1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Discussie in 'Vetverlies en Conditietraining' gestart door Mixer, 23 dec 2004.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. bodylojohn

bodylojohn Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    69
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    85kg
    Vetpercentage:
    17%

Er is een boek uit 2013 en er komt een nieuwe editie.
    Wat is het grote verschil? Anders bestel ik die van 2013.

2. wildthinggg

wildthinggg Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m90
    Massa:
    100kg
    goed boek!

3. Feedthebeastt

Feedthebeastt Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    82kg
    Vetpercentage:
    16%
    Is het echt nodig om het hele boek te gaan lezen of kan ik direct door gaan naar de voeding/training gedeelte?
    Ik ben nu bij hoofdstuk 3 maar heb geen zin om zoveel te gaan lezen haha.

4. locotek

locotek Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    12
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    2m
    Massa:
    94kg
    Vetpercentage:
    12%
    Lol.. is het echt nodig om alleen je biceps te trainen? Ik heb geen zin om benen te doen..

lees gewoon het hele boek.. het is het waard!

5. Feedthebeastt

Feedthebeastt Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    82kg
    Vetpercentage:
    16%
    Hahaha! Ben gewoon erg benieuwd naar het resultaat, omdat ze vaak in het boek vertellen dat je binnen 28 dagen al een groot verschil ziet.

6. locotek

locotek Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    12
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    2m
    Massa:
    94kg
    Vetpercentage:
    12%
    in de tijd dat je hier hebt zitten rondneuzen had je hoofdstuk 1 al gelezen kunnen hebben haha..
    maar goed ik heb alles gewoon gelezen en vond het de moeite waard.. denk dat er genoeg mensen hier zijn die weten dat je in 28 dagen al redelijk zichtbaar resultaat kan boeken met gezonde voeding en sport.. het boek is geen heilige bijbel maar leert je meer de basics aan over voeding en berekenen van macro's je eigen voedingsschema maken etc.

dus ik zou gewoon lekker het hele boek lezen dan weet je zeker dat je alles weet ;)

7. Big-T

Big-T Administrator Founder - R.I.P. Admin

Leuk Bevonden:
    3.197
    Geslacht:
    Man
    Alles lezen, het is juist het geheel wat het goed maakt.

8. Beresterk

Beresterk Cool Novice

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m71
    En stel dat iemand vet wilt verliezen maar gekweekte spieren wilt behouden, die persoon eet dan onder onderhoud en verliest degene dan zo geen spieren. Of verlies je altijd wat spieren door vetverlies?

Proteinepoeders (caseinwhey mix) adverteren altijd dat je ze in moet nemen voor een vol gevoel en zo een tijd niks hoeft te eten. Hierdoor behoud je spier omdat je lichaam dan voldoende proteine heeft (voor reparatie en andere dingen dagelijks), en brandt het vet voor energie, begrijp ik dit goed. Of is de realiteit toch anders?

9. Big-T

Leuk Bevonden:
    3.197
    Geslacht:
    Man
    Beginners winnen nog wel wat spier terwijl ze vet verliezen, of behouden alles, maar algemeen gesproken heb je extra of onderhouds kcal nodig, die spieren ontstaan immers niet uit het niets en om ze te behouden is er een positieve stikstofbalans vereist.

10. Beresterk

Beresterk Cool Novice

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m71
    Dus zou je in de ochtend whey shakes kunnen innemen om vervolgens je dagelijkse bezigheden te bezigen en val je af maar behoud je spieren?
    Whey is snel en creeert positieve stikstofbalans?

11. QuidproQuo

QuidproQuo Cool Novice

Leuk Bevonden:
    6
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    10%
    Lees eerst dat boek nou maar eens i.p.v. al die overbodige vragen te stellen.

12. YinYang

YinYang Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    38
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    74kg
    Vetpercentage:
    15%
    Ik heb het e-book in het Engels, maar is deze er ook in een Nederlandse versie?

13. 3nigma

3nigma Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    666
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m75
    In het NL!? come on son!!!

14. YinYang

Leuk Bevonden:
    38
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    74kg
    Vetpercentage:
    15%
    Haha EN ook goed hoor, maar NL leest toch altijd ff nét iets makkelijker weg vind ik! :) Heb namelijk nog wel eens dat ik bepaalde termen op moet zoeken...

15. YinYang

Leuk Bevonden:
    38
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    74kg
    Vetpercentage:
    15%
    Houden jullie je korte- en lange termijn doelen in één overzicht bij? Of apart? Hoe ik het nu in mijn hoofd heb om te doen is bijvoorbeeld al mijn doelen in Excel zetten:
    - 1 tabblad met mijn korte termijn doelen (bijv: aankomende weken max 1kg afvallen per week, elke dag aan de macros houden, 3x per week fullbody volledig uitvoeren (ICF5x5) etc.)
    - 1 tabblad met mijn lange termijn doelen (bijv. vóór 1-7-2015 75kg wegen met een BF% van max. 12%, eind 2015 80kg wegen met max 15% BF etc.)
    - 1 tabblad met mijn voltooide doelen, zowel de korte- als lange termijn doelen.

Hebben jullie het ook ongeveer op deze manier gedaan?

16. YinYang

Leuk Bevonden:
    38
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    74kg
    Vetpercentage:
    15%
  17. Big-T

Leuk Bevonden:
    3.197
    Geslacht:
    Man
    Je kan het zo doen, of je houdt op DBB een log bij en zet daar alles in de OP. Ik heb zelf doelen enz uit het hoofd gedaan.

18. YinYang

Leuk Bevonden:
    38
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    74kg
    Vetpercentage:
    15%
    Oké dank Big T! Misschien idd maar een keer een log openen hier op het forum! :)

Heb jij echt gemerkt dat het heeft geholpen om doelen te stellen? Ik heb er een aantal opgeschreven en moet zeggen dat ik er onbewust wel behoorlijk vaak op een dag eraan denk.

19. BarbellManiak

BarbellManiak Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    93
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    leuk boek dit alleen niet wat ik zoek. Alles wat erin staat wist ik al. Weet iemand of er een boek is die puur gericht is op voorbereiding naar wedstrijd toe? Hoeveel cardio je moet doen en wanneer etc

20. Big-T

Leuk Bevonden:
    3.197
    Geslacht:
    Man
    Het helpt wel om realistisch te zijn voor jezelf, maar ik was er ook niet teveel mee bezig. Het moet ook leuk blijven voor jezelf. Voor wedstrijden moet alles veel strikter.

Layne Norton heeft er een goed artikel over geschreven http://www.bodybuilding.com/fun/layne36.htm

Check ook http://www.bodyrecomposition.com/ultimate-diet-20/

Deel Deze Pagina