XXL Nutrition

Body-Solid Bench anyone

Yibu

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
75kg
Hey mensen,

Ik ben sinds een weekje bezig mijn home-gym te vernieuwen/uitbreiden. Ik heb deze week al een powercage gehaald bij Henk en een nieuwe stang en wat meer gewichten besteld bij Fitness-seller. Nu ontbreekt er eigenlijk alleen nog een nieuwe bank :D

Ik heb eens rondgekeken en denk dat ik een Body-Solid ga nemen. Het wordt waarschijnlijk de GFI21 (http://www.fitnessathome.eu/shop/body-solidkracht/benches/body-solidheavydutyflatinclinebench), maar ik ben er nog niet helemaal uit. Lijkt me wel een handig maar stevig bankje voor in een powerrack.

Was benieuwd of iemand deze heeft en wat de ervaringen zijn. Ik heb een beetje gezocht en zag dat de meeste mensen tevreden zijn met de GFID71 en 31, maar ben er nog maar eentje met de GFI21 tegen gekomen. De GFID71 (en 31) lijken me wat groot voor mijn kleine home-gym en met de comments van anderen dat het een echte monster is en heel lomp, is dat wel bevestigd.

Ik heb fitnessathome gemaild en volgens hun is de GFI21 tot 350kg belastbaar, dus dat zit wel goed. Ik zit nu vooral te twijfelen of de poten wel stabiel/breed genoeg zijn, zien er smal uit. En dat gat tussen het zitje en de rugleuning, gaat dat niet irriteren? Zie dat wel meer bij de banken tegenwoordig ???

Nu ik toch bezig ben met vragen, even iets wat een klein beetje los hiervan staat. Wat is jullie persoonlijke voorkeur bij rugleuningen, wat breder of smaller?
Ik ben van mijn huidige bank een brede gewend, maar heb nu net 5 maanden in een gym in het buitenland getraind op een smalle bank. Dat irriteerde mij nogal in het begin maar wende redelijk snel. Nu ik weer thuis ben vind ik een brede leuning nogal verrot voelen voor mn schouders :rolleyes:
Brede leuning = slecht voor schouders? Of geen probleem?

Thanks!

Yibu

Naar mijn mening is hoe breder hoe fijner;) Ook vind ik het fijn als de rugleuning 1 recht stuk is. De sportschool waar ik bij zit heeft net nieuwe bankjes dat net halve autostoelen lijken, en het ligt voor geen meter:mad:

heb die van marcy vn 99 euro vn heli, vind ik echr raar dat zo goedkoop toch zo goed kon zijn :D
in begin moet je het systeem beetje gewoon worden en de staaf goed smeren,
maar je ken er lekker decline mee ook :D

• Topic Starter Topic Starter
Naar mijn mening is hoe breder hoe fijner;) Ook vind ik het fijn als de rugleuning 1 recht stuk is. De sportschool waar ik bij zit heeft net nieuwe bankjes dat net halve autostoelen lijken, en het ligt voor geen meter:mad:

Hahah, dan zal het wel persoonlijke voorkeur zijn.. of misschien gewenning. Krijg nu, hoe meer ik er weer op bench, steeds het idee dat mn armen niet goed kunnen zakken omdat de leuning te breed is. Maar goed, ben het er wel mee eens dat het fijn is als de rugleuning 1 stuk is.

heb die van marcy vn 99 euro vn heli, vind ik echr raar dat zo goedkoop toch zo goed kon zijn
in begin moet je het systeem beetje gewoon worden en de staaf goed smeren,
maar je ken er lekker decline mee ook

Hmm, heb gehoord dat die wel ok is inderdaad.
Maar zelf zou ik denk ik dan liever de Pivot nemen (http://www.fitnessmerken.nl/Trainin...-heavy-duty-fid-utility-bench-430-p-1628.html). Die lijkt me ook wel goed, en kan ook decline (in tegenstelling tot die Body-Solid waar ik naar aan het kijken ben). Maar kwaliteit is denk ik niet te vergelijken met die van Body-Solid..

Vraag me bij die wat goedkopere merken (Pivot, Marcy) dan ook af of ze wel stevig genoeg zijn door die schuine achterpoot ??? bij merken als Body-Solid, BodyCraft, Barbarian etc. vertrouw ik dat dan wat meer.
Als ik nu een bankje koop wil ik wel graag dat het heeeeeel lang mee gaat :D. Niet dat ik zo'n monster ben dat ik zoiets kapot krijg maar ok :o

ik heb die bodysolid gfi21 en ben er erg blij mee. kan niet decline, dus gooi ik een balk onder de poot dat gaat prima.
je hoeft niet bang te zijn dat ie niet stevig staat!!!

je schouders moeten toch juist genoeg ruimte hebben om vrij te kunnen bewegen? dat had ik iig gelezen op de site van mister10 oid

ik heb m trouwens voor 165 euro gekocht in duitsland samen met een rack zonder verzendkosten!!! (simple products)

ik heb die bodysolid gfi21 en ben er erg blij mee. kan niet decline, dus gooi ik een balk onder de poot dat gaat prima.
je hoeft niet bang te zijn dat ie niet stevig staat!!!

ik heb m trouwens voor 165 euro gekocht in duitsland samen met een rack zonder verzendkosten!!! (simple products)

Nice! Thanks voor de info :)
Zat ik ook aan te denken voor decline ja. Vooral aangezien ik (bijna) nooit decline doe, ik doe liever wat weighted dips. Maar komt de achterkant dan niet op de wieltjes als je de voorkant verhoogd? Doe je dit vaak?

Ik had ook gezien dat het daar goedkoper was, had ze een weekje geleden gemaild voor wat info, maar niks terug gekregen ??? Weet je zo of het altijd zonder verzendkosten is? of vanaf welk bedrag/gewicht? Kon er namelijk zo niks over vinden op die site..
Hoe lang heb je het bankje al btw?

bij decline gooi ik een balk onder de wieltjes en ga dus andersom op de bank liggen. de balk is gelijk prettig om je voeten op te zetten. wat ook zou kunnen is onder de kant vd wielen een dunne plank of 2 dunne schijven zodat idd de wielen niet de grond ingedrukt worden en dan a/d andere kant een dikkere balk.

ik heb de bank zo'n 1,5 - 2 jaartjes geloof ik.
was wel een geconcentreerd klusje om in elkaar te zetten! maar het verstellen van vlak naar incline werkt zeer soepel en snel. kussens zijn lekker stevig en dikke bekleding.

bank is smaller dan ik daarvoor had en das even wennen, uiteindelijk vind ik dit veel prettiger voor schouderbladen.

het gat tussen zitting en leuning is flink maar daar heb ik geen last van, daar zweeft je onderrug boven.

heb in het begin wel een paar keer flink mijn voet tegen de poot aan de voorkant gestoten, die was ik niet gewend van mijn vorige bankje....

wel jammer dat er niet een soort handvat a/d voorkant zit om hem makkelijker te verrijden maar das bijzaak.

ik zou je aanraden om even te bellen, er werkt een goed engels pratende verkoper waarmee ik toen geregeld heb dat het spul gratis werd verzonden.

Daar kan ik wat mee, dank je! :cool:
Als ik heb besloten die te nemen zal ik eens eerst met hun bellen dan, kijken of me dat lukt, zou wel zo mooi zijn :).

Zou je misschien de breedte van de rugleuning kunnen meten voor me? Ben benieuwd hoeveel dat scheelt met die ik nu heb (ongeveer 36cm).

24 cm breedte rugleuning

Daar kan ik wat mee, dank je! :cool:
Als ik heb besloten die te nemen zal ik eens eerst met hun bellen dan, kijken of me dat lukt, zou wel zo mooi zijn :).

Zou je misschien de breedte van de rugleuning kunnen meten voor me? Ben benieuwd hoeveel dat scheelt met die ik nu heb (ongeveer 36cm).

En?? Heb je 'm al binnen? Zo ja, hoe bevalt ie?

Ja, heb hem in Duitsland besteld zoals hierboven geadviseerd is, scheelde toch weer 40 eurootjes! haha!
Heb hem nog niet binnen..

Oh, mooi!
Heb je ook eerst met ze gebeld? Wanneer heb je et besteld dan?
Ben benieuwd hoe je em vind

Heb niet met ze gebeld, gewoon besteld en vooruit betaald. Heb hem vorige week donderdag besteld, ben beniewd wanneer hij komt, want ik zit nu tijdelijk zonder. Had mijn eigen bankjes sneller verkocht dan verwacht..

Was benieuwd of iemand deze heeft en wat de ervaringen zijn. Ik heb een beetje gezocht en zag dat de meeste mensen tevreden zijn met de GFID71 en 31, maar ben er nog maar eentje met de GFI21 tegen gekomen. De GFID71 (en 31) lijken me wat groot voor mijn kleine home-gym en met de comments van anderen dat het een echte monster is en heel lomp, is dat wel bevestigd.

Don't talk shit about the GFID71. :mad:

Heb niet met ze gebeld, gewoon besteld en vooruit betaald. Heb hem vorige week donderdag besteld, ben beniewd wanneer hij komt, want ik zit nu tijdelijk zonder. Had mijn eigen bankjes sneller verkocht dan verwacht..

Ah ok. Hmm toch al een weekje dan.. hoop ook voor je dat ie er snel is dan (en voor mezelf dat het binnen een week is als ik em neem :P )
Had het gezien ja, waren ze toch niet zo die bankjes? Heb die namelijk ook overwogen...

Don't talk shit about the GFID71.

:D
It's jealousy, zou wel willen dat m'n homegym groot genoeg was voor die :o

Die Marcy is degelijk zat, maar ook lomp voor een kleine ruimte, ik zocht iets wendbaars met wieltjes op de achterkant zoals Barbarian heeft. Dus had ik die Barbarian tweedehands op de kop getikt, maar ik vond het scharnier tussen de kussens erg storend. Maar dat schijnen ze niet allemaal te hebben. Verder vond ik die Barbarian wel degelijker aanvoelen dan de Marcy. Maar van de Bodysolid verwacht ik trouwens wel het meest!:D

Laatst bewerkt:
Die Marcy is degelijk zat, maar ook lomp voor een kleine ruimte, ik zocht iets wendbaars met wieltjes op de achterkant zoals Barbarian heeft. Dus had ik die Barbarian tweedehands op de kop getikt, maar ik vond het scharnier tussen de kussens erg storend. Maar dat schijnen ze niet allemaal te hebben. Verder vond ik die Barbarian wel degelijker aanvoelen dan de Marcy. Maar van de Bodysolid verwacht ik trouwens wel het meest!:D

Ah zo. Kan me niet herinneren dat die Marcy zo groot was.. dat scharniertje bij Barbarian stoorde me inderdaad ook nogal en ook heel wat duurder.. kan wel decline (als ik et me goed herinner) en heel stevig dat dan weer wel, maar goed, zal decline waarschijnlijk toch niet missen. Heb nu al een paar jaar een bank die decline kan en heb et eigenlijk alleen gebruikt in de eerste paar weken toen ik nog maar wat aan et aankloten was. Dan maar een plankje eronder als et echt moet, al lijkt me dat vrij bout zonder voetensteun.. keuzes..
Hopelijk voldoet de Bodysolid aan je verwachtingen :P let me know :D

Terug
Naar boven