MuscleMeat

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heb zelf wel super resultaten behaald met IF en 2-3 grote maaltijden...
Toch vind ik ook vaak 5-6 maaltijden weer logisch klinken, dan meer met oog op eiwitsynthese etc...
Echte kenners en mensen met vele kennis hierover die kunnen beamen of er verschil is of dat het echt niks uitmaakt?
 
Heb zelf wel super resultaten behaald met IF en 2-3 grote maaltijden...
Toch vind ik ook vaak 5-6 maaltijden weer logisch klinken, dan meer met oog op eiwitsynthese etc...
Echte kenners en mensen met vele kennis hierover die kunnen beamen of er verschil is of dat het echt niks uitmaakt?

Persoonlijke voorkeur vooral, ik eet zelf liever wat vaker iets kleinere maaltijden.
 
Persoonlijke voorkeur vooral, ik eet zelf liever wat vaker iets kleinere maaltijden.

Thanks Big T! :)
Maar zal voor lichaamssamenstelling dus echt niks uitmaken?
 
Thanks Big T! :)
Maar zal voor lichaamssamenstelling dus echt niks uitmaken?

Zolang je op of boven de 3 maaltijden blijft verdeelt over de dag zal het geen effect hebben op de lichaamssamenstelling.
 
Zolang je op of boven de 3 maaltijden blijft verdeelt over de dag zal het geen effect hebben op de lichaamssamenstelling.
Dit idd, maaltijdfrequentie maakt geen reet uit, ook niet voor de eiwit synthese. Onder de 3 maaltijden schijnen mensen wel gevoeliger te worden om een eetstoornis te ontwikkelen. Gaat puur om kcals in vs kcals out. Vasten of niet vasten is allemaal puur persoonlijke voorkeur (al heeft het wel wat kleine voordelen lijkt onderzoek te zeggen).
 
Zijn conclusie is dat hij ondanks dit onderzoek toch nog bij zijn oude mening blijft, ik had sterker bewijs verwacht van jou. ;)

http://borgefagerli.com/the-final-word-on-protein/
Zie punt 2
En zijn oude mening is dat maaltijdfrequentie niet uitmaakt voor eiwitsynthese?
There is however more than sufficient data to suggest that eating at least every 3-4 hours, even if not necessary for caloric reasons, is more beneficial for muscle gains, because it helps maintain a higher level of hyperaminoacidemia throughout the day.
Het is nogal raar om te denken dat maaltijdfrequentie niet uitmaakt (buiten de klinische studies om, denk aan de plethora aan peri-workout voeding studies en diens effect op eiwitsynthese) als je kijkt naar hoe de regulatie van de eiwit synthese middels mTORC1, en diens sensing van de cel z'n energiestatus en de aanwezigheid van aminozuren werkt, zeker als je ziet hoe SNEL de reactie is van de downstream effectoren op een wijziging van deze twee factoren (orde van minuten). En daarnaast zeker ook als je in acht neemt dat deze effectoren werken middels het efficienter maken van het translatie proces (in het specifiek de initiatie) en dus ook rap werkt gezien het niet afhankelijk is van gen transcriptie.

Punt 2 van jouw link snap ik niet zo goed m.b.t. jouw punt; waarom spreekt dit voor dat maaltijdfrequentie niet zou uitmaken voor de eiwit synthese? Notabene is die studie van Philips en z'n team heel slecht om van te extrapoleren, maar dat terzijde (en weet jij ook wel me dunkt).

Edit: als ik kijk naar de link die je me gaf zie ik zelfs bij recommendaties dingen staan als:
25-40g of whole food protein per meal x 3-4 meals per day. The final meal of the day could have a higher protein intake of 30-60g with the inclusion of a “slow” protein source such as eggs or casein.
Er wordt een frequentie genoemd, dus blijkbaar maakt het ook volgens die auteur uit (al moet ik bekennen dat ik de rest niet heb gelezen, ik skim; maar het is opmerkelijk dat hij een frequentie dus noemt).
 
Laatst bewerkt:
En zijn oude mening is dat maaltijdfrequentie niet uitmaakt voor eiwitsynthese?

Het is nogal raar om te denken dat maaltijdfrequentie niet uitmaakt (buiten de klinische studies om, denk aan de plethora aan peri-workout voeding studies en diens effect op eiwitsynthese) als je kijkt naar hoe de regulatie van de eiwit synthese middels mTORC1, en diens sensing van de cel z'n energiestatus en de aanwezigheid van aminozuren werkt, zeker als je ziet hoe SNEL de reactie is van de downstream effectoren op een wijziging van deze twee factoren (orde van minuten). En daarnaast zeker ook als je in acht neemt dat deze effectoren werken middels het efficienter maken van het translatie proces (in het specifiek de initiatie) en dus ook rap werkt gezien het niet afhankelijk is van gen transcriptie.

Punt 2 van jouw link snap ik niet zo goed m.b.t. jouw punt; waarom spreekt dit voor dat maaltijdfrequentie niet zou uitmaken voor de eiwit synthese? Notabene is die studie van Philips en z'n team heel slecht om van te extrapoleren, maar dat terzijde (en weet jij ook wel me dunkt).

Edit: als ik kijk naar de link die je me gaf zie ik zelfs bij recommendaties dingen staan als:

Er wordt een frequentie genoemd, dus blijkbaar maakt het ook volgens die auteur uit (al moet ik bekennen dat ik de rest niet heb gelezen, ik skim; maar het is opmerkelijk dat hij een frequentie dus noemt).

In mijn eerste post waar jij op reageerde zei ik naast dat de frequentie niet uitmaakt het niet wenselijk is onder de 3 maaltijden te gaan zitten. Blijkbaar had je mijn post ook geskimd en dat gemist? ;-)
Ik denk dat we ongeveer hetzelfde bedoelen, maar lees die link van mij eens helemaal, good stuff van "The blade" :D
 
In mijn eerste post waar jij op reageerde zei ik naast dat de frequentie niet uitmaakt het niet wenselijk is onder de 3 maaltijden te gaan zitten. Blijkbaar had je mijn post ook geskimd en dat gemist? ;-)
Ik denk dat we ongeveer hetzelfde bedoelen, maar lees die link van mij eens helemaal, good stuff van "The blade" :D
Niet wenselijk m.b.t. gezondheidsaspect als ik je post juist interpreteer; maar neemt niet weg dat een hogere frequentie mijns inziens, en ook die van Big Cat wat dat betreft, voordeliger is m.b.t. de skeletspiereiwitsynthese (en uiteraard is 3 maaltijden per dag al een frequentie, neem ook aan dat je het er mee eens bent dat dat wat betreft de eiwitsynthese voordeliger is t.o.v. bijv. 1 per dag; frequentie maakt uit).

Wie is the blade precies? Ik ken alleen Dexter Jackson, maar ik zie hem er niet voor aan dit soort stukjes te schrijven eerlijk gezegd :D
 
Getxxl zou een boek moeten schrijven
 
Prima boekje voor beginners, of gevorderden die nog niet alles goed begrijpen.

Niet in Nederlands verkrijgbaar, maar het is geen moeilijk te begrijpen Engels.


Stuur ff pm dan kan ik verder helpen (overschrijving).
Hallo,
Zou ook graag een overgeschreven boek van btfftm willen hebben.
Hoe kan ik hier aan komen ??
Grts
 
jongens ik heb zeker geen supergenen, maar kom bij in gewicht tewijl ik vet verlies
7/3/2005: 81.5kg-->15.8% vet
30/4/2005: 84kg-->13.2% vet
wat ik wel doe is om de 72uur trainen, en zwaar!
1x in de week refeed
Het is raar, en soms twijfel ik ook, maar de spiegel en mijn middel liegen er niet om.
Het enige wat ik nu anders doe dan voorheen, ik sla niet in paniek, door nog minder te eten ;)


500 kg 13 keer leggpress?

Volgens mijn moet jij de nieuwe arnold zijn ???
 
Werkt allemaal prima..
 
Back
Naar boven