XXL Nutrition

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

RobertHosper zei:
cardio nu 30 minuten..en kga t over een maand opvoeren naar 40...maar na 1,5 uur ijzer pompen..KT dus...is dat niet teveel cortisol ophoping?
Waarom 1,5 uur KT? Gewoon klein uurtje KT en dan cardio en/of aparte sessies in de ochtend

Idd als je opstaat even wat cardio en je hoeft de rest van de dag niks meer.
Behalve gewichten tillen uiteraard:D

RobertHosper zei:
cardio nu 30 minuten..en kga t over een maand opvoeren naar 40...maar na 1,5 uur ijzer pompen..KT dus...is dat niet teveel cortisol ophoping?
s avonds is cortisol veel lager dan in de ochtend, wel zorgen dat er genoeg eiwit binnenkomt zodat cortisol vetten gaat afbreken en geen spieren.
Verder 1 uur KT en 1 uur cardio deed ik maanden aan een stuk en ging perfect alles mooi in 1 training en heb helemaal geen spiermassa verloren zou eerder zeggen goed behouden tot ietsje gewonnen. Voeding is het belangrijkste voor spierbehoud maar hard/lang trainen zorgt voor vetverlies. Dat zijn de 2 regels.

ok...an de slag maar weer:D

RobertHosper zei:
Verdeel je training in 2 keer.

Eerste voordeel: Meer calorieen verbrand aan het eind van de dag
Tweede voordeel: Door je KT en Cardio appart te houden sta je niet het vasthouden van spiermassa in de weg, teveel cortisol anders.
Derde voordeel: Stukke minder saai dan 2,5 uur in een zwetende gym te zitten met alleen maar oude wijfen met uitgezakte kontjes.

RobertHosper zei:
60 minuten???:eek:!!!! dan zit je dus elke dag 2,5 uur in de gym??
ja en ik ben opnieuw begonnen met cutten want de eerste liep mis te weinig water hellaas thuis omgevallen nu ben ik opnieuw begonnen met alleen al 1.5uur cardio per dag en dan nog 1uur muscle's met 4-5sets 15-20reps dus 2.5uur in de gym is nog nie zo gek veel.

Ren jij 45 of 60 minuten achter elkaar door, of doe je steeds sessies van 10 minuten met 1 minuut pauze en dat 5 keer ofzo?

(Soulfly) zei:
Daar verbrand je wel veel minder kcal mee dan met rennen, ik rende altijd 45minuten achter elkaar, was nog leuk ook in de buitenlucht waar ik niemand tegen kwam om 6 uur s'ochtend met -6 op de thermometer. :D

big kelvin zei:
ja en ik ben opnieuw begonnen met cutten want de eerste liep mis te weinig water hellaas thuis omgevallen nu ben ik opnieuw begonnen met alleen al 1.5uur cardio per dag en dan nog 1uur muscle's met 4-5sets 15-20reps dus 2.5uur in de gym is nog nie zo gek veel.
Ik begrijp niets van je zin. Sorry. :(

big kelvin zei:
maakt nie uit maar de point is hij wil afvallen maar vind 2.5uur trainen lang dat snap ik niet.
Ok, ik ben het trouwens wel met je eens dat 2,5 uur op een dag best te doen is en misschien ook wel noodzakelijk voor een endo.

S0m30n3 zei:
Ok, ik ben het trouwens wel met je eens dat 2,5 uur op een dag best te doen is en misschien ook wel noodzakelijk voor een endo.
jazeker wel als je al moeilijk afvalt dan moet je maar langer trainen heel simpel.

2,5 uur is wel een beetje veel van het goede. 45 tot 60min krachttraining en dan nog eens een uur cardio is lang zat. Maar goed je zou zoals aangegeven ook je training in 2'en kunnen delen.
Voor je cardio hoef je niet eens naar de gym toe, doe ik zelf iig nooit. Thuis een hometrainertje staan en kan ook buiten gaan lopen.

tis maar net hoe hard je fietst:D

Peppino zei:
dan ga je idd meer over op KH verbranding.

de meesten zitten wel op de 135 HR max voor vetverbranding.. voor de precieze HR heb je de zoekfunctie ;)

Zo te zien heb jij het BFFM boek niet gelezen. Er word juist aangeraden om de karvonen methode te gebruiken om je minimale/maximale hartslag uit te rekenen. Ik kom dan op 150 HR uit.

Rood kruis door die huidplooi meter haha, men zou beter een rood kruis door die elek. meter doen, dát is het slechte (lees: onnauwkeurige) apparaat, heeft bij mij eens 14% gemeten terwijl ik er 8 had ;)

S0m30n3 zei:
Ren jij 45 of 60 minuten achter elkaar door, of doe je steeds sessies van 10 minuten met 1 minuut pauze en dat 5 keer ofzo?
aan 1 stuk door goed doorstappen (niet joggen maar soort snelwandelen) en dan af ent oe een versnelling erin gooien en gaan hardlopen voor een minuut of 2

dit is enorm goed voor je conditie ook

Mischien een stomme vraag:
Maar is 5 gram crea+ 20 gram whey+ 250 ml druivensap voor de training goed?

en voor na de training wil ik: 2 bananen + 30 gr whey + 50 gram dextrose + 250 ml melk..

Goede verhoudingen ofniet?

Terug
Naar boven