AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Ik zou verwachten dat iemand met jouw stats dat al wel weet. Als je niet bij-eet wordt je tekort te groot en zou je wel eens spieren kunnen gaan verbranden. Die kans is groter als je vet percentage kleiner is. Zo staat het geloof ik in het boek.

Als je 94 kg weegt en intensief cardio (50 min) en krachttraining (een uur?) doet vind ik 1200 kcal niet overdreven eigenlijk.
Ik had dit toen helemaal niet gelezen, mijn god, dat is de reinste bro science waar je me op wijst vriend. Ga je liever nog wat inlezen op dit vlak. Spieren verbranden... :o

Hallo,

Iemand hier bekend met fat loss revealed van will brink? Schijnt erg vergelijkbaar te zijn met bffm, maar met wat meer praktische hulp mbt maaltijden en training etc.

Hallo,

Iemand hier bekend met fat loss revealed van will brink? Schijnt erg vergelijkbaar te zijn met bffm, maar met wat meer praktische hulp mbt maaltijden en training etc.

Ook gelezen, Brink's boek is ook goed maar toch vind ik dat boek minder dan BFFM. Bij Brink moet je vooral zijn voor supplementen, training en wetenschap. Hij heeft een goede youtube channel waarop ik zeker een abo zou nemen.

Interessant boek wel dit. Bedankt voor het advies.

Ook gelezen, Brink's boek is ook goed maar toch vind ik dat boek minder dan BFFM. Bij Brink moet je vooral zijn voor supplementen, training en wetenschap. Hij heeft een goede youtube channel waarop ik zeker een abo zou nemen.

Ow ok thanks! Wel nuttig van die supplementen > wetenschappelijk verantwoord je uitgaven aan sups beperken :P.

Eergisteren het e-book aageschaft. Zit nu al bijna op de helft. Wat een verschrikkelijk goed boek. Wanneer je dit leest heb je eigenlijk niks anders meer nodig. Echt een aanrader.

Duidelijke taal over wat je het beste wel en niet kunt eten en hoe je op de juiste wijze hoeveelheden moet vaststellen. Daarnaast wordt er wat verteld over het belang van cardio.

:thumb:

Moet BFFM nog eens lezen dan blijkbaar. Ik vond het niet zo duidelijk...

Nu niet meer nodig omwille van allerlei online calculators iifym bvb.
Maar toen (2002 ongeveer) vond ik dat stukje niet duidelijk: behoefte berekenen, e/k/v verhoudingen.
Ik vertrek donderdag op verlof en zal zeker de ebook meenemen, dan zal ik nog eens een poging doen om die (wat nauwkeuriger en rustiger) te lezen.

Oke ik snap het. In grote lijnen zegt de schrijver dat je een duidelijk deficit in je behoefte moet bouwen om vet te kunnen verbranden. Voor mij is het een verheldering geweest op sommige vlakken.

Waar hij ook nog naar wijst is dat meerdere maaltijden per dag is aanbevolen in plaats van 1 of 2 grote maaltijden per dag.

Heb het boek voor men verjaardag van Men vriendin gekregen om het mee te nemen op vakantie, ben er zeer benieuwd naar :)

Die 6 maaltijden per dag is gewoon dikke onzin!!!

http://www.ergogenics.org/afslanken-sneller-gezonder-twee-maaltijden-per-dag.html

Hier word juist beweerd dat je veel moeilijker vet kunt verliezen met 6 maaltijden per dag.

http://www.jillianmichaels.com/fit/lose-weight/myth-small-meals

En zo zijn er nog tich andere links/onderzoeken die hetzelfde late zien.

Mooi dat jij jouw manier hebt. In het boek wordt ook duidelijk gezegd dat het niet een wetenschappelijk bewijs is maar dat jaren ervaring (ook van profsporters) heeft geleerd dat meerdere maaltijden per dag een goed resultaat geeft. Dus het integendeel wordt niet bestreden.

En uiteindelijk heeft het te maken met je kcal inname maar dat zul jij natuurlijk wel weten.

Ook maar mee begonnen, nu op pagina 9 :D Word nog een echte voedingsexpert haha...

Ik ben vandaag begonnen met bffm, ziet nog met een vraag.
In het boek wordt gezegd : kies een zetmeelrijke koolhydraten uit de lijst voor elke maaltijd.

Ik eet rond 21:30@22:00 een bak kwark 500ml, en of een caseine shake met wat walnoten.

Om hier nou nog een zetmeelrijke koolhydraten nog aan toe te voegen vind ik vreemd !
Iemand hier ervaring mee, of dit skippen?

Hoe blijkt dat precies uit die link? Ongeacht of je statement nu klopt of niet (onzin voor wat overigens?)

Hier word juist beweerd dat je veel moeilijker vet kunt verliezen met 6 maaltijden per dag.

http://www.jillianmichaels.com/fit/lose-weight/myth-small-meals

En zo zijn er nog tich andere links/onderzoeken die hetzelfde late zien.
Hoe betrouwbaar is dat precies, een link zonder referenties (heb hem niet gelezen)?

Ik ben nu halverwege het boek,heb wel de paperback, vind het erg interessant.. Niet alleen wordt kcal in/out besproken, maar ook mentale training enzo, gewoon een goed boek met in grote lijnen de basics die je nodig hebt als ambitieuze bodybuilder.

Thx ga dit wellicht lezen

Terug
Naar boven