XXL Nutrition

bodybuilding en voetbal

faboloso

Cool Novice
Waardering
2
hierbij had ik willen vragen aan de forumleden,in hoeverre het mogelijk is om bodybuilding te combineren met andere sporten.bij mij is dit voetbal ik train di do en zondag hebben we match.Alle andere dagen train ik in mijn gym.ik ben zelf 1m72 en weeg 74 kg op 9%,daardoor ben ik wel wat snelheid verloren aangezien ik vorig jaar 68 woog.heeft iemand tips om mijn snelheid wat te behouden en toch zo lang mogelijk beide sporten kunnen blijven te beoefenen?

dank bij voorbaat

Bill Starr schema.

hierbij had ik willen vragen aan de forumleden,in hoeverre het mogelijk is om bodybuilding te combineren met andere sporten.bij mij is dit voetbal ik train di do en zondag hebben we match.Alle andere dagen train ik in mijn gym.ik ben zelf 1m72 en weeg 74 kg op 9%,daardoor ben ik wel wat snelheid verloren aangezien ik vorig jaar 68 woog.heeft iemand tips om mijn snelheid wat te behouden en toch zo lang mogelijk beide sporten kunnen blijven te beoefenen?

dank bij voorbaat

Als je uit wil blinken in het ene, zal je het andere moeten laten varen.
Zo simpel is het. Maar niet getreurd, de eerste tijd gaat dat nog redelijk totdat je op het punt komt dat je voetbal (techniek, snelheid en coördinatie) er onder gaat lijden.
Dan moet je een keuze gaan maken.
Voetbal en BB-ing bijten elkaar op een gegeven moment.

Als je uit wil blinken in het ene, zal je het andere moeten laten varen.
Zo simpel is het. Maar niet getreurd, de eerste tijd gaat dat nog redelijk totdat je op het punt komt dat je voetbal (techniek, snelheid en coördinatie) er onder gaat lijden.
Dan moet je een keuze gaan maken.
Voetbal en BB-ing bijten elkaar op een gegeven moment.

+1

een beetje kracht is prima als ondersteuning, maar te veel massa gaat tegen je werken. Keuzes maken of overal middelmatig in zijn.

Wijzig je training en ga eens op explosiviteit en uithouding trainen.

(of train je benen helemaal niet meer zoals alle voetballers hier altijd zeggen :rolleyes:)

Voordeel is dat je je benen niet moet trainen omdat die toch al groot zijn door het voetballen.

ik ben gestopt met voetbal. Aangezien ik na een flinke been training geen fatsoenlijke wedstrijd meer kon voetballen. Erg jammer maar ik wil verder met BB'en!

bodybuilding is een lifestyle, voetbal is een sport ;)

Ken jij een profvoetballer met een bodybuild-figuur?

• Topic Starter Topic Starter
emile mpenza ,wesley sonck zijn toch nog redelijk stevig gebouwd en toch beiden profvoetballer

stevig gebouwd is een stuk anders dan een bb'er ;) , je zegt het zelf, stevig GEBOUWD, meestal zijn die gasten al "gewoon"breder, van die jaap stam figuren.

edgar davids heeft een vrij net fysiek, heeft op de juli 2007 cover gestaan van men's health: http://www.menshealth.nl/Artikel/JuliAugustus2007.htm

ja maar (zonder rasistische ondertoon) Edgar is een n*ger. Die gasten hoeven maar een dumbeltje op te tillen en zien er zo uit.

BB en voetbal gaat niet samen. Als je 20 kilo zwaarder bent dan je normaal zou zijn moet je maar eens in een stevige pas naar de zolder lopen.
Dan sta je boven al uit te hijgen.

Racist!!!!

ja maar (zonder rasistische ondertoon) Edgar is een n*ger. Die gasten hoeven maar een dumbeltje op te tillen en zien er zo uit.

BB en voetbal gaat niet samen. Als je 20 kilo zwaarder bent dan je normaal zou zijn moet je maar eens in een stevige pas naar de zolder lopen.
Dan sta je boven al uit te hijgen.

Edgar Davids is in zn Juventus tijd geschorst geweest wegens Nandrolon.

Ik doe het ook, ik zal uiteindelyk wel een keuze moeten maken tussen beide maar dat wil ik nog niet. Gewoon vet veel eten dan wil het wel:D

Clarence Seedorf heeft ook een behoorlijk groot fysiek voor een voetballer

Terug
Naar boven