XXL Nutrition

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Bezoekers in dit topic

Burn the Fat Feed the Muscle filosofie

Hallo DBB,

Ik heb een vraagje wat betreft de filosofie van BFFM over bulken. Cutten snap ik wel, je moet naar je behoefte eten en dan een tekort creëren door extra te gaan sporten (bijv. cardio)
Maar hoe zit het dan met bulken, ga je dan naar je behoefte (waar ja al op zit, overigens) stop je met extra cardio (het tekort) en eet je dan meer (bijvoorbeeld 200 kcal op een basale behoefte van 2000 kcal) waardoor je een overschot creëert en je dus kunt gaan groeien?

Ik ben niet zo ver in het boek, net tot en met hoofdstuk 1 uitgelezen en alles toegepast maar ik was gewoon alvast benieuwd.

 
Laatst bewerkt:
Bij bulken blijf je trainen, cardio kan je dan verminderen of zelfs weglaten. Je gaat 500 calorieen over je behoefte eten.
 
ah. Kort en krachtig en duidelijk. dankje wel!

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 08:49 ----------

trouwens, gaat het bij bulken niet om het feit dat je dan in een anabolische staat zit(zodat je kan groeien). Als dat zo is, kan je die toch ook al bereiken met 100~200 kcal over je behoefte?
 
500kcal wordt vaker gebruikt omdat je dan altijd goed zit.

Jij weet NOOIT hoeveel kcal je verbruikt hebt en gaat verbruiken voor een dag. Als je 100-200 kcal boven je dagelijkse onderhoud gaat zitten inclusief sporttoeslag en je gaat vervolgens extra bewegen (extra sets in de sportschool, fietsen naar het werk, veel traplopen, veel wandelen etc.) ben je al die 100-200 kcal kwijt aan energie wat je extra verbruikt hebt. Dus dan zit je alsnog op onderhoud te eten.
 
500kcal wordt vaker gebruikt omdat je dan altijd goed zit.

Jij weet NOOIT hoeveel kcal je verbruikt hebt en gaat verbruiken voor een dag. Als je 100-200 kcal boven je dagelijkse onderhoud gaat zitten inclusief sporttoeslag en je gaat vervolgens extra bewegen (extra sets in de sportschool, fietsen naar het werk, veel traplopen, veel wandelen etc.) ben je al die 100-200 kcal kwijt aan energie wat je extra verbruikt hebt. Dus dan zit je alsnog op onderhoud te eten.

Heb je wel een punt inderdaad.
Als je echter zo lean mogelijk wilt gainen en niet zozeer voor maximum massa aanzet gaat zou ik het met 200-300 kcal proberen.
Als die formules te hoog uitslaan, en je eet daarbovenop nog eens 500 kcal, dan ga je al gauw vet aanzetten.
Maar het is inderdaad een overweging die je moet maken, en je behoefte ga je nooit precitachterhalen.
 
En zo verschilt het ook van persoon tot persoon. Als je niet gaint als je wat boven je onderhoud zit, voeg je wat meer calorieën toe. Hier moet je echt zelf achter komen, daar kunnen wij niet bij helpen.
 
Ik heb de oude versie ooit gekocht.

Is er veel veranderd in de nieuwe versie of zal ik die uit 2003 lezen?
 
Beste,

Het is best mogelijk om inderdaad vet te verliezen en alsnog in "spiermassa" bij te komen.
Maar als ik de verhouding van je oefeningen , reps en gewichten zie , weet ik dat dit toch niet normaal is voor iemand die maar 84kg weegt
Toch zijn de wonderen blijkbaar de wereld niet uit!
 
Is dit boek het zelfde als The Body Fat Solution van Tom Venuto? Of is het de voor / naloper? TBFS was erg interessant, voegt deze nog wat toe?
 
hey heb het boek nu ook al voor een groot stuk gelezen maar snap niet goed het hoofdstuk doelen stellen ? het korte termijngeheugen enzo en dat je moet opschrijven je maandelijkse doel je dagelijkse doel enzo... maar hoe moet je het dan precies doen ? kan iemand een vb geven ?

---------- Post toegevoegd Fri 12 Oct 2012 om 18:58 ----------

kan iemand mij trouwens heel het boek geven ale voor af te printen ??:)
 
Ik zag bij de voordelen van Elite lidmaatschap dit erbij staan:

De beste selectie downloadbare ebooks

Zit dit boek daarbij?

---------- Post toegevoegd Fri 12 Oct 2012 om 19:51 ----------

En is dat boek dan meteen te downloaden (gratis dus)? Of bedoelen ze gewoon een lijst van boeken die handig zijn om te downloaden?
 
Nee dat zit er niet bij. Andere bekende boeken zitten er wel in en kan je dan ook downloaden van deze site.
 
Dank u zeer voor het snelle antwoord:thumbs:
 
ik zou graag dit ebook willen bestellen alleen ik weet niet waar,
als ik op [link] klik gebeurt er niets
en dat is ook bij 'bestellen'.
weet iemand waar ik dit kan bestellen.
 
Om het boek te bestellen kan je op de link 'bestellen' klikken, werkt hier gewoon. Of deze link.
 
als ik op die link klik of op "deze link" klik dan komt het gewoon weer bij deze pagina uit.
 
ben er al achter gekomen,
op Chrome kan ik het niet openen maar gewoon op explorer wel
 
Ziet er goed uit, maar heb uit principe geen creditcard, kent iemand 'The Body Fat Solution'? Ook van Venuto. deze kan ik gewoon bestellen via bol.com
 
Back
Naar boven