AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Ziet er goed uit, maar heb uit principe geen creditcard, kent iemand 'The Body Fat Solution'? Ook van Venuto. deze kan ik gewoon bestellen via bol.com

Ik vond het een goed boek... Wel lang, wat uiteindelijk in een regel samengavat kan worden in: Als je meer kcal eet dan je nodig hebt kom je aan, eet je minder val je af... maar de principes die daarin voorkomen gebruik ik in mijn eigen dieet :D

Ik vroeg me wel af wat de verschillen zijn met het boek Burn The Fat Feed The Muscle... Weet iemand het?

Ik vroeg me wel af wat de verschillen zijn met het boek Burn The Fat Feed The Muscle... Weet iemand het?

Laten we Tom zelf deze vraag beantwoorden:

Burn the fat, feed the muscle (BFFM) was designed to be complete and definitive guide to nutrition for fat loss, based on the bodybuilding / fitness/ figure method of eating. The majority of BFFM is devoted to nutrition, with ancillary chapters on setting goals effectively and on weight training and cardio, also following the “bodybuilding method”

The target audience for BFFM is anyone who is serious about fat loss, and who wants to maximize their results by putting in the time, paying attention to details, using advanced techniques (such as those used by bodybuilders before competition), and doing nutrition by the numbers (counting calories and macros)

Generally, BFFM is for people who are highly motivated.

The new hardcover book, The Body fat solution was written for anyone who is overweight, or who was formerly overweight and who wants to maintain their ideal weight without struggle.

The Body Fat solution is not for athletes, bodybuilders or people who want to reach 4 or 5% body fat.

Body Fat Solution is especially written for people who struggle with inconsistent motivation, emotional eating, binge eating and other forms of self sabotage.

The body fat solution gives help for people struggling with everyday challenges – like frequent travel, restaurant temptations, busy schedules, high stress and social pressure – things that can can get in the way of the best nutrition or training strategy

IN the body fat solution, one concise chapter on nutrition is included along with chapters on cardio training and a time-efficient weight training program for the busy person, which makes The Body fat Solution a complete lifestyle program.

BUT, the major message is that what nutrition or training program you should follow is not the most important question. the real question is what makes you follow your program? and conversely, what makes you fall off your program so easily?

The body fat solution gets to the emotional and psychological root causes of body fat and shows you how to fix these hidden factors that sabotage most people

There has been a huge void in the book marketplace for this kind of information, until now

Today’s press release was just a very preliminary announcement and “heads up.” I will explaining the book in much, much greater detail in a free teleseminar in early January. watch for announcements and news in the months ahead.

Tom
Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Kort samengevat: BFFM is meer voor mensen die toegewijd aan BB/fitness willen doen, terwijl BFS meer gericht is op de algemene bevolking en dieper ingaat op de oorzaken en obstakels van overgewicht.

Binnenkort eens aanschaffen.
Heb wat duidelijkheid nodig en dit boek lijkt me wel wat als ik alle beoordelingen hier lees.

Mix tussen vetverbranding en spiermassa (wil droog staan)

Na 2 jaar krachttraining ben ik zowel spieren maar helaas ook vet rijker.
Nu is mijn vraag, hoe vind je de balans tussen genoeg calorieën binnenkrijgen dat je je spieren onderhoud/gaint (3x per week kan krachttrainen en 3x per week kan voetbaltrainen) en niet teveel dat je geen vet erbij krijgt.

Mijn sportweek ziet er als volgt uit:
ma: gym
di: voetbaltraining
woe:gym
do:voetbaltraining
vr:/
zat:voetbalmatch
zon:hersteltraining

Hoe ik nu eet;
1) probeer koolhydraten (snelle suikers) te beperken als ik ze niet onmiddellijk of de komende uren verbruik. (deze zijn het gevaarlijkst denk ik omdat ze snelst in vet worden omgezet)
2) probeer koolhydraten (trage suikers) zoveel mogelijk te eten overdag of 's morgens
3)na elke training probeer ik een goeie hoeveelheid eiwitten binnen te hebben (meestal havermout met kwark) voor spierherstel

Grootste maaltijd NA je training plannen (dus ook veel carbs).

Ipv MA en WOE trainen zou ik MA en VRIJ trainen.

In ieder geval met zo'n actief schema moet je niet teveel cutten op voeding. Zeker niet als spierbehoud belangrijk voor je is.

Laten we Tom zelf deze vraag beantwoorden:

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Kort samengevat: BFFM is meer voor mensen die toegewijd aan BB/fitness willen doen, terwijl BFS meer gericht is op de algemene bevolking en dieper ingaat op de oorzaken en obstakels van overgewicht.

Das een mooi helder antwoord! Bedankt! Dan ga ik BFFM bestellen :D

Boek hier ook binnen.

Ga het morgen doornemen

interessante info!

Dit boek helpt echt, ik heb het bijna uitgelezen maar weet ondertussen meer dan gemiddelde personal trainer op de sportschool

Dit boek helpt echt, ik heb het bijna uitgelezen maar weet ondertussen meer dan gemiddelde personal trainer op de sportschool
Verbaast me niet. Het boek is geschreven door een échte PT met zelf een respectabel fysiek en niet zo'n theoretisch mannetje in de sportschool dat alleen maar flauwekul uitkraamt. Helaas zie je die teveel en dat is waarom zoveel mensen teleurgesteld van de sportschool naar sites als deze komen of boeken als BFFM voor info waar ze echt iets aan hebben.

Heb hem net gedownload, flinke boek! 300+ pagina's. Zo beetje doorgelezen, heel interessant en no bullshit!

Heb het boek ook gelezen afgelopen week, en ben er ook mee aan de slag gegaan.

Vond het alleen jammer dat de schrijver niet dieper ingaat op de voeding rond de trainingsperiode. Of ik moet daar helemaal overheen gelezen hebben. Maar uiteindelijk ishet aantal aan het einde van de dag ook belangrijker. Maar een goede hoeveelheid eiwitten/carbs voor en na je training is ook belangrijk lijkt me. Hier gaat de schrijver jammer genoeg niet echt op in.

Is het boek ondertussen al in het Nederlands te verkrijgen?

Is al vaak gevraagd en zal er waarschijnlijk niet komen. Maar het Engels is makkelijk te lezen/begrijpen.

Niet dat ik de aangewezen persoon daarvoor ben maar mag iemand eigenlijk dat boek gewoon vertalen en uitbrengen? Denk dat je dan wel een deel moet afstaan natuurlijk.

Niet dat ik de aangewezen persoon daarvoor ben maar mag iemand eigenlijk dat boek gewoon vertalen en uitbrengen? Denk dat je dan wel een deel moet afstaan natuurlijk.
Ook al paar keer gevraagd, en nee dat is niet toegestaan. Heb het persoonlijk gevraagd.

Toevoeging 9/6/2013: ondertussen is de 2.0 versie uit die weer volledig up-to-date is.

Kan je mij vertellen waar die te vinden is!
ik kan het niet zo 123 vinden..

Of heeft het een andere naam?

Prima boek.. heb hem uitgeprint ga hem binnenkort nog een x lezen :)

Verbaast me niet. Het boek is geschreven door een échte PT met zelf een respectabel fysiek en niet zo'n theoretisch mannetje in de sportschool dat alleen maar flauwekul uitkraamt. Helaas zie je die teveel en dat is waarom zoveel mensen teleurgesteld van de sportschool naar sites als deze komen of boeken als BFFM voor info waar ze echt iets aan hebben.

Zoals Ian McCarthy, LiftingForLife (youtube) no bullshit bodybuilding. :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven