Fitness Seller

Blubberbuik moet weg. hoe?

• Topic Starter Topic Starter
Dat ziet eruit als gewoon vet.

2500 kcal schoon voedsel. veel eiwit/vetten. Daarnaast Krachttraining en Cardio

bijv. Dagelijks 45 min. cardio. 3x per week KT.
Op dit moment eet ik zo:

's ochtends: bak muesli met yoghurt
's middags: 4 bolletjes met boterhamworst
3 uur 's middags: tussendoortje (banaan, evergreen of een appel)
5 á 6 uur 's middags: avondeten. 3 of 4 aardappelen met genoeg groente. 1 plak vlees.
9 uur 's avonds: tussendoortje (banaan evergreen of een appel, mits ik 1 van deze dingen nog niet eerder gehad heb eerder die dag)
Ik drink trouwens altijd Crystal Clear, niks anders..

Dus nu zit ik wel redelijk fout?

Ten eerste gefeliciteerd met het afvallen tot nu toe, nice job.
Nu moet je echter een andere aanpak gaan toepassen om een goed lichaam te krijgen. Je ziet er op die foto een beetje uit als "skinny fat".. mensen die niet zwaar zijn maar toch dik lijken omdat ze amper spiermassa hebben en wel een beetje vet.
Wat je nu moet doen is je eetpatroon omgooien. Veel eiwitten gaan eten en liefst geen vette vleeswaren als boterhamworst maar gewoon kipfilet oid. Ook uitkijken met tussendoortjes en suikers..
De basis blijft voeding en sporten. Qua sporten moet je je bij een sportschool gaan inschrijven en een goed trainings schema volgen. 3-4keer in de week krachttraining en na iedere krachttraining nog ff half uurtje rustig fietsen.
Succes en lees de stickies over voeding en trainings schemas

Op dit moment eet ik zo:

's ochtends: bak muesli met yoghurt
's middags: 4 bolletjes met boterhamworst
3 uur 's middags: tussendoortje (banaan, evergreen of een appel)
5 á 6 uur 's middags: avondeten. 3 of 4 aardappelen met genoeg groente. 1 plak vlees.
9 uur 's avonds: tussendoortje (banaan evergreen of een appel, mits ik 1 van deze dingen nog niet eerder gehad heb eerder die dag)
Ik drink trouwens altijd Crystal Clear, niks anders..

Dus nu zit ik wel redelijk fout?

Je eten zuigt... Te weinig cals, te weinig eiwitten. Drink water ipv crystal clear, al die E nummers kunnen nooit goed voor je zijn, als zitten er geen cals in.

Ik heb mijn voedingsschema een beetje aangepast aan jouw stats, kijk maar eens in het excelletje wat goede voeding is. Als je er vragen over hebt hoor ik het wel.

En, doe krachttraining! Als je nu alleen maar afvalt weeg je nog maar 70kg... En dat wil je niet :)

Succes

Bijlagen

Sjakie, grote vriend

Informeer eens bij de plaatselijke supplementenboer naar Vetblockers/burners ideaal voor het laatste zetje

En daarnaast idd krachttraining en cardiotraining. Door buikspieroefeningen raak je niet plaatselijk vet kwijt, maar trekt de buikmusculatuur wel wat aan.

Eetschema instellen voor jezelf, geen vet meer eten helaas. Bij alle producten die je koopt op de achterkant kijken enz enz. Alcohol evt. sterk verminderen.

Er zijn vele tips om die laatste zwemband kwijt te raken. Als je meer wil weten PM me maar.

Laatst bewerkt:
Sjakie, grote vriend

Informeer eens bij de plaatselijke supplementenboer naar Vetblockers/burners ideaal voor het laatste zetje[/B]

En daarnaast idd krachttraining en cardiotraining. Door buikspieroefeningen raak je niet plaatselijk vet kwijt, maar trekt de buikmusculatuur wel wat aan.

Er zijn vele tips om die laatste zwemband kwijt te raken. Als je meer wil weten PM me maar.

Het laatste zetje ja, je voeding moet dan wel eerst in orde zijn!
Eetschema instellen voor jezelf, geen vet meer eten helaas. Bij alle producten die je koopt op de achterkant kijken enz enz. Alcohol evt. sterk verminderen.

Hij eet geen slechte vetten. Beter schrapt ie wat carbs en voegt meer eiwit en goede vetten toe.

---------- Toegevoegd om 21:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

Ik heb mijn voedingsschema een beetje aangepast aan jouw stats, kijk maar eens in het excelletje wat goede voeding is. Als je er vragen over hebt hoor ik het wel.

Succes

Ingewikkeld schema.

Hier mijn schema:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/18/1268939877-330.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt mannen! Ik waardeer echt jullie hulp! Soms snap ik sommige dingen nog niet maar ok :P

Na bestudering van jullie schema's kwam ik tot dit voedingsschema.
Zou dit een goed voedingsschema zijn?:

Ontbijt: Brinta (of Muesli???) met magere melk
Middageten: 4 boterhammen met kipfilet met magere melk (af en toe een eitje tussen brood)
Tussendoortje(ong 2 a 3 uur erna): banaan of appel of mueslireep
Avondeten: Aardappelen, groente, en vaak eten we kipschnitzel
Tussendoortje in avond: Cashewnoten of mueslireep of banaan of appel.
En voor het slapen gaan is kwark ook goed las ik in dat Sticky topic? :P

Met als drinken water (Ik dacht trouwens dat Crystal Clear bijna hetzelfde als water was alleen dan met prik?? Niet dus :o)

Tevens 3 of 4 maal per week anderhalf uur op de hometrainer? en voor krachttraining moet ik nog even iets vinden :P

Laatst bewerkt:
Ik zou die banaan en aardappelen persoonlijk weglaten, omdat die veel KH bevatten.

Nog evt toevoegen:
Eetlepel Olijfolie (goede vetten)
Of alles bakken in olijfolie.
Tonijn is ook een optie voor je.
Kipfilet/kalkoenfilet.

Good luck.

Ps: Stop nou met die msn smiles, zoals: :p !!!*vermoeiend*

Ik zou die banaan en aardappelen persoonlijk weglaten, omdat die veel KH bevatten.

De banaan misschien vervangen voor een ander soort fruit zoals een appel o.i.d., maar de aardappelen zou ik niet weglaten. Je hebt immers voldoende koolhydraten nodig.
In de ochtend is brinta beterdan musli. Musli bevat veel snelle suikers (geldt ook voor de muslireep!) waar brinta trage suikers bevat. De kipschnitzel is niet het het allerslechtste vlees, maar het panneermeel is een bron van geraffineerde koolhydraten. Als je de mogelijkheid hebt dan kun je beter gaan voor een stuk kipfillet, desnoods zelf bakken.

Overigens is het lastig te bepalen of je voeding goed is op deze manier. Maak een schema in een excelsheet. op het forum zijn er wel een aantal te vinden waarin calorie tabellen zijn verwerkt zodat een schema eenvoudig te maken is. Dat is voor jezelf duidelijker en je schema is gemakkelijker te beoordelen.

een foto:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe krijg ik dit strakker, hoe meot ik beginnen?

jup zit ook nog striae helaas, maar valt meer op door de lichtval rechts.
hopelijk gaat dat iig nog weg, gebruik wel een camouflerende creme maar dat zal helaas wel niet meer werken. Ik zal al blij zijn als ik dit strak zou kunnen krijgen.

don't worry kiddo...ik heb mensen van VEEEEEL erger BF% zien cutten naar gortdroog :D

en je bent nog 18 ...die huid is elastisch als de pest :p

zoek op de site om een cutschema te maken, pas je voeding aan, ga krachttraining doen en desnoods een begeleider;)

Thanks ik zal binnenkort mijn voedingsschema wel even in een excel zetten.
Ik heb mijn hometrainer ook in mijn slaapkamer staan. En om alleen voor krachttraining naar een sportschool te gaan, die hier ook nog eens 40e per maand kost voor 1x per week sporten, koop ik liever zelf van die dingen. Moet ik dan denken aan gewichtjes oid? Waar moet ik precies aan denken?

Tevens stuurde een vriend van mij dit filmpje, hij zei dat ik ook gewoon deze oefeningen kan doen maar ik geloofde hem niet helemaal, ook omdat ik nog wat vet op mn buik heb zitten zul je het toch niet gaan zien neem ik aan.
http://www.youtube.com/watch?v=9tDZRogSbbU
Wellicht werkt het wel voor het strakker worden van de huid?

Laatst bewerkt:
Vriend voor de zoveelste keer, met alleen een hometrainer ga je nergens meer geraken. Ook met wat 'gewichtjes' thuis aankloten kom je ook 3x nergens. Als je zelf thuis fatsoendelijk wilt trainen moet je voor honderden euros aan materiaal kopen dus dan ben je nog beter af in de sportschool eigenlijk.
En je moet niet 1 keer in de week kracht training doen, maar 3-4 keer!!

ps: Zon filmpje wat je net post heb je niks aan.

Als je serieus je doelen wilt behalen is goed trainingsmateriaal een must. Een hometrainer is perfect voor cardio. Krachttraining is minstens zo belangrijk, zo niet, belangrijker! Met krachttraining bouw je spiermassa op wat ervoor zorgt dat je lichaam er sowieso al beter uit gaat zien omdat je hele frame er steviger uitziet. Daarnaast verhoogt de vorming van spiermassa je stofwisseling aanzienlijk waardoor de kans groot is dat je totale vetmassa gaat afnemen. Nog een bijkomen voordeel is dat je lichaam sowieso meer caloriën gaat verbranden met meer spiermassa.
De keus is aan jou, investeren in een sportschoolabonnement zodat je kunt trainen met goed materiaal (eventueel goede begeleiding) of thuis aankloten met gewichten die snel te licht voor je zijn.

die 220-16 is theorie.
op de hometrainer stappen en elke 2 minuten verzwaren en tot het uiterste gaan. als je niet meer kan je hartslag aflezen. dit is je HRmax. als dit bv 180 is kom je al op een andere berekening. (180-60)*60%+60=132
Ja dit heb ik gedaan, maar mijn hartslag gaat nooit over de 150, is 150 dan mijn max? Wel erg laag of niet?

150 is niet je max, je komt niet in de anaerobe zone. Zwaarder trainen brengt je in die zone.

Opmerkingen toegevoegd in het rood:

Na bestudering van jullie schema's kwam ik tot dit voedingsschema.
Zou dit een goed voedingsschema zijn?:

Ontbijt: Brinta (of Muesli???) met magere melk
Gewoon brinta doen. Ik zou ook nog een schep Whey toevoegen.

Hoe laat sta je op? want tussen ontbijt en middag niets eten is erg lang! Hier ook een maaltijd met een beetje complexe koolhydraten, eiwit en goede vetten toevoegen! Bijvoorbeeld rijst met vis.

Middageten: 4 boterhammen met kipfilet met magere melk (af en toe een eitje tussen brood)
4 boterhammen ineens is dan wel weer erg veel! 2 broodjes is genoeg, en dan gewoon een enorme berg kipfilet of een aantal eieren erbij (niet meer dan 1 eigeel)

Tussendoortje(ong 2 a 3 uur erna): banaan of appel of mueslireep
Dit is slecht, alleen maar suiker. Eet ook weer een beetje complexe koolhydraten, eiwit en wat goede vetten.

Avondeten: Aardappelen, groente, en vaak eten we kipschnitzel
Zorg dat je niet té veel aardappelen eet. Kipfilet is beter dan een kipschnitzel.

Tussendoortje in avond: Cashewnoten of mueslireep of banaan of appel.
Noten zijn goed, mueslireep of fruit niet. Voeg er een Whey shake aan toe.

En voor het slapen gaan is kwark ook goed las ik in dat Sticky topic? :P
Jep, voor het slapen lekker een bakkie kwark eten.

Met als drinken water (Ik dacht trouwens dat Crystal Clear bijna hetzelfde als water was alleen dan met prik?? Niet dus :o)
Crystal clear is op zicht niet zo slecht, maar gewoon water drinken is wel beter voor je. Gewoon een beetje afwisselen dus.

Tevens 3 of 4 maal per week anderhalf uur op de hometrainer? en voor krachttraining moet ik nog even iets vinden :P
EERST krachttraining (zoek eens op een Rippetoe schema) en daarna pas 30-40 minuten cardio. Langere cardio sessies zou ik niet doen. Max 4 of 5 keer per week 45 minuten.

Laatst bewerkt:
fruit slecht? waarom?

voor de carbs die erin zitte denk ik

Fructose is een zeer trage koolhydraat.
In een degelijk schema hoort voldoende fruit!

Fructose is een zeer trage koolhydraat.
In een degelijk schema hoort voldoende fruit!

WAT?

Fructose is een snelle koolhydraat. Het is een monosacharide net als glucose en galactose. De samenstelling van fruit geeft geen significant snelle stijging van het bloedsuiker. I.c.m. eiwitten maakt het de opname nog iets gunstiger.

Ben het eens met je 2e stelling. ;)

Terug
Naar boven