XXL Nutrition

Blog met (eiwitpoeder) recepten

• Topic Starter Topic Starter
Potver die banaan op een stokje, simpel maar ziet er zo lekker uit :meal:

Zie je pics ook altijd op fb/insta en je laat het er ook altijd zo goed uitzien :D Bij mezelf zie ik altijd meer geknoei :sad:

Oefening baart kunst, I promise! Een jaar geleden (is het alweer een jaar geleden?!) zou het er bij mij ook als prut uitgezien hebben. ;) (en zo ziet het er heus ook nog wel eens uit haha)

---------- Toegevoegd om 15:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:12 ----------

Hoe vinden jullie overigens de nieuwe layout? ???

Het overzicht bovenaan vind ik persoonlijk tof! Zie je direct waar je op de site naartoe wilt :thumbs:

Duidelijke feed ook met je laatst geplaatste berichten.

Thanks! :D Ik wil langzaamaan nog een en ander gaan aanpassen qua layout en indeling en ook meer informatieve stukken schrijven.

Dus mocht jij denken "goh dit mis ik nou echt", "dit kan ik nergens vinden" of "kun je hier nou ook een beetje psychologie aan hangen?", LET ME KNOW!

Gaat het jullie makkelijk af of hoe gaat bij jullie de combi tussen sport en werk?

Herkennen jullie in het stukje wat ik erover schreef (hierrr) of juist helemaal niet?

Chocolade-cream-cheese-dip-Freud-and-Fries-2.jpg

Yessss, this is yummy! Een simpel receptje en je vindt het HIER!

Portobello-sunny-side-up-Freud-and-Fries-2.jpg

Lekker en fancy kan heel simpel zijn. Kijk hier voor het easypeasy recip(iesi)e.

Gezonde-PBJ-muffins-Freud-and-Fries-2.jpg

Spread it like peanut butter jelly. :D

Receptje hier!

Chocolade-fruit-cake-Freud-and-Fries-3.jpg

Is het bananenbrood? Is het havermout cake? Is het fruit brood? Nope. Het is chocolade fruit oatmeal cake. Huppa.

Recept vind je hier natuurlijk!

Review-My-Protein-Freud-and-Fries.jpg

Ik probeerde zelf wat producten uit van My Protein en een review staat nu online: HIER. Hebben jullie al eens wat geprobeerd en wat is jouw ervaring?

Zomerse-eiwitshake-Freud-and-Fries.jpg

Heb je dit al eens geprobeerd met je eiwitshake?

Hier vind je het recept!

even een opmerking: de recepten zijn veel te moeilijk, onsmakelijke combinaties en het kan allemaal beter.

even een opmerking: de recepten zijn veel te moeilijk, onsmakelijke combinaties en het kan allemaal beter.

Ah vervelend dat je dat vindt. Welke recepten vond je te moeilijk of onsmakelijk? Wat heb je geprobeerd?

---------- Toegevoegd om 11:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

Vetarm-chocolade-protein-ijs-Freud-and-Fries-6.jpg

It's time for ice cream! Voor het recept kun je hier kijken!

Vind het wel meevallen. 'onsmakelijke combinaties' ben ik nog niet tegengekomen.
Wellicht iets wat je zelf niet had bedacht (chocolade en sinaasappel bijvoorbeeld), maar als je het dan probeert is het goed te doen.
Een deel van de ingrediënten kun je ook vaak weglaten of verwisselen (heb zelf meestal vrij weinig in huis).

En moeilijke recepten :o, 't is meer dan een ei koken ja, maar moelijk? Nou nee.
Vind persoonlijk dat je wel goed bezig bent met de website :cool:

Nog een ander eiwit-ijs recept:
Ingrediënten:
2 Bevroren bananen (van tevoren in stukjes hakken voor het gemak)
2 tot 3 scheppen Whey naar keuze (banaan, choco of vanille werken denk ik het beste / zijn het lekkerst)
30 gram pindakaas
150 tot 250 milliliter (chocolade)melk (afhankelijk van de gebruikte whey en pindakaas)

Bereiding:
Alles in de blender en gas erop.
Mengen totdat je een egale, dikkere pap overhoud.
Schud / lepel het goedje in een kom en zet deze in de vriezer. Elk half uur doorroeren (waarschijnlijk 3 of 4 keer) totdat je er 'bollen' van kan lepelen.

Klaar. Toppings toevoegen naar smaak en opeten maar.

Vind het wel meevallen. 'onsmakelijke combinaties' ben ik nog niet tegengekomen.
Wellicht iets wat je zelf niet had bedacht (chocolade en sinaasappel bijvoorbeeld), maar als je het dan probeert is het goed te doen.
Een deel van de ingrediënten kun je ook vaak weglaten of verwisselen (heb zelf meestal vrij weinig in huis).

En moeilijke recepten :o, 't is meer dan een ei koken ja, maar moelijk? Nou nee.
Vind persoonlijk dat je wel goed bezig bent met de website :cool:

Nog een ander eiwit-ijs recept:
Ingrediënten:
2 Bevroren bananen (van tevoren in stukjes hakken voor het gemak)
2 tot 3 scheppen Whey naar keuze (banaan, choco of vanille werken denk ik het beste / zijn het lekkerst)
30 gram pindakaas
150 tot 250 milliliter (chocolade)melk (afhankelijk van de gebruikte whey en pindakaas)

Bereiding:
Alles in de blender en gas erop.
Mengen totdat je een egale, dikkere pap overhoud.
Schud / lepel het goedje in een kom en zet deze in de vriezer. Elk half uur doorroeren (waarschijnlijk 3 of 4 keer) totdat je er 'bollen' van kan lepelen.

Klaar. Toppings toevoegen naar smaak en opeten maar.

Hey thanks, leuk om te horen! :D

Het is natuurlijk een kwestie van smaak en niet iedereen ziet graag "ongewone" combi's voorbijkomen, maar ik wil uiteraard graag meedenken! ;) En ik denk zelf niet dat de meeste recepten heel moeilijk zijn (want laat ik eerlijk zijn, dan ga ik ze zelf ook niet maken), maar wie weet kan ik nog wat tips meegeven (@pump beast).

Anyway, fijn die heads-up!

En wat betreft je recept, klinkt erg goed! Ik ga binnenkort maar weer eens een lading bananen invriezen... :p en die pindakaas toevoeging... OH YUMM!

Waar ik zelf tegenaan loop is dat je altijd zoveel verschillende ingrediënten moet hebben en dan denk ik altijd laat maar.
Ook allemaal van die "exotische" dingen die je normaal nooit gebruikt :P

Waar ik zelf tegenaan loop is dat je altijd zoveel verschillende ingrediënten moet hebben en dan denk ik altijd laat maar.
Ook allemaal van die "exotische" dingen die je normaal nooit gebruikt :P

Dat is absoluut waar voor de eerdere recepten en hoewel ik het leuk vond daarmee te experimenteren ben ik zoveel mogelijk daarvan afgestapt om het allemaal wat toegankelijker te maken! Als het goed is zijn de nieuwere recepten beter te doen, toch?

Je mag overigens altijd even "roepen": "what the hell is dit en kan ik daar iets anders voor gebruiken?" ;)

Dat is absoluut waar voor de eerdere recepten en hoewel ik het leuk vond daarmee te experimenteren ben ik zoveel mogelijk daarvan afgestapt om het allemaal wat toegankelijker te maken! Als het goed is zijn de nieuwere recepten beter te doen, toch? Je mag overigens altijd even "roepen": "what the hell is dit en kan ik daar iets anders voor gebruiken?" ;)

klopt! Heb de laatste recepten bekeken en die zijn goed te doen ;)
Top, ik zal het in mijn achterhoofd houden :D

High-protein-milkshake-Freud-and-Fries-2.jpg

Ik wil jullie even voorstellen aan cottage cheese. Hopelijk ken je 'm al, gebruik je 'm al, maar zo niet, dan is hier een tip: RECEPTJE!

Schermafbeelding-2015-07-10-om-14.40.16.png

Rustdagen. Wat doen jullie ermee? Heb je rustdagen ingepland, hoeveel en wat doe je op zo'n dag? Ik ben benieuwd!

Terug
Naar boven