Fitness Seller

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Je pre shake zou ik niet alles tegelijk innemen.
ongeveer 45-30 min voor de training whey (liefst concentraat)
Ik weet niet hoe groot je bent, maar ik zou grammen whey iets opschroeven (ikzelf doe 30 voor en 50 na).
De creatine zou ik ook in voor en na verdelen (bijv 2gr voor en 3gr na, ik voel me daar iig lekker bij).
Je post shake het liefst whey isolaat.
En wat verwacht je van de 2 bananen na de training?

KillBill77 zei:
Je pre shake zou ik niet alles tegelijk innemen.
ongeveer 45-30 min voor de training whey (liefst concentraat)
Ik weet niet hoe groot je bent, maar ik zou grammen whey iets opschroeven (ikzelf doe 30 voor en 50 na).
De creatine zou ik ook in voor en na verdelen (bijv 2gr voor en 3gr na, ik voel me daar iig lekker bij).
Je post shake het liefst whey isolaat.
En wat verwacht je van de 2 bananen na de training?

Ik heb whey isolaat..Ik weeg ong 75..Met die 50 gram whey erbij kom ik rond de 200 gram eiwit uit per dag.
Volgens mij maakt het tijdstip van inname crea niet uit..Maar de meesten nemen het volgens mij pre workout in.
Wat ik van die bananen verw8? Smaakt lekker bij de whey en toch weer extra eiwitten he..

In in banaan zit bijna geen eiwit, wel snelle kh's in de vorm van fructose en dat kan geen kwaad na de training om je lever glycogeen aan te vullen, zou er dan gewoon 1 nemen, het zijn nogal veel koolhydraten in totaal voor een pwo shake vind ik persoonlijk

Balboa18 zei:
Ik heb whey isolaat..Ik weeg ong 75..Met die 50 gram whey erbij kom ik rond de 200 gram eiwit uit per dag.
Volgens mij maakt het tijdstip van inname crea niet uit..Maar de meesten nemen het volgens mij pre workout in.
Wat ik van die bananen verw8? Smaakt lekker bij de whey en toch weer extra eiwitten he..

:D :D
Weet je wat ik lekker vind bij de whey: Chocalate chip cookie dough van Ben & Jerry's ook eiwitten!! Als je er goed bij voelt en het staat je resultaten niet in de weg, gewoon doen!

Misschien denk ik verkeerd, maar is het niet zo, dat een endomorf meer moeite moet doen om hetzelfde resultaat te behalen? Mijns inziens moet een endomorf dus intensiever trainen en dus niet perse langer. Ik lees, dat sommigen van jullie ruim 2 uur trainen per dag (cardio en krachttraining). Doen jullie dit dan elke dag of een aantal keer per week? Het lijkt mij, dat als jullie dit elke dag doen, dat dit veel teveel is van het goede. Of heb ik dat verkeerd? Mijn gedachtengang is dan, dat je lichaam juist reserves op gaat bouwen vanwege de behoorlijke aanslag, die je op je lichaam pleegt.
Groet Robert

Dat komt, volgens mij, omdat dit soort meters (net zoals in weegschalen) uitgaan van je totale vetpercentage, dus ook je inwendige vet, terwijl je met een huidplooimeter alleen je uitwendige vetpercentage meet (=indicatie van).
Groet Robert

dus ectomorfen zouden inprince nooit te hoeven cardioen ?

hoe kan een stroomsignaaltje je vet meten leg het me eens uit Mighty
naar mijn idee blijft het een rekensommetje

ik heb gemerkt dat semi-intensief krachttraining en langdurig (1 uur laag tempo) cardio icm RUST het beste resultaat geeft, althans bij mij. ben in een maand van 18kg vet-massa naar 14,5kg vet massa gegaan, en mijn vvm is van 71,6kg naar 71,5kg gegaan :D

wil wel even 2 weken op onderhoud gaan zitten maar wil daarna weer een 4weken cut doen, zit nu op 16,9% (ben van 22% gekomen) maar moet zeker naar de 13% kunnen vind ik, zit nog veel vet op mijn buik/borst (binnenkort wel even een pic plaatsen).

Nee, niet als ze dat doen met vet verbranden als doel.
Groet Robert

Naar wat ik ervan begrepen heb gaat het apparaat van weerstand uit in je lichaam. Hoe dit gemeten wordt weet ik niet. Misschien door een puls? Wat ik wel weet is, dat ik de apparaatjes niet accuraat vind. Huidplooimeting is, in mijn ogen, nog steeds accurater. Echter, alleen als het door een kundig iemand wordt gedaan en telkens door dezelfde persoon.
Groet Robert

Het apparaatje zendt een elektrische puls van de ene duim via je lichaam naar de andere. De weerstand van vet en die van spieren verschillen. Aan de elektrische puls kan het apparaat dus meten hoeveel weerstand, dus hoeveel vet je lichaam heeft.

Dergelijke apparaten blijken heel onnauwkeurig, omdat de weerstandverschillen tussen vet en spieren niet goed te meten is. Gewoon met de huidplooimeter dus...

Big_T zei:
Bestaat (nog) niet. Ik heb Tom hierover al gemaild en hij zou er wel aan denken om een gelijkaardig boek te laten drukken, mogelijk in andere talen dan engels, mogelijk nederlands. Er is echter nog geen datum/termijn vastgesteld dus meer kan ik er ook nog niet over kwijt.

zou de keuze wel makkelijk maken als er een hardcopy van komt, en in het nederlands is het helemaal top. ik hoor wel van je als er beweging in komt.

Mighty zei:
Misschien denk ik verkeerd, maar is het niet zo, dat een endomorf meer moeite moet doen om hetzelfde resultaat te behalen? Mijns inziens moet een endomorf dus intensiever trainen en dus niet perse langer. Ik lees, dat sommigen van jullie ruim 2 uur trainen per dag (cardio en krachttraining). Doen jullie dit dan elke dag of een aantal keer per week? Het lijkt mij, dat als jullie dit elke dag doen, dat dit veel teveel is van het goede. Of heb ik dat verkeerd? Mijn gedachtengang is dan, dat je lichaam juist reserves op gaat bouwen vanwege de behoorlijke aanslag, die je op je lichaam pleegt.
Groet Robert
Intensief trainen is altijd beter omdat je meer kcal verbrand. Alleen is het natuurlijk niet zolang vol te houden. De bedoeling is zoveel mogelijk energie te verbruiken per dag terwijl er net te weinig binnenkomt om je gewicht te behouden. Een endomorph kan low intensity (LI) afwisselen met high intensity (HI) zolang er maar genoeg energie verbruikt wordt. Het voordeel van meer te richten op vetverbranding ipv koolhydratenverbranding is dat dit ten goede komt van de krachttraining, de spieren blijven koolhydraten vasthouden voor HI terwijl ze tijdens de LI cardio voor het grootste deel vet verbranden.

De bedoeling is dat je begint met een paar dagen in de week (2-3) en naarmate de conditie verbeterd gaat opbouwen naar 4-5 en zelfs 6 tot 7 dagen voor mensen met een heel trage stofwisseling en hoog vetpercentage.

Het lichaam kan onmogelijk reserves opbouwen als je regelmatig meer energie verbruikt dan je opneemt. Wat er wel gebeurt is een vermindering van de stofwisseling (T3/T4) waardoor je minder energie nodig gaat hebben, minder zal verbruiken en uiteindelijk zwakker wordt door de uitputting van koolhydraten en vetten.

Aha! Ik snap het. Toch lijkt het me niet echt goed voor je lichaam om zoveel te sporten. 14 uur in de week is namelijk enorm veel, maar goed als mensen er baat bij hebben kan ik begrijpen, dat het gedaan wordt.
Groet Robert

Te is idd nooit goed. Maar ik vermoed dat alles afhangt van wat voor werk je doet. Dit bepaald o.a. hoeveel je van je lichaam kan vragen. 14 uur per week zou ik wel alleen aanraden voor een relatief korte periode (cut) en alleen als het nodig is. Dus personen die slecht reageren op dieten ofwel om extreem lage vetpercentages te bereiken.

Dat lijkt mij ook. Als je de hele week keihard werkt, lijkt het me ook moeilijker om zo'n schema vol te houden. Maja, misschien heb je dan ook minder training nodig, omdat je al genoeg verbrand met je dagelijkse werk.
Ik snap in ieder geval, dat dit soort schema's niet zomaar zijn. Omdat ik zelf genetisch iets gezegender ben, schrok ik nogal van de volumes, die genoemd werden qua training.
Groet Robert

Ik meet nu met men plooimeter......dat plastic prutske meet ECHT wel vrij juist (als je het op de juiste spot zet hee :p )

het is even oefenen maar zeker niet zo moeilijk hoor.

onderstaande had ik laatst ergens anders gepost misschien ook informatief hier,

even over vetmeters...

er zit veel verschil in resultaat tussen verschillende metingen.

het kan soms wel 10% schelen.

De huidplooimeter
Geeft een vrij grove benadering van het werkelijke vetpercentage, is dus zeker goed geschikt voor bodybuilders, laat het bij voor keur wel steeds doen door de zelfde persoon (ivm met onderlinge meetmethode verschillen) en meet aan de linkerkant in dien je rechts bent, en andersom.

De meting met bio-elektrische inpendantie : de weegschaal die vet meet
Deze weegschaal meet als het ware het vet van voeten tot middel, bij bodybuilders is de uitkomst niet helemaal correct omdat de spiermassa de stroompjes misleiden.

De meting met bio-elektrische inpendantie : de meter die je met beiden handen vast moet houden
Met deze methode wordt het vet gemeten van hand tot middel, bij bodybuilders is de uitkomst niet helemaal correct omdat de spiermassa de stroompjes misleiden.

BMI
Niet te gebruiken voor bodybuilders, ivm spiermassa.

Dit zijn de goedkopere technieken om het vet te meten. wil je het precies weten dan wordt het gecompliceerder en duurder.

Oplossing,
meet met de huidplooimeter (knijper) maar wel door de zelfde persoon laten meten en verglijk meer eigen resultaten dan verglijken met anderen.

of

meet met beide bio-elektrische inpendantie meters dus weegschaal en de meter die je moet vasthouden, tel de uitkomst bij elkaar op en deel dit door 2.

De meting met bio-elektrische inpendantie : de meter die je met beiden handen vast moet houden
Met deze methode wordt het vet gemeten van hand tot middel, bij bodybuilders is de uitkomst niet helemaal correct omdat de spiermassa de stroompjes misleiden.

Is de echte vetmassa hoger of lager dan dat dat ding aangeeft?

Terug
Naar boven