AndroidHealthClinic

borst groter

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
ok bedankt smoothmold

heb wel ngo 1 vraagje! pos failure? failure is toch negatief?

maar mss dat ik het begrijp je moet tot failure gaaan zover dat je nog de hoevening goed kunt doen! ga je in je failure zitten en je doet de hoevening niet meer goed dan kun je beter stoppen? of niet?

ja, 1 rep/herhalingen verwijderd van failure. Dit betekent echter niet dat je moet stoppen wanneer een oefening iets te zwaar wordt. Wanneer je lichaam aangeeft niet meer door te kunnen gaan, zijn er altijd nog een paar reps die je er uit kan persen als je je er toe zet. Dus door die pijnbarriere heen gaan ;)

ok:o

even nog op een site gekeken

ik doe deze nu maar dan heb ik de armen veel minder geknikked en heb ik 18kg in elke hand?! is dat ok

o ja en ik doe hem dus niet helemaa plat maar beetje schuin
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

edit ---

nog even zitten zoeken en dit is hieronder precies wat ik bedoel

als je hem schuin doet dan pak je meer de bovenkant. Maar ik doe hem ook met mijn armen een beetje gebogen maar niet zoveel als op het plaatje hoor. Als je je armen namelijk bijna helemaal recht doet, heb ik een mindere stretch in mijn borstspier.

18 kilo is best goed hoor. Let wel dat je je borst het meeste werk laat doet. Ik heb vroeger deze oefening verkeerd gedaan door een te hoog gewicht te pakken en meer uit mijn lats en voorkant schouders en armen te pakken.

Smoothmold zei:
er wordt allemaal zo moeilijk gedaan. Gewoon hard trainen, veel eten en rusten meer is het niet.
@Marky
Je zegt dat de onderkant achter loopt t.o.v. de bovenkant.
Bench press
incline press
flyes
en evt. nog crossovers of peck deck voor contractie.
Waar je op moet letten is dat je de uitvoering van de oefening goed doet en tot positive failure gaat.

En vervolgens adviseer je bench en incline?
Als je aan de onderkant wilt werken zou ik juist gaan voor decline!
incline legt meer nadruk op bovenkant
decline meer op onderkant.

jeetje? wie heeft er nu gelijk?

nofear train! zei:
En vervolgens adviseer je bench en incline?
Als je aan de onderkant wilt werken zou ik juist gaan voor decline!
incline legt meer nadruk op bovenkant
decline meer op onderkant.

omdat de onderkant prioriteit heeft begin je met de bench. Imo, belast je de onderkant al genoeg met deze oefening. Decline, is leuk. Kan je doen maar niet noodzakelijk om een volle onderkant te krijgen. Ik denk dat Marky ook nog geen Arnold bovenkant heeft dus lijkt me verstandig om in ieder geval 1 bovenkantborst oefening er in te doen. Of niet? En dat als tweede oefening.

Je kan ook dit kiezen:

bench (compound)
incline (compound)
dips (stretch)
crossover of peck deck (contractie)

Misschien nog een betere Marky ;) Vervang de flyes voor dips (pak je nog extra de onderkant)

Smoothmold zei:
als je hem schuin doet dan pak je meer de bovenkant. Maar ik doe hem ook met mijn armen een beetje gebogen maar niet zoveel als op het plaatje hoor. Als je je armen namelijk bijna helemaal recht doet, heb ik een mindere stretch in mijn borstspier.

18 kilo is best goed hoor. Let wel dat je je borst het meeste werk laat doet. Ik heb vroeger deze oefening verkeerd gedaan door een te hoog gewicht te pakken en meer uit mijn lats en voorkant schouders en armen te pakken.
ja ik houd mijn armen ook een heel klein beetje gebogen maar niet veel.

ik weet niet hoeveel keren ik die 18g doe ! ik ga gewoon door en pers er het laastte uit zeg maar. tot mijn armen beginnen te trillen en het echt niet meer gaat.

Laatst bewerkt:
Smoothmold zei:
omdat de onderkant prioriteit heeft begin je met de bench. Imo, belast je de onderkant al genoeg met deze oefening. Decline, is leuk. Kan je doen maar niet noodzakelijk om een volle onderkant te krijgen. Ik denk dat Marky ook nog geen Arnold bovenkant heeft dus lijkt me verstandig om in ieder geval 1 bovenkantborst oefening er in te doen. Of niet? En dat als tweede oefening.

Je kan ook dit kiezen:

bench (compound)
incline (compound)
dips (stretch)

Misschien nog een betere Marky ;) Vervang de flyes voor dips (pak je nog extra de onderkant)
o ja dips ja! die ken ik inmiddels :D

ok dus ik doe eerst een bench met bijvoorbeeld 60kg of zo

dan doe ik het zelfde maar dan inclined?

dan doe ik dips! beetje vooroverhangend

en dan de cablecross

wat is compound stetch en contactie?:o :cool:

dat is goed maar aangezien de bovenkant toch voorloopt op de onderkant zou ik hem in ieder geval plat doen ipv schuin en deze afwisselen met dips.

Smoothmold zei:

jij rekend je zelf wel erg snel rijk

Smoothmold zei:
Je kan ook dit kiezen:
bench (compound)
incline (compound)
dips (stretch)

schijnbaar brengt normale benchpress niet het gewenste resultaat voor onderkant borst (bench doet hij immers al).
Dus kan hij er dan ook beter decline bij gaan doen, en idd incline ook gewoon.
bv:
benchpress
decline dummbell press
incline barbell press

Markywannabee zei:
o ja dips ja! die ken ik inmiddels :D

ok dus ik doe eerst een bench met bijvoorbeeld 60kg of zo

dan doe ik het zelfde maar dan inclined? kan je dumbbells en barbell afwisselen!

dan doe ik dips! beetje vooroverhangend

en dan de cablecross

wat is compound stetch en contactie?:o :cool:

compound is gewoon massa oefening. Stretch is dat je in dit geval de borstspier zoveel mogelijk op rek probeert te brengen zodat het goed doorbloed wordt en zoveel mogelijk spiervezels worden aangesproken. contractie is dat je je borst moet aanspannen als je armen bij elkaar gebracht hebt. 2 seconden spanning op je borst.

nofear train! zei:
jij rekend je zelf wel erg snel rijk
schijnbaar brengt normale benchpress niet het gewenste resultaat voor onderkant borst (bench doet hij immers al).
Dus kan hij er dan ook beter decline bij gaan doen, en idd incline ook gewoon.
bv:
benchpress
decline dummbell press
incline barbell press

ik verplaats me gewoon in de persoon. hij zegt dat zijn onderkant achterloopt maar wat hij bedoelt is dat zijn borst niet vol is aan de onderkant. Hoe komt dat? Door gewoonweg te weinig massa op de borst. En dat heeft gewoon tijd nodig en zal jaren kosten voordat je borst vol oogt (bij de meeste dan).

:( jaren?:( :eek: ???

ok dit gaat wel ver die info van je! daar heb ik erg veel aan!

heb ineens een hoop bijgeleerd in 1 post!:cool:

dat met aanspannen deed ik wel al eens maar nu weet ik niet alleen hoe je dat noemt maar ook waarom je het doet en welke volgorde het beste is!

thx:p

Smoothmold zei:
ik verplaats me gewoon in de persoon. hij zegt dat zijn onderkant achterloopt maar wat hij bedoelt is dat zijn borst niet vol is aan de onderkant. Hoe komt dat? Door gewoonweg te weinig massa op de borst. En dat heeft gewoon tijd nodig en zal jaren kosten voordat je borst vol oogt (bij de meeste dan).

Als dit het geval is dan is dit gewoon weer een flut topic want hoe kan zn bovenkant borst dan voorlopen op onderkant als hij amper een borst heeft.
oh wacht, markywalibi is de topicstarter, het is me allemaal duidelijk nu

@MWB, heb je al gedipt?

Marky die foto's hier bovenin op pagina 6, dat is de beste oefening die je doen kunt :thumbs:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven