XXL Nutrition

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Ik ben een nieuweling, heb nu 136 blz gelezen van de 340 van het boek en de hoeveelheid informatie die ik er van krijg is fenomenaal. Werkelijk op elk vlak is er in begrijpelijke taal geschreven ... persoonlijk vind ik het geweldig, maar voor velen hier zal het allemaal al bekend zijn waarschijnlijk.

nice

vond dit een heel heel heel goed boek maar zijn er ng boeken die je mij kan aanbevelen in deze aard of in verband met personal trainer(-ing)/coach(-ing)

dat is dat e-book dat ze hier op dit board nogal wat reclame voor maken. heb es wat reviews gelezen ervan, en het zou er op neer komen dat je spieren kunt opbouwen en vet verliezen tegelijk door, zo heb ik het begrepen, door te bulken en gewoon veel cardio te doen.

het klinkt heel simpel en er werd al veel over geluld, dus dacht ik maar dat het niet kon. nu komt die kerel -tom venuto- weer met dat verhaaltje aandraven.

wat denken jullie daarvan? spreekt ie de waarheid of is het de zoveelste hersenscheet van iemand die sowieso al goeie genen had.

Ik ben momenteel dit boek aan het lezen, maar Venuto zegt juist het tegendeel. Spieren opbouwen en vet verliezen gaat niet samen.

mvg
Robin

Niet echt nee, er is wel een grijze zone soms, bijv. bij beginners wil het nog wel eens lukken om de spieren voller te krijgen tijdens een cut.

Ik clean bulk nu op 3700 kcal, als ik wil cutten hoeveel kcal moet ik dan zakken?

Moet je even je onderhoud berekenen, want dat is het aantal kcal dat je dan moet eten. Vet verliezen doe je dan door cardio te doen.
Mijn onderhoud ligt op 3600 kcal als ik zoveel eet kom ik niet aan en val ik niet af? is dat realistisch want imo is dat best veel, en hoeveel kcal moet ik minderen per dag door cardio/voeding verminderen per dag om het maximale vet te verbranden?

Mijn onderhoud ligt op 3600 kcal als ik zoveel eet kom ik niet aan en val ik niet af? is dat realistisch want imo is dat best veel, en hoeveel kcal moet ik minderen per dag door cardio/voeding verminderen per dag om het maximale vet te verbranden?
Hoe ben je aan die 3600 gekomen? Is dat BMR + werk + KT + andere activiteiten excl. cardio? Het klinkt best hoog als onderhoud maar kan natuurlijk.

Hoe ben je aan die 3600 gekomen? Is dat BMR + werk + KT + andere activiteiten excl. cardio? Het klinkt best hoog als onderhoud maar kan natuurlijk.
Ik heb het niet berekend via een formule maar meer gebasseerd op uitproberen en wekelijks wegen. Cardio doe ik (nog) niet.

Ik heb het niet berekend via een formule maar meer gebasseerd op uitproberen en wekelijks wegen. Cardio doe ik (nog) niet.
Dus in de bulk doe je daar zeg maar 500 of meer bij waardoor je bulkt op +4100?

Kan natuurlijk ik weet niet wat voor werk je doet etc.

Als het echt 3600 is dan moet je dat blijven eten en je cardio zo afstemmen dat je 800-1000 kcal dagelijks verbrandt. Als dat niet lukt kan je ook je kcal inname verlagen, maar ik ben geen voorstander van onder onderhoud eten.

Dus in de bulk doe je daar zeg maar 500 of meer bij waardoor je bulkt op +4100?

Kan natuurlijk ik weet niet wat voor werk je doet etc.

Als het echt 3600 is dan moet je dat blijven eten en je cardio zo afstemmen dat je 800-1000 kcal dagelijks verbrandt. Als dat niet lukt kan je ook je kcal inname verlagen, maar ik ben geen voorstander van onder onderhoud eten.
Ik studeer nog, maar volgens mij heb ik een snelle stofwisseling, iig bedankt voor je snelle reactie.

Wou dit boek gaan kopen aangezien ik na lange tijd trg wil trainen, maar toch even een vraagje.

Slaat de titel "Burn the fat, feed the muscle" nu op ze alle2 tegelijk doen of op een cut/bulk schema?

Ik snap dat afvallen moeilijker is als je tegelijk spieren wilt opbouwen vanwege de grote voedsel inname enzo, maar is het vanuit biologisch standpunt onmogelijk om te doen of toch niet? Want ik herinner me te lezen over anabole/katabole staat van het lichaam etc.

En ik weet dat het topic 25 pagina's is maar is nogal veel om door te lezen.

Antwoord al gevonden in het boek:
There's an ancient Chinese saying: "He who chases two rabbits catches neither."

One of the most common obstacles blocking the way to reaching a goal is setting two goals that are in conflict. In the case of fat loss, the most common conflicting goal is trying to gain muscle and lose fat at the same time. It’s common to see a large decrease in body fat accompanied by a slight increase in lean body mass. It is also common to see a large increase in lean body mass accompanied by a slight decrease in body fat.

But one thing you will almost never see is a large increase in lean body mass and a large decrease in body fat simultaneously. It is physiologically impossible to lose fat and gain muscle at the same precise moment in time. In order to lose fat you need a calorie deficit. To gain lean body mass you need a calorie surplus. One process is catabolic and one is anabolic. Therefore, there are big differences in the types of nutritional programs you need to achieve each of these contrasting goals.

Ja, hoewel er twee uitzonderingen zijn: beginners en mensen met groot overgewicht die beginnen met KT. Daarbij wil de droge massa tijdelijk nog wel eens in omvang toenemen terwijl men ook vet aan het verliezen is.

340 pagina's lezen, ik haat lezen maar dit is voor een goed doel (h)
Dus ik begin morgen met lezen :D

versie 2003 versus 2012

Zojuist ook weer gestart de training op te pakken, maar had al een kopie liggen uit 2003. Nu zie ik dat de huidige versie van dit boek van 2012 is.

Is de 2012 versie dusdanig bijgewerkt dat dit de moeite waard is? of kan ik net zo goed de 2003 versie blijven gebruiken?

Inmiddels heb ik het boek reeds doorgenomen, dus laat maar :D

p.s.
Inderdaad een goed boek, veel inhoud en leest lekker weg.

Laatst bewerkt:
Zo vandaag ook het boek binnen. Ga er vanavond gelijk mee beginnen.

Terug
Naar boven