MuscleMeat

Blubberbuik moet weg. hoe?

WAT?

Fructose is een snelle koolhydraat. Het is een monosacharide net als glucose en galactose. De samenstelling van fruit geeft geen significant snelle stijging van het bloedsuiker. I.c.m. eiwitten maakt het de opname nog iets gunstiger.

Ben het eens met je 2e stelling. ;)

Fructose heeft een glycemische indexvan 15, wat zeer laag is. Wordt traag opgenomen en geeft geen insuline piek. Dit is ook de enige monosacharide waar dat voor geldt. Fructose heeft en beta configuratie waardoor het een traag monosacharide is in tegenstelling tot glucose wat een alpha configuratie heeft en een zeer sneel monoscharide is.
Het bloedsuiker stijgt dus niet snel door fructose (wordt daarom aangeraden bij diabetes patienten).
De afkosmt van fructose doet niets af aan de opname snelheid, al is de hoeveelheid fructose bij bepaalde fruitsoorten wel erg groot en is het beter een andere fruitsoort te kiezen.

Fructose heeft een glycemische indexvan 15, wat zeer laag is. Wordt traag opgenomen en geeft geen insuline piek. Dit is ook de enige monosacharide waar dat voor geldt. Fructose heeft en beta configuratie waardoor het een traag monosacharide is in tegenstelling tot glucose wat een alpha configuratie heeft en een zeer sneel monoscharide is.
Het bloedsuiker stijgt dus niet snel door fructose (wordt daarom aangeraden bij diabetes patienten).
De afkosmt van fructose doet niets af aan de opname snelheid, al is de hoeveelheid fructose bij bepaalde fruitsoorten wel erg groot en is het beter een andere fruitsoort te kiezen.

Check :thumb:

Situps heeft niet zoveel zin.
-Train je grootste spieren, Rug en Benen. (liever de rest ook maar concentreer je daar op)
-Gebruik een goede burner zoals de bekende ECA formule(Ephedrine, Caffeine, Aspirine)
-Doe je cardio in de ochtend gelijk na het opstaan, voor het ontbijt. max 20 min.
-Doe wat ideeën op, op youtube, bijvoorbeeld hier: http://www.youtube.com/user/darness1234

---------- Toegevoegd om 09:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:38 ----------

Vriend voor de zoveelste keer, met alleen een hometrainer ga je nergens meer geraken. Ook met wat 'gewichtjes' thuis aankloten kom je ook 3x nergens. Als je zelf thuis fatsoendelijk wilt trainen moet je voor honderden euros aan materiaal kopen dus dan ben je nog beter af in de sportschool eigenlijk.
En je moet niet 1 keer in de week kracht training doen, maar 3-4 keer!!

ps: Zon filmpje wat je net post heb je niks aan.
Nou Nou, zeg dan nou niet meteen, ik ben een aardige kerel geworden met thuis training.

Opdrukken, en optrekken kun je prima thuis doen.
Benen... lunges kan ook perfect.

Laatst bewerkt:
Situps heeft niet zoveel zin.
-Train je grootste spieren, Rug en Benen. (liever de rest ook maar concentreer je daar op)
-Gebruik een goede burner zoals de bekende ECA formule(Ephedrine, Caffeine, Aspirine)
-Doe je cardio in de ochtend gelijk na het opstaan, voor het ontbijt. max 20 min.
-Doe wat ideeën op, op youtube, bijvoorbeeld hier: http://www.youtube.com/user/darness1234

---------- Toegevoegd om 09:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:38 ----------

Nou Nou, zeg dan nou niet meteen, ik ben een aardige kerel geworden met thuis training.

Opdrukken, en optrekken kun je prima thuis doen.
Benen... lunges kan ook perfect.

Pfffff, wat een onzin zeg. Alsof je perse een burner nodig hebt om die blubberbuik weg te halen. Schei uit.. KT-Cardio plus een goede voedingsschemadan komt alles goed.

Ja dit heb ik gedaan, maar mijn hartslag gaat nooit over de 150, is 150 dan mijn max? Wel erg laag of niet?
dat komt omdat je daar nooit op traint. je moet je lichaam trainen om in het rood te gaan. in het begin van het fietsseizoen ga ik dood als mijn hartslag boven de 160 gaat. (en ik train in de winter door op de hometrainer)een maand later ga ik tot 195. hometrainer is ok maar spring eens op je fiets en rijd rustig tot je bv aan een brug komt en dan recht op de pedalen doortrekken tot boven. zal wel hoger dan 150 gaan. en zo bouw je dat op.

Pfffff, wat een onzin zeg. Alsof je perse een burner nodig hebt om die blubberbuik weg te halen. Schei uit.. KT-Cardio plus een goede voedingsschemadan komt alles goed.

Rustig maar hoor...
Het hoeft niet perse maar werkt wel makkelijker.

• Topic Starter Topic Starter
Op dit moment eet ik zo:

Ochtend (tijd varieert zeer)
-Brinta met warme melk en rozijnen
-Melk

Middag: 3 broodjes met kipfilet.

Rond 3 uur: Brinta (of 2 broodjes kipfilet??) of appel?

5 uur Avondeten: 3 aardappels met vlees en groente

8/9 uur: Eetlepel olijfolie ? Of Cashew noten?

Voor slapen gaan: Kwark

Is dit een beetje redelijk?
Ik snap niks van die voedingsschema-excel trouwens, misschien is het zo ook duidelijk.

Sporten had ik deze week geen tijd voor maar ik probeer 45 min per dag op hometrainer te doen, krachttraining lukt ook niet want ik zoek alternatieven voor thuis ipv de sportschool.. Weet iemand iets? Ja ik zal nu wel een beterweter zijn en weet heus wel dat sportschool beter is maar ik prefereer thuis sporten omdat het goedkoper is en je kunt het altijd doen :) Sportschool zit niet dichtbij. Doe atm wel 50 situps per dag oid maar dat zal wel niet werken

Laatst bewerkt:

fructose is geen rommel door zijn GI-index, fructose is rommel doordat het, om het simpel te houden, heel moeilijk te verbranden is en een overschot fructose heel makkelijk omzet tot vet.

Naja, moet dan maar tijd maken voor de sportschool als niemand ideeën heeft om thuis mijn buik strakker te krijgen, 40eu per maand helaas. Welke krachttrainingen kan ik daar het beste doen? Wat ik me ook wel afvroeg hoelang het kan duren voordat het allemaal strakker lijkt?

Mijn voedingsschema is als volgt:

Ochtend (tijd varieert zeer)
-Brinta met warme melk en rozijnen
-Melk

Middag: 3 broodjes met kipfilet.

Rond 3 uur: Brinta (of 2 broodjes kipfilet??) of appel?

5 uur Avondeten: 3 aardappels met vlees en groente

8/9 uur: Eetlepel olijfolie ? Of Cashew noten?

Voor slapen gaan: Kwark

Ben van plan om 2 a 3 keer krachttraining per week in de sportschool te gaan doen en elke dag 45 min op hometrainer
En kan ik het best 's ochtends als ik net wakker ben 45 min gaan fietsen als ik die dag geen KT heb?

Laatst bewerkt:
Ik ben zeker geen expert, alhoewel ik toch ook behoorlijk ben afgevallen vorig jaar. Je mist nog een tussendoortje sochtends. Misschien kun je 1 van de 3 broodjes in de middag verplaatsen naar het tussendoortje sochtends. Dit zodat je verbranding mooi bezig blijft.

In je advondeten lijken me 3 aardappelen wat veel. 1 fatsoenlijke aardappel met misschien wat extra (mager) vlees om te compenseren lijkt me beter. * 200 gram groente is natuurlijk wel goed.

om 8/9 uur een eetlepel olijfolie oid is geen maaltijd. eventueel kun je het wel door de kwark doen, persoonlijk lijkt mij alleen kwark voldoende. Handje noten lijkt er al meer op. ik vraag me overigens af of noten of olie echt aan te raden is bij het afvallen, aangezien het toch behoorlijke caloriebommen zijn. Als je totale calorie inname klopt, dan kan het natuurlijk.

Ik meende zoiets gelezen te hebben dat cashewnoten geschikt zijn om vet te verliezen. Er zitten wel vetten in ja, maar die heb je toch zeker wel nodig? Als je helemaal geen vetten eet kan het toch ook niet goed zijn..

En over 's ochtends, als ik geen school heb ben ik altijd pas rond 11 uur wakker. Daarom. Als ik wel school heb probeer ik wel altijd een tussendoortje te nemen

je doet geen ruk met de informatie die je al gegeven is, dus vraag me af of je uberhaupt wel de motivatie hebt iets te bereiken?
Zal het nog een keer voor je herhalen
-meer EIWITTEN eten, dit komt je vetverlies en spiermassa ten goede
-Ja je moet naar sportschool. 3 a 4 keer in de week KT
-Ja je moet cardio. Bij voorkeur na iedere KT nog wat cardioen, en evt thuis direct na het ook nog

Ik meende zoiets gelezen te hebben dat cashewnoten geschikt zijn om vet te verliezen. Er zitten wel vetten in ja, maar die heb je toch zeker wel nodig? Als je helemaal geen vetten eet kan het toch ook niet goed zijn..

En over 's ochtends, als ik geen school heb ben ik altijd pas rond 11 uur wakker. Daarom. Als ik wel school heb probeer ik wel altijd een tussendoortje te nemen

Alleen niet eten/voldoende beweging is verantwoordelijk voor vetverlies. Niets van wat je eet zal zorgen voor vetverlies (hooguit dat "burners" iets kunnen doen, maar dat terzijde). Let op, vat dit niet verkeerd op, ik zeg niet dat je niets moet eten :o.

Cashew noten zijn een goede bron van eiwitten en onverzadigde vetten die je inderdaad nodig hebt. Tegelijkertijd zijn het wel veel calorieën. Dit kan passen als je nog niet genoeg binnen hebt gekregen. Het is aan jou om uit te rekenen of dit wel of niet past

Cashew noten zijn een goede bron van eiwitten en onverzadigde vetten die je inderdaad nodig hebt. Tegelijkertijd zijn het wel veel calorieën. Dit kan passen als je nog niet genoeg binnen hebt gekregen. Het is aan jou om uit te rekenen of dit wel of niet past
?????????

18,5 gram per 100 gram, aardige eiwitbron toch? niet zo vreemd lijkt me :rolleyes:

Terug
Naar boven