MuscleMeat

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

delguy zei:
Is de echte vetmassa hoger of lager dan dat dat ding aangeeft?

Waarschijnlijk hoger,
dit komt doordat deze meting doormiddel van stroompjes door het weefsel meet. Vetweefsel geeft weerstand en daardoor is het percentage te meten, maar het probleem bij een grote spiermassa is dat dit ook weerstand geeft waardoor de uitkomst onjuist kan zijn.

LOG:sloeber

Zo hier komt ie dan...mijn log.
Ik ben een volbloed endo :mad: die een poging aan het doen is om te cutten (sinds oktober 2003).
Op deze al bijna 2 jaar durende strijd tegen mijn blubber heb ik de volgende resultaten geboekt.
Toen ik begon met men nieuw schema (leven) stond ik op 118kg en BF van 42% =
118 x 0,42 = 49,56 kg vet
118 - 49,56 = 68,44 kg droge massa
Twee à drie maanden geleden stond ik op een plateau van 105kg met 32% BF.
105*0.32 = 33.6kg vet
105-33.6 = 71.4kg droge massa.
Toen kocht ik de ebook BFFM die hier ondertussen wel al vrij bekend is en deed enkele aanpassingen aan men voeding en training schema's.
Vorige zaterdag was de eerste dag van men log die ik nu wekelijks ga bijhouden.
Dit was de meting van vorige zaterdag (10/09/2005):
104kg (onder mijn plateau :D )met 25.6% BF.
104*0.26 = 27.4kg vet
104-27.4 = 76.6kg droge massa
Van hieruit begint men nieuwe logfile die ik wekelijks zal updaten.

De link zal HIER komen vanaf dat ik de file heb geupload naar men webspace. (gebeurd deze week nog natuurlijk)

sloeber out

Laatst bewerkt:
veel lees werk....

het is veel lees werk en veel vergelijkingen om iets duidelijk temaken ben nog maar voorin het boek.

maar nu komt het zijn er hier ook mensen met resultaat naar aanleiding van dit boek ?

kon hier niks over vinden..

Je hebt het over BFFM ?
Zie mijn log.....en ik ben een volbloed endo :( ....zelfs bij mij werkte het :)

het is veel lees werk en veel vergelijkingen om iets duidelijk temaken ben nog maar voorin het boek.

maar nu komt het zijn er hier ook mensen met resultaat naar aanleiding van dit boek ?

kon hier niks over vinden..
idd veel lezen, er is ook veel nodig om iemand te doen slagen in een dieet, zowel mentaal als fysiek.

Ik weet niet of je mijn resultaten al gezien hebt? Ik heb dit dieetprogramma strikt gevolgd, mijn mening staat los van het feit dat ik samenwerk met de auteur om zijn boek beter te verkopen. Ik ben er zelf ook gewoon zeer tevreden over en doe het absoluut niet voor het geld, wat maar enkele euro's in de maand betekend.

Big_T zei:
idd veel lezen, er is ook veel nodig om iemand te doen slagen in een dieet, zowel mentaal als fysiek.

Ik weet niet of je mijn resultaten al gezien hebt? Ik heb dit dieetprogramma strikt gevolgd, mijn mening staat los van het feit dat ik samenwerk met de auteur om zijn boek beter te verkopen. Ik ben er zelf ook gewoon zeer tevreden over en doe het absoluut niet voor het geld, wat maar enkele euro's in de maand betekend.

ik heb er net even snel over heen gelezen en dan zie ik toch snel dat er ephidrine caffiene gebruikt is ??
terwijl in dat boek staat zonder supplementen....

ik denk dat de einige manier is gewoon door lezen en kijken of er wat kennis bij komt.

Idd tot 7% bf was zonder supps, vanaf 7% bf ben ik een ECY stack gaan gebruiken, om het sneller te laten gaan. Kan ook zonder, duurt dan echter langer.

Boek moet je niet alleen zien als kennis, maar vooral als handleiding en motivatiebron om zelf een goed dieet te maken. Als je dat doet dan kan het niet misgaan.

ik zou ook fotos van jezelf maken en niet alleen metingen mbv getallen. Raak je ook meer gemotiveerd!

BFFM ook id winkel te koop ?

hallo allemaal!

Is het boek burn the fat , feed the muscle ook in de winkel te koop , ik heb namelijk geen credit card en met pay pal betalen doe ik niet graag..

zoeloekes zei:
hallo allemaal!

Is het boek burn the fat , feed the muscle ook in de winkel te koop , ik heb namelijk geen credit card en met pay pal betalen doe ik niet graag..

PayPal werkt prima hoor!

zoeloekes zei:
hallo allemaal!

Hallo zoeloekes, het ebook is voorlopig enkel verkrijgbaar via onze site en op het internet. Ik heb je een pm gestuurd met de informatie om het ebook aan te kopen door middel van bankoverschrijving. Je hebt het ebook dan vanavond nog. Lees je pm voor meer info :)

Ik heb in het begin geen genomen omdat ik echt de moed er niet toe had.....bij het begin van men nieuwe log heb ik de eerste foto genomen (25% BF.....heb spijtig genoeg geen foto's op 42% BF) dit ga ik herhalen elke 12 weken om de vorderingen ook zo te kunnen volgen.

Om de foto's te posten op het forum heb ik de ballen nog niet voor (der hangt echt nog te veel spek aan).

greetz sloeber

ah jammer man ik had ook wel foto's willen zien. die motiveren (mij) meer dan getallen :D

mijn voedingsschema

Hallo daar! was ik weer :cool:
Ik wil jullie commentaar op mijn voedings schema ;) Ik heb in een andere thread al wat info over mezelf gegeven maar ik zal het nog eens doen:
Ik ben een voetballer. Ik voetbal ongeveer 5 uur in de week en daarnaast fitness ik nog 3 dagen in de week 45 tot 60 min per dag. Ik wil meer massa krijgen daarom fitness ik.
mijn huidige stats:
gewicht = 88kg
lengte = 197cm
bf = 16%
Mijn "voedingsschema":
0730: 1 whey shake
0900: 2 bruine boterhammen met vlees + glas water
1030: 2 bruine boterhammen met vlees + banaan + glas water
1230: 4 bruine boterhammen met vlees + appel + 0.5L melk
1530: 2 bruine boterhammen of 2 krentenboterhammen met boter + glas water
1700: rond deze tijd kom ik thuis en begin ik meestal te snoepen
1830: avondeten (wat de pot schaft) + 0.5L water
2200: 2 bruine botherhammen met hagelslag
2300: 0,5kg kwark + whey shake
Ik zit nu in een creatine kuur, op fitness dagen neem ik 1 crea shake een half uur voor m'n training en zo snel mogenlijk na mn training met whey.
ik snoep tussendoor veel :D:D vooral savonds en ik blow ook regelmatig :evil:
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben ;) bedankt alvast!
ps. Ik heb op ehf-group forum al begrepen dat ik sochtends meer koolhydraten en smiddags meer eiwitten moet nemen en dat het snoepe dr uit moet :D maar nu moet ik nog zien hoe dit te doen ;) tips zijn welkom :D:D

robbiej zei:
Hallo daar! was ik weer :cool:
Ik wil jullie commentaar op mijn voedings schema ;) Ik heb in een andere thread al wat info over mezelf gegeven maar ik zal het nog eens doen:
Ik ben een voetballer. Ik voetbal ongeveer 5 uur in de week en daarnaast fitness ik nog 3 dagen in de week 45 tot 60 min per dag. Ik wil meer massa krijgen daarom fitness ik.
mijn huidige stats:
gewicht = 88kg
lengte = 197cm
bf = 16%
Mijn "voedingsschema":
0730: 1 whey shake
0900: 2 bruine boterhammen met vlees + glas water
1030: 2 bruine boterhammen met vlees + banaan + glas water
1230: 4 bruine boterhammen met vlees + appel + 0.5L melk
1530: 2 bruine boterhammen of 2 krentenboterhammen met boter + glas water
1700: rond deze tijd kom ik thuis en begin ik meestal te snoepen
1830: avondeten (wat de pot schaft) + 0.5L water
2200: 2 bruine botherhammen met hagelslag
2300: 0,5kg kwark + whey shake
Ik zit nu in een creatine kuur, op fitness dagen neem ik 1 crea shake een half uur voor m'n training en zo snel mogenlijk na mn training met whey.
ik snoep tussendoor veel :D:D vooral savonds en ik blow ook regelmatig :evil:
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben ;) bedankt alvast!
ps. Ik heb op ehf-group forum al begrepen dat ik sochtends meer koolhydraten en smiddags meer eiwitten moet nemen en dat het snoepe dr uit moet :D maar nu moet ik nog zien hoe dit te doen ;) tips zijn welkom :D:D

Zo te zien veel te weinig eiwitten.
Bij elke maaltijd neem je ongeveer 20 of 30 gr. eiwitten uit kwark, ei, protein, kip, tonijn, enz.

VEEEEL te weinig water voor een creatinekuur. Minimaal 2 liter per dag. Ik prefereer zelfs 4 liter!!

Wanneer je regelmatig eet, heb je minder snel zin in snoepen. Eet ook voldoende. Als je met dit schema honger overhoudt om te kunnen snoepen dan eet je simpelweg te weinig. Voer je boterhammen op zodat je goed vol zit na een maaltijd. Genoeg vol om binnen 2 uur niet die honger te krijgen waardoor de verleiding tot snoepen optreedt.

Succes!!

Ik ben ook een endo en ik heb een zittende job......ik ga 5 dagen cardio doen per week waarvan 3 dagen nog eens krachttraining er bij.........vrij zwaar maar hoe harder je er voor werkt hoe sneller het resultaat.

Cagri51 zei:
Eey ik heb laatst de ebook doorgelezen van BFFM. Nu weet ik dat ik van nature een endomorph ben. Dus ik had alles doorgelezen wat betrekking had op endomorphen.
Ik kwam toen bij het cardio gedeelte uit. Er stond dat endomorphen ongeveer 7 dagen per week cardio moeten doen en dat rond een minuut of 60. Er stond ook dat wanneer je dieet perfect in orde was dat het niet veel zou helpen, cardio is een must.
Maar wat denken jullie???

Ben het er mee eens, endos hebben van nature een erg trage stofwisseling, dus die zullen wel veel cardio moeten doen om dit op te jagen.
Plus dieet werkt wel, je moet als endo dan low carb dieeten, dus bijv 40/40/20.
Pure endo's moeten gewoon zoveel mogelijk shit gebruiken om hun stofwisseling te verhogen. Dus bijv ook vetverbrandingssupps

Je kunt je vetpercentage berekenen door jouw BMI index, jouw leeftijd en jouw geslacht te gebruiken in een formule. Deze formule is ontwikkeld door de universiteit van Wageningen en getoetst op een representatieve groep van twaalfhonderd volwassenen.

Wij prefereren de Chivo taille-lengte verhouding om te bepalen of je een mogelijk gezondheidsrisico loopt.

Formule

Vet% = (1,2 x BMI) + (0,23 x leeftijd) – (10,8 x geslacht) – 5,4

Voor geslacht vul het cijfer 1 in bij man en 0 bij vrouw. Let op, deze berekening is natuurlijk een schatting en kan afwijken van de werkelijkheid.

De bekende quetelet- of body mass index (BMI) is een rekentruc om een idee te krijgen over de gezondheid van je gewicht. Men dient dan het gewicht (in Kg) te delen door de lengte (in meter) in het kwadraat. Een rekenvoorbeeld:

60
------------------ = 21
1,70 x 1,70

Iemand van 60Kg met een lengte van 1 meter 70, zal dus bij de berekening 60 / (1,7 x ,1,7) afgerond een getal opleveren van 21. Een waarde tussen 18 en 25 is gunstig en levert een indicatie op van het streefgewicht. Let wel, een indicatie!

BRON: http://www.chivo.nl/modules/wordbook/entry.php?entryID=86

das niet zoveel makker!

Als je er nou nog eens fatsoenlijk ontbijt aan toevoegd, net na je eerste whey shake. Vervolgens al die boterhammern voor 13:00 in je mik hebt zitten, heb je tenminste de rest van de dag om nog wat normaals erbij te kunnen eten.

reken het eens uit en kijk waar je op uit komt, je zal zien dat het vies tegenvalt.

post het dan nog een keer dan is het wat makkelijker advies geven.

Terug
Naar boven