AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Hebben ze er op je sportschool niet ééntje die je gewoon kan gebruiken..?
Ik heb er weleens één op de sportschool gehad, waarbij je eerst wat gegevens moest invoeren en dat 30 seconden dat stuurvormige ding voor je moest houden. Op zich wel handig voor thuis, maar een paar honderd euro neertellen terwijl je het op de sportschool kan meten of via internet kan berekenen..?
(Berekening vetpercentage)

Zelf je vet% meten gaat moeilijk, omdat als je een plooi wilt pakken altijd in een draai staat, waardoor je meting dan onnauwkeurig is.
Ook pak je meestal een plooi net onder je schouderblad, die kun je dus nooit zelf pakken.

Waarom wil je zo graag een huidplooimeter? Ik weet een hele mooie indicatie voor je of je er goed bij staat of niet, de spiegel!
Dat is voor mij de perfecte indicatie hoe en wat.
Cijfertjes zijn leuk, maar daar zie je op strand echt niks van hoor.

Vraagje huidplooimeter

Heb al verschillende keren met verschillende methodes mijn onderhoud proberen uit te rekenen en kwam elke keer wat anders uit, mijn onderhoud lag bij de berekeningen tussen 2550 en 2750 kcal, binnekort krijg ik mijn huidplooimeter binnen want heb em besteld. Ik ben van plan om te bulken maar aangezien ik niet perfect weet hoeveel kcals ik binnen moet krijgen heb ik het gemiddelde genomen 3100 kcal en daar de k/e/v mee berekend.

Als ik nu zie dat ik stelseltmatig bijkom met gewicht en ik check elke dag of om de paar dagen mijn vet % en die blijft stabiel is dit dan ook in orde of is het beter om perfect te weten hoeveel kcals ik binnen moet krijgen? want heb er al veel zien posten om dit forum dat ze niet echt uitrekenen hoeveel ze binnen krijgen enzovoort...

Bedankt alvast

chech de link hieronder anders eens. misschien dat je daar iets aan hebt.

dik vs mager

Weet niet waar ik het moest posten maar goed.

Nu hoor ik vaak dat dikkere mensen veel sneller spieren krijgen dan magere mensen? Nu is mijn vraag is dit waar of niet?

Want dikke mensen hebben in het verleden gewoon superveel junk gegeten, en magere mensen daarentegen gewoon normaal of gezond gegeten.

Dus als dikkere mensen dan toch sneller en meer spieren zouden krijgen, waarom dan niet meer junken dan elke dag op je eten letten? graag had ik wat meer uitleg hierover gehad.

ik neem aan dat die dikke mensen aan krachttraining doen?

als je meer (spier)massa wil, moet je meer eten dan je onderhoud is. in principe maakt het niet veel uit waar de calorieen vandaan komen, als je maar genoeg eiwit krijgt voor herstel en groei.

het is ook niet zo dat je van junk vet wordt omdat het 'junk' is maar omdat er veel calorieen inzit en je makkelijk teveel binnenkrijgt. dikke mense zijn dik omdat ze méér eten - ongeacht wat het is - dan hun onderhoud is. als ze dan nog gaan gewichtheffen en genoeg eiwit eten, krijgen ze spiermassa.

echt grappig dat iedereen zich hier ZO focust op eiwitten,..

Dikke mensen hebben gewoon meer massa die ze moeten meesleuren, wat resulteert in grotere beenomvang, zwaardere pecs, grotere schouders enz...;)

Als je mager bent hoef je gewoon iet zoveel spieren te gebruiken om vooruit te komen, waardoor je mager blijft...

Er is hier trouwens eens een topic over geweest, eerst 5 jaar alles eten wat je tgenkomt, vet worden en dan terug droog trainen, wedden dat je gegroeid bent;)
Tis natuurlijk wel niet echt gezond:o:p

je hebt grofweg 3 lichaamstypes:

ectomorf: magere en dun met weinig spiermassa en weinig lichaamsvet. vaak smalle schouders en heupen. winst van spiermassa gaat vaak langzaam.

daar tegenover staat endomorf:
die heeft van nature een gezette en ronde bouw met brede schouders maar ook brede heupen. over het algemeen gaat het winnen van spiermassa vrij goed alleen blijft de spiermassa vaak bedekt onder een laagje vet wat voor een echte endo moeilijk weg te krijgen is.

er tussenin heb je dan nog de mesomorf: van nature een atletische bouw, brede schouders en smalle heupen, voor hun is het gemakkelijk om spiermassa te winnen.

Nu is het vaak zo dat veel mensen een mix zijn tussen een aantal van de types. bijv. een ecto kan wel een buikje hebben (zeker op wat latere leeftijd)
of wat meso achtige kenmerken. dus niemand is vaak 100% ecto,meso of endo.

als dikke mensen (endo) veel junk blijven eten is dat slecht. hun vetpercentage zal dan vrij hoog blijven (gegeven dat ze op hun onderhoud zitten) of ze spiermassa kunnen winnen zal afhankelijk zijn van zoals proppie al zegt van de inname van eiwitten maar ook een verder gezonde verdeling van vetten en koolhydraten speelt een rol. Als dat niet zo is zal die winning van spiermassa kleiner zijn.
junkfood levert geen goede bouwstoffen op voor het lichaam, en zijn alleen maar slecht voor je.

als magere mensen (ecto) willen aankomen moeten ze zorgen dat ze boven hun onderhoud gaan zitten. dan is er goede mogelijkheid om aan te komen.

Lees dit eens door: [Link niet meer beschikbaar]

goeie verwijzing lees dit eens....

link werkt niet bij mij :o

als dikke mensen (endo) veel junk blijven eten is dat slecht. hun vetpercentage zal dan vrij hoog blijven (gegeven dat ze op hun onderhoud zitten) of ze spiermassa kunnen winnen zal afhankelijk zijn van zoals proppie al zegt van de inname van eiwitten maar ook een verder gezonde verdeling van vetten en koolhydraten speelt een rol. Als dat niet zo is zal die winning van spiermassa kleiner zijn.

klopt. ik noemde 'genoeg eiwitten' omdat je ook alleen op appeltaart, chips en cola kunt leven ;) in de bulk zijn koolhydraten véél belangrijker dan eiwitten omdat je continu in een anabole toestand moet zijn. zonder koolhydraten geen opbouw van spiermassa. zonder eiwitten ook niet.

junkfood levert geen goede bouwstoffen op voor het lichaam, en zijn alleen maar slecht voor je.

maar wel lekker veel energie :p ik zeg niet dat je junk moet eten om massa te kweken. natuurlijk zitten er heel veel mitsen en maren aan. maar in principe . . .

ja dat is waar, af en toe wat junkfood is wel handig om aan je calorieen te komen als je veel moet bulken maar probeer het te beperken tot 1 max 2 x per week. ligt er net aan. ecto zal minder snel vet aanzetten maar als endo kun je beter niet aan junkfood beginnen.

endos groeien goed en zijn sterk :D

...maar onder de 8% komen is een hels karwei!!!:mad:

Als dikke mensen vet verliezen is het dan tevens makkelijk om dit vet weer aan te kunnen zetten?

Want dikke mensen hebben in het verleden gewoon superveel junk gegeten, en magere mensen daarentegen gewoon normaal of gezond gegeten.

Dit is niet per definitie zo hoor. Sommige mensen zijn gewoon mager gebouwd (zoals hier al gezegd) en kunnen eten wat ze willen en blijven slank (zoals mijn vriend.. bah, ben jaloers)

Dat wilde ik alleen even zeggen!

Het eBook 'Burn the Fat, Feed the Muscle' bestellen zonder credit card?

Wil je graag het ebook Burn the Fat, Feed the Muscle bestellen maar heb je geen credit card? [Link niet meer beschikbaar] voor de nodige informatie, wij kunnen je hierbij helpen.

Terug
Naar boven