoluut een risico. Alex was 140kg toen ie 17 was, dus is ook levenslang een big guy. Ik heb een keer zijn "Nederlands judoteam vest" gekregen uit de -17 tijd en die is mij als volwassen man veels te groot :roflol:

Ik vind het wel oprecht goed dat je ermee bezig bent man. Ik denk dat een beetje "normaal doen" ook wel helpt overigens. Je hebt heel veel risicofactoren (roken, drugs (recreatief en doping), hoog bodyweight, slecht eten, etc.). Ik denk als je er "één hebt" (hoog bw) en je doet voor de rest een beetje normal, je risico nog wel meevalt. Maar ik ken zat strongman die zuipen, snuiven, roken, kuren EN een hoog bw hebben. Dat is natuurlijk niet best en vragen om problemen...
 
hoe kom je hierbij? Dit zegt mijn gf (verpleegkundige) namelijk ook en ook op de afdeling waar ze stage liep (neurologie) letten ze vooral op de onderdruk. Op de site van de hartstichting kwam ik laatst echter dit tegen:
Bekijk bijlage 519925

hoe kom je hierbij? Dit zegt mijn gf (verpleegkundige) namelijk ook en ook op de afdeling waar ze stage liep (neurologie) letten ze vooral op de onderdruk. Op de site van de hartstichting kwam ik laatst echter dit tegen:
Bekijk bijlage 519925
Eigenaardig, dit is mij destijds verteld door de cardioloog omdat ik daar door een bloeddrukcarrousel moest ivm hoge bloeddruk.
 
Bij jongeren is de onderdruk een betere voorspeller van hart- en vaatziekten, terwijl bij ouderen het de bovendruk is. Gezien veruit de meeste patiënten met hart- en vaatziekten op leeftijd zijn, is dat in de regel wat er wordt gecommuniceerd. (Neemt niet weg dat ze beide van belang zijn, en als een van de twee te hoog is je het wilt behandelen.)
 
Ik had net 134/66. Bovendruk krijg ik de komende tijd nog wel iets naar beneden i.v.m cardio/cut dus ben er wel blij mee.
 
Ik had net 134/66. Bovendruk krijg ik de komende tijd nog wel iets naar beneden i.v.m cardio/cut dus ben er wel blij mee.
Ben benieuwd heb hem ook besteld.
 
Morgen ochtend maar even een serieuze meting, dit is ~1 uur na trainen + dmaa :')

20210130_161212.jpg
 
Back
Naar boven