XXL Nutrition

borst groter

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
jorasho zei:
Ik wilde ermee zeggen dat Markywannabee een sorot logica over z'n spieren tentoonspreid, maar niet helemaal duidelijk is wat 'ie wil zeggen en dan ook nog wel eens de boel door elkaar haalt.

Kracht = laag in reps
Massa = hoog in reps

Over z'n algemeen. Ik vraag me af hoe je dat ziet over 'andere spieren', je hebt toch niet op precies dezelfde plek twee spieren, een voor de kracht en een voor de massa?

Soms kan ik alles wel direct zeggen, maar zeg ik het via een omweggetje.
ik dacht eens begrepen te hebben dat er 2 manieren zijn om spieren te trainen !

1 op conditie! zoals bij duur sporters deze zijn niet sterk
2 op kracht deze zijn wel sterk en hebben dacht ik ook wat meer massa

en heb ooit eens wat gehoord over lange spieren krijgen door conditie te trainen en dus weinig massa en korts spieren door kracht en massa.

ook ooit eens gehoord van rode en witte spiervezels etc?

maar mss dat iemand hier er wat meer over weet?

Ja, je bedoelt het verschil tussen fast twitch en slow twitch. Dit is volgens mij alleen een mix van manier van trainen maar ook van de genen. Dit is ook een reden dat die Kenianen altijd zo verrekte goed kunnen marathonlopen.

Zal het precieze verhaal over FT en ST eens even in m'n fysiologieboeken nasnorren binnenkort.

Voor antwoorden op je vragen; klik [Link niet meer beschikbaar]

eq_909 zei:
Voor antwoorden op je vragen; klik [Link niet meer beschikbaar]

a das mooi

ik kende alleen deze [Link niet meer beschikbaar]

o w8 dan krijg je het zelfde!

wat ik dus bedoelde was de minder uitgebreide

RvR zei:
dus ik zou als mijn borst achter zou lopen elke dag cable flyes of gewone flyes kunnen pakken? zolang het maar vanuit een andere hoek is, d.w.z. decline, flat of incline?
als je hier nog wat extra op in wilt gaan, graag! :D

Volgens mij bedoeld eduard het sarcastiscge Rvr. Hij is tegen 'isolatieshit' waar je niet van groeit. Stel je voor elke dag borst met isolatieoef.:eek:

Trouwens ben jij die 'beer' in je avatar???

wat zijn dit voor topics:mad:
5 pagina's en geen ruk wijzer geworden, weer 5 minuten van mn kostbare tijd verspilt!!
spelen doe je maar in het garenhanenhok!

at rvr: ben jij dat op je avatar? Zoja, netjes hoor.

Markywannabee zei:
ik dacht eens begrepen te hebben dat er 2 manieren zijn om spieren te trainen !

1 op conditie! zoals bij duur sporters deze zijn niet sterk
2 op kracht deze zijn wel sterk en hebben dacht ik ook wat meer massa

en heb ooit eens wat gehoord over lange spieren krijgen door conditie te trainen en dus weinig massa en korts spieren door kracht en massa.

ook ooit eens gehoord van rode en witte spiervezels etc?

maar mss dat iemand hier er wat meer over weet?

Wanneer je rep snel uitvoert train je de fast twitch, de witte spiervezel.
Wanneer je je rep langzaam uitvoert train je de slow twitch, de rode spiervezel.
De witte spiervezel groeit het snelst en is voor kracht en de rode voor uithoudingsvermogen.
Ook heb ik ergens gelezen, weet helaas niet meer waar, dat wanneer je de herhaling snel uitvoert niet alleen de witte vezel aanspreekt maar ook de rode.
Ook verbrand de rode vezel meer energie.

Het verschil tussen lange en korte spier:
Bij trainingen voor de lange spier, voer je je oefening uit met een grotere zwaai. Dus bij het bankdrukken laat je de stang je borst aanraken.
Bij trainingen voor de kortere spier, voer je je oefening uit met een kleinere zwaai. Dus bij het bankdrukken laat je de stang tot bv. 20 cm boven je borst zakken.

Nu heb je dus al vier verschillende mogelijkheden betreft de uitvoer van de oef.

wauw ok dit is pas een post! karma

Remco - 1977 zei:
Wanneer je rep snel uitvoert train je de fast twitch, de witte spiervezel.
Wanneer je je rep langzaam uitvoert train je de slow twitch, de rode spiervezel.
De witte spiervezel groeit het snelst en is voor kracht en de rode voor uithoudingsvermogen. Ook heb ik ergens gelezen, weet helaas niet meer waar, dat wanneer je de herhaling snel uitvoert niet alleen de witte vezel aanspreekt maar ook de rode.

Hoe kom je hierbij? Naar mijn weten heef het verhaal slow/fast twitch meer met het aantal herhalingen te maken.

Daarom moet je plekken waar het % slowtwitch hoger is met meer hh aanpakken zoals bv je kuiten en onderarmen.

:(

nofear train! zei:
Hoe kom je hierbij? Naar mijn weten heef het verhaal slow/fast twitch meer met het aantal herhalingen te maken.
Daarom moet je plekken waar het % slowtwitch hoger is met meer hh aanpakken zoals bv je kuiten en onderarmen.

Ergens ook weer gelezen, ga het proberen op te zoeken. Is denk ik al zo'n vijf jaar geleden.

Zit ff te googlen, maar kom inderdaad veel jouw antwoord tegen. Verder hebben kom ik ook antwoorden tegen als snel samentrekkende spiercellen en langzaam samentrekkende spiercellen tegen. Heeft denk ik weer te maken ofje de oefening snel of langzaam uitvoert?

Laatst bewerkt:
Remco - 1977 zei:
Ergens ook weer gelezen, ga het proberen op te zoeken. Is denk ik al zo'n vijf jaar geleden.

mss dat iemand anders uitsluitsel kan geven, maar ik dacht toch echt dat het met het aantal herhalingen te maken had.

1. de ene soort vezels groeit weinig, maar het duurt langer voor ze verzuurd raken, dus meer hh om te laten groeien.
2. de andere soort vezels groeit veel, maar verzuurd sneller dus trainen met minder hh.

Ik dacht dat de % vezels per spiergroep verschilt, maar dat bv type 1 in je kuiten de boventoon voert en je die daarom met meer hh zou moeten doen.

Korte spieren? ? Lange spieren ? ?

Wat is dat voor BS? Je kan een spier die al op "normale" werklengte is niet langer maken. Gelukkig niet, want waar moet je met die overbodige lengte heen(de pees word niet korter en het aanhechtingspunt verschuift ook niet)

Je kan een spier die door eenzijdige training verkort is op lengte brengen door in rektoestand de spier isometrisch aan te spannen. Op die manier maakt de spier i.p.v. in de dikte in de lengte sarcomeren aan.
Maar dit geld alleen als de spier te kort is. Zodra deze z'n normale werklengte bereikt stopt dit proces

Wat vezeltypen aangaat. DitEr is hier op dit forum al al behoorlijk vaak aan de beurt geweest, dus zoek.
beperkt je zoek optie trouwens niet alleen tot fasttwich en slowtwich maar zoek ook eens op FG, FOG, SO, typeI, type IIa, TypeIIb, Type c, Type x

Ik denk dat je dan een stuk meer info tevoorschijn haalt

Lees trouwens ook Motor Unit Properties & Fiber Types: Speculations on Exercise Prescription in de wetenschap&onderzoek sectie eens door http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-unit-properties-and-fiber-types-42297.html

ok dit gaat mij even echt te boven hoor! pffff

maar wel intressant

Het gaat je vaak te boven omdat je niet echt de moeite wilt nemen om het uit te zoeken.

ik heb idd veel te veel stress met werk! dat ik het moeilijk vind nog motivatie te vinden om andere dingen in mij op te nemen!

daar heb je gelijk in edje.

maar het is nou eenmaal zo of ik moet ander werk gaan zoeken en daar heb ik geen zin in! ;-)

Limbo's hebben toch allemaal een uitkering?

Maar dat terzijde. Je besteed een hoop tijd aan flut forums misschien zou je beter eens wat artikels gaan lezen dan.

nee limbos hebben niet allemaal en uitkering! althans bijna niet allemaal ;-)

ja ik weet lezen lezen! heb ik z;n hekel aan weet je nog ( dislectich )

heb 1 boek in mijn hele leven gelezen en dat was anne frank en heb ik nooit uitgelezen bleef na een kwart of zo steken

en nu ben ik begonnen aan abs diet maar die ligt al maanden op de tafel na een paar bladzijdes!

dus dat lezen word wat vervelend! daarom hoor ik het graag direct van anderen

ik moet wel zeggen dat ik niet had verwacht die reacties die ik hier heb gekregen toch nog! en dat mensen zelfs met elkaar in discussie gaan! is wel weer een plus puntje! niet dan?

er wordt allemaal zo moeilijk gedaan. Gewoon hard trainen, veel eten en rusten meer is het niet.

@Marky
Je zegt dat de onderkant achter loopt t.o.v. de bovenkant.

Bench press
incline press
flyes
en evt. nog crossovers of peck deck voor contractie.

Waar je op moet letten is dat je de uitvoering van de oefening goed doet en tot positive failure gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven