xymox
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga ook maar eens proberen om wat lekker te maken met behulp van je site

Morgen maar eens eindelijk de tiramisu eiwitrepen uitproberen
Maar in de vulling hoeft maar 7 gram vanille caseïne eiwitpoeder?
Geen 70 gram?
De mascarpone is al behoorlijk dik van zichzelf, als je daar slechts een beetje eiwitpoeder aan toevoegt is dat voldoende. Het is puur voor de smaak en wat extra eiwitten! Nouuuu succes!
Vandaag de tiramisu eiwit"reep" gemaakt maar dat ging niet helemaal goed denk ik....
Het beslag werd niet echt een beslag maar een deeg. Eerst wou het helemaal niet een beslag/deeg worden dus had ik maar 1 eiwit extra toegevoegd. En de mascarpone vulling was te weinig, zelfs toen ik er +- 40 gr mascarpone extra erbij had gedaan kwam ik toch wel te kort.
Ook was het niet echt een eiwitreep geworden maar meer een cake
Nog Tips ?
Of kan het komen doordat ik caseinne van XXL had gebruikt ipv B&F zoals jij doet?
Misschien dat die meer vocht opneemt?
Deze aanhoudende reclame accepteer ik alleen maar omdat je 'een lekker ding' bent. Anders kreeg je een dikke ban van mij haha.
Net na etenstijd, kan ik hier wel naar kijken. Anders zou ik mijn kast leeg eten, lekker hoor![]()

Hey Rox, goed dat je van je laat horen! Ik ga even met je meedenken! Ten eerste, de reep is redelijk "cake-y". Dit komt omdat er ei is toegevoegd en het dan gaat binden als een cake. Dus het kan dat doordat je een extra eiwit hebt toegevoegd het nog meer cake wordt (hoe meer ei, hoe cake-achtiger de structuur wordt. Dat het meer een beslag dan een deeg werd zou kunnen komen doordat je een andere caseïne gebruikt. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen maar als de rest hetzelfde was als in het recept (ook qua hoeveelheden) kan ik het me voorstellen. Ik zou je aanraden, mocht je het nog eens willen proberen, niet meer ei te gebruiken (vanwege cakestructuur en meer binding) maar vocht toe te voegen. Ik weet niet zeker of iets meer yoghurt zou helpen maar anders zou je wat melk of water kunnen toevoegen (maar mogelijk ook yoghurt). Wat betreft te weinig vulling: heb je een ovenschaal van 14 x 14 gebruikt? Dat is uiteraard geen verplichting maar op het moment dat je een grotere schaal gebruikt gaat de cake ook spreiden en heb je meer oppervlakte om te besmeren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Thanks! Ik zal de volgende keer meer yoghurt toevoegen kijken hoe dat uitpakt.
De schaal was zelfs nog iets kleiner, volgende keer pak ik dan wel gewone vanille whey misschien dat dat helpt![]()

Deze aanhoudende reclame accepteer ik alleen maar omdat je 'een lekker ding' bent. Anders kreeg je een dikke ban van mij haha.

DBB = mannen met last van hormoontjes = seksueel getinte opmerkingen jegens vrouwen = gewoon negeren MoneyQ
De nieuwe recepten zien er weer lekker uit. Moet ik toch maar eens het keukenschort om doen..

Ik heb deze gemaakt (ABC-protein bars). Gruwelijk lekker zeg
Hoelang zijn ze houdbaar in de koelkast?
(inmiddels al wel op ghehe)