Fitness Seller

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Bezoekers in dit topic

Persoonlijk ben ik meer van BCAA's in poedervorm - Peptopro bijvoorbeeld smaakt heerlijk, en heb je maar weinig van nodig. Is ook fantastisch om tijdens de training te drinken (dat doe ik dus).
 
ik zie vaak dat tijdens de cut, veel mensen hun ekv verhoudingen aanpassen aan een lager kh percentage, gewoon omdat het zo zou moeten, want je wilt natuurlijk niet teveel koolhydraten.
In het boek heeft Tom het over die ekv verhoudingen en zijn ervaring is dat 50/30/20 het "beste" werkt. 50% kh dus...

Iemand die de methode BFFM hanteert? Ervaringen?
 
ik zie vaak dat tijdens de cut, veel mensen hun ekv verhoudingen aanpassen aan een lager kh percentage, gewoon omdat het zo zou moeten, want je wilt natuurlijk niet teveel koolhydraten.
In het boek heeft Tom het over die ekv verhoudingen en zijn ervaring is dat 50/30/20 het "beste" werkt. 50% kh dus...

Iemand die de methode BFFM hanteert? Ervaringen?

Je hebt het boek niet begrepen!

Hij zegt net dat het ZELF moet uitmaken, aangezien iedereen anders reageert op koolhydraten! De ene gaat lekker op 50% KH, de andere op 30% KH.
 
ik zie vaak dat tijdens de cut, veel mensen hun ekv verhoudingen aanpassen aan een lager kh percentage, gewoon omdat het zo zou moeten, want je wilt natuurlijk niet teveel koolhydraten.
In het boek heeft Tom het over die ekv verhoudingen en zijn ervaring is dat 50/30/20 het "beste" werkt. 50% kh dus...

Iemand die de methode BFFM hanteert? Ervaringen?
Er staat ook dat dat een goede basis is om vanuit te beginnen maar dat je het moet finetunen voor jezelf ;)

Bijv. ben je erg gevoelig voor carbs dan kan je er beter wat minder eten in de cut.
 
nou het ging me meer om het uitgangspunt dat iedereen maar zo min mogelijk koolhydraten in zijn/haar voeding moet hebben wat het belangrijkste is voor de cut, terwijl tom al 600+ keer bewezen(prive klanten) heeft dat 50% het "beste" is.

En ja iedereen is anders, ectomorph kan meer kh hebben dan endomorph...dat snap ik en dat je moet fine tunen ok, maar ging me meer om het feit dat iedereen maar aanneemt dat zo min mogelijk kh moet..
 
De zig-zag methode.

Wordt in het boek van Venuto ook aandacht aan besteed, en idd wat je zegt, is ideaal om massa aan te zetten naast vetverlies, maar wel op een degelijk startpercentage.

Als ik eenmaal rond de 12% zit ga ik het zeker proberen - 3 dagen -20% en 1 dag +10 kcal.


hej!

ben idd de zigzag-methode tegengekomen in het boek.
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn lichaam al lange tijd(4 maanden) in een overlevingsmodus zit. Ik begrijp alleen niet hoe ik de methode bij mezelf moet uitproberen en voor hoelang? wanneer merk ik dat mijn lichaam uit de overlevingsmodus is. Heb jij het al geprobeerd en weetje toevallig hoe het werkt?
Hoor graag jou ervaring!
 
iemand al bezig volgens het holy grail principe?
3 low days op 20-30% onder TDEE en 1 high dag van 15-20% boven TDEE.
Zo ja, bevalt dit een beetje ?
 
Kan je dit boek nu al kopen? Of nog steeds enkel Ebook?

Ik kan het namelijk nergens vinden en om het als Ebook te lezen zal het er nooit van komen :(
 
Nope, is al vaak gevraagd ook.
 
hej!

ben idd de zigzag-methode tegengekomen in het boek.
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn lichaam al lange tijd(4 maanden) in een overlevingsmodus zit. Ik begrijp alleen niet hoe ik de methode bij mezelf moet uitproberen en voor hoelang? wanneer merk ik dat mijn lichaam uit de overlevingsmodus is. Heb jij het al geprobeerd en weetje toevallig hoe het werkt?
Hoor graag jou ervaring!

Als je al maanden op de spaarstand draait, zou ik eerst gaan "resetten", dus minimaal 3 dagen, maar liever een week op onderhoud eten, voordat je weer omlaag gaat met de calorieën en de kh.

Als je nu meer gaat eten kan het sowieso een week of 2 à 3 duren voordat je stofwisseling weer goed op gang komt. Het is belangrijk dat je in deze weken heel consequent bent en dat je alles opeet wat op jouw schema staat, ook al heb je geen trek.

Dat je uit de spaarstand bent merk je aan alles! Aan je energieniveau de hele dag door, aan hoe lekker ineens je trainingen gaan... Maar het meest opvallende is misschien dat je trek krijgt. Wat nou trek, honger! De kans dat je dan een maaltijd mist is erg klein, want je lichaam vraagt er gewoon om. En als je niet op tijd eet, word je erg chagrijnig, tenminste, dat heb ik dan! :D
 
Als je al maanden op de spaarstand draait, zou ik eerst gaan "resetten", dus minimaal 3 dagen, maar liever een week op onderhoud eten, voordat je weer omlaag gaat met de calorieën en de kh.

Als je nu meer gaat eten kan het sowieso een week of 2 à 3 duren voordat je stofwisseling weer goed op gang komt. Het is belangrijk dat je in deze weken heel consequent bent en dat je alles opeet wat op jouw schema staat, ook al heb je geen trek.

Dat je uit de spaarstand bent merk je aan alles! Aan je energieniveau de hele dag door, aan hoe lekker ineens je trainingen gaan... Maar het meest opvallende is misschien dat je trek krijgt. Wat nou trek, honger! De kans dat je dan een maaltijd mist is erg klein, want je lichaam vraagt er gewoon om. En als je niet op tijd eet, word je erg chagrijnig, tenminste, dat heb ik dan! :D

2 weken daarna--> elke 3 uur honger, krijg ik me portie niet binnen wordt ik indd wel een beetje erg chagi:p
 
Bffm

Het idee achter BFFM is toch , eten op je dagelijkse behoefte en krachttraining bij in, en dus het kcal tekort behalen met je dagelijkse cardio right? Zo verbrand je puur vet volgens het boek right? Nu in hoeverre kan je uw vet% doen zakken door dit te blijven doen? Iemand meer ervaring mee? Ben er zelf nu ook 3weken mee bezig, maar ben beetje aan het zig zaggen geweest met men voeding, maar dat lijkt me niet ideaal voor mij. Dus ben van plan om echt op dagelijkse behoefte te blijven en puur verbranden door cardio.
 
iemand al bezig volgens het holy grail principe?
3 low days op 20-30% onder TDEE en 1 high dag van 15-20% boven TDEE.
Zo ja, bevalt dit een beetje ?

Volg mijn log in de contest 2011 topic. Ga deze week beginnen met 3 low 2 high en na paar weken 3 low 1 high.
 
ik wil graag dit boek bestellen, maar het kan niet met iDEAL, wat kan ik nu doen?
 
ik wil graag dit boek bestellen, maar het kan niet met iDEAL, wat kan ik nu doen?
Als je geen credit card hebt, kan je het ook overschrijven naar ons, dan bestellen wij het voor jou en geven we je toegang tot de bestanden in een privé sectie op het forum. Stuur maar een PM als je dat wilt.
 
Ben ongeveer op 1/3e van het boek en er staan echt goede dingen in! Ben nu nog aan het bulken, maar wil over een maandje beginnen met cutten voor 6-8 weken..

Welke vetpercentage-meter kan ik het beste kopen, zodat ik zelf mijn eigen vetpercentage op kan meten?
 
Ben ongeveer op 1/3e van het boek en er staan echt goede dingen in! Ben nu nog aan het bulken, maar wil over een maandje beginnen met cutten voor 6-8 weken..

Welke vetpercentage-meter kan ik het beste kopen, zodat ik zelf mijn eigen vetpercentage op kan meten?

Iemand ???


Ik heb ook nog een vraagje over de zigzag methode:

Als bijvoorbeeld mijn onderhoud 2500kcal is, dan moet je 3 dagen op 15-20% onder je onderhoud gaan eten en 1-3 dagen op onderhoud om zo niet in starvation-mode te komen.. Voor mij dus bijvoorbeeld:
- 3 dagen 2200kcal
- 1 dag 2500kcal

Word hier geen rekening gehouden met training en non-trainingsdagen? Dus als ik 3 dagen onder mijn onderhoud ga eten (Low calorie day), dan zit ik op een dag waarop ik niet train op 300kcal onder onderhoud en op trainingsdagen 500-1000 kcal onder onderhoud??
Als de high calorie day op een trainingsdag valt, dan zit ik die dag ook 500-1000kcal onder onderhoud en op een niet-trainingsdag zit ik precies op onderhoud..

Moet ik hier nou dus ook rekening mee houden of gewoon een standaard aantal kcals hebben op de high en low calorie days, ongeacht of je die dag traint of niet..


Ook raden ze aan de verhouding E/K/V: 30%/50%/20% te gebruiken. Bij mij komt het erop neer dat ik zo'n 60gr vet per dag moet eten. Als ik wat vis eet en wat noten zit ik hier al snel overheen? Zit meestal rond de 80gr per dag. Hoe lossen jullie dit op, want zo heel veel noten etc eet ik ook niet voor mij gevoel? Ook zit ik wat hoger in de eiwitten en lager in de KH's..
 
Laatst bewerkt:
Veel over gelezen. Ook trials binnen gehaald. Moet dan toch maar het e-book aanschaffen. Hier ook weer veel positieve berichten.
 
Back
Naar boven