Fitness Seller

Borst ingescheurd

• Topic Starter Topic Starter
Damn bro das echt k*t!, hopelijk herstel je er snel van.

tjonge wat een klote blessure:( , beterschap :aai:

Wat je ook doet. blijf eten. Het herstelprocs kost een hoop energie.

Maar hoezo was het een gewicht dat je al vaak hebt gedrukt, het idee van DC is toch dat je elke WO omhoog moet?

Sterkte man, balen dat het iemand overkomt die echt er voor gaat, en dat de 50 kg ectos die met 0,0 effot benchen nooit iets overkomen. (Maar die hebben ook niets om te scheuren..)

veel sterkte en hopelijk een snelle genezing

Succes met je herstel, een vraag, hoe komt het eigenlijk dat je spieren scheuren of afscheuren, is het iets dat je kan voorkomen of is het gewoon te wijten aan een zwaar gewicht?

Je gained miosschien wel te snel kwa kracht. Misschien vaker een weekje tussendoor wat lichter trainen zodat je lichaam wat meer tijd krijgt om te wennen aan die extra belasting.

@Zoutzak. Dat is verrot had ik ook in begin dit jaar en word je niet vrolijk van.

Je gained miosschien wel te snel kwa kracht. Misschien vaker een weekje tussendoor wat lichter trainen zodat je lichaam wat meer tijd krijgt om te wennen aan die extra belasting.

@Zoutzak. Dat is verrot had ik ook in begin dit jaar en word je niet vrolijk van.

Dit vind ik wel een goede tip eigenlijk. Zeker in geval van de combi massa gainen én kracht gainen.

Wat je ook doet. blijf eten. Het herstelprocs kost een hoop energie.

Maar hoezo was het een gewicht dat je al vaak hebt gedrukt, het idee van DC is toch dat je elke WO omhoog moet?

Sterkte man, balen dat het iemand overkomt die echt er voor gaat, en dat de 50 kg ectos die met 0,0 effot benchen nooit iets overkomen. (Maar die hebben ook niets om te scheuren..)

???

Voordat ie begon met DC trainde hij toch ook al?

k*t voor je oud, sterkte verder

Tnx voor de berichtjes allemaal, doet me goed.

Aan de genen die zich afvragen of het pijn doet, ****, ik ging echt door de grond, ik schreeuwde het letterlijk uit. Ik kan het het beste omschrijven als dat iemand een mes pakt, hem onder je oksel in je borst steekt en dan lekker heen en weer gaat zitten wroeten. Plus dat ik echt mijn borst naar binnen voelde schieten, wat echt onwijs eng voelde, en een beetje een schrikreactie bij mezelf teweeg bracht. Het k*tte was dat de pijn ook steeds erger werd, en ik op een gegeven moment zelfs in m'n bicep/onderam/hand pijn had, echt een onwijs vaag gevoel, beetje gevoel van beursheid zeg maar. Nu zelfs the day after doet het nog veel zeer. Af en toe als ik zeg maar een beweging maak waardoor normaal de borstspier zich aanspant, voelt dat echt onwijs vaag. De spier probeert zich aan te spannen, maar omdat het ingescheurt is, voelt dit echt super wazig, en doet ook zeer.

@TheNose: Ja ik weet het dat platte bench door veel mensen als blessuregevoelige oefening wordt gezien, maar dan vooral voor de schouders dacht ik? Maar ja, ik bench al zo lang als ik train, en ik was echt goed warm, plus dat het een gewicht was, wat ik al onwijs vaak het gedrukt.

toen k je post las voelde ik t weer. kheb t vorig jaar gehad met mn hamstring. was staand aan t curlen en niet eens zwaar. ik deed in de rust van de oefening een setje preacher curl voor biceps en daarna weer hamstrings en zo verder. k was bezig met een kilootje of 30 en t ging lekker en net toen k bovenin was ....PATS!!...k voelde mn hamstring in mn been omhoog krullen alsof er een elastiek sprong. idd precies zoals jij zei , ineens is de kracht weg, en mn been viel gewoon naar beneden . kon er direct niet meer op lopen of staan en k strompelde naar een bankje. k kon niet eens meer zitten en ben van ellende op de grond gaan liggen. buiten dat t gewoon pijnlijk is werd ik beroerd. echt misselijk gewoon.
ben ook direct na de SEH gegaan. conclusie: hamstring ingescheurd.
idd ook een kuil onder aan mn bovenbeen net boven de knieholte. en later werd t paars/blauw tot op mn kuit.
de co ass. in t ziekenhuis vertelde me dat k idd rust moest houden, k werd ingeswagteld, en k zou over 6 tot 8 wkn pas weer mogen beginnen met licht trainen.
k had de mazzel dat ik in een kuur zat met deca, waardoor k met 3 weken weer aan de gang was (deca helpt je spieren sneller te herstellen , ook bij blessures. vandaar dat t in t ziekenhuis na operaties gebruikt wordt). wel heel licht en voorzichtig trainen. t voelt echt raar als je weer begint. je hebt heel snel t gevoel alsof die spier weer gaat scheuren.
je mag dan wel naar een paar weken weer mogen trainen maar t echte herstel duurt veel langer.

als je een fysio in de sportschool hebt zou k die zeker even raadplegen als je weer gaat beginnen.

beterschap en hou ons op de hoogte

Tnx voor de berichtjes allemaal, doet me goed.

Aan de genen die zich afvragen of het pijn doet, ****, ik ging echt door de grond, ik schreeuwde het letterlijk uit. Ik kan het het beste omschrijven als dat iemand een mes pakt, hem onder je oksel in je borst steekt en dan lekker heen en weer gaat zitten wroeten. Plus dat ik echt mijn borst naar binnen voelde schieten, wat echt onwijs eng voelde, en een beetje een schrikreactie bij mezelf teweeg bracht. Het k*tte was dat de pijn ook steeds erger werd, en ik op een gegeven moment zelfs in m'n bicep/onderam/hand pijn had, echt een onwijs vaag gevoel, beetje gevoel van beursheid zeg maar. Nu zelfs the day after doet het nog veel zeer. Af en toe als ik zeg maar een beweging maak waardoor normaal de borstspier zich aanspant, voelt dat echt onwijs vaag. De spier probeert zich aan te spannen, maar omdat het ingescheurt is, voelt dit echt super wazig, en doet ook zeer.

@TheNose: Ja ik weet het dat platte bench door veel mensen als blessuregevoelige oefening wordt gezien, maar dan vooral voor de schouders dacht ik? Maar ja, ik bench al zo lang als ik train, en ik was echt goed warm, plus dat het een gewicht was, wat ik al onwijs vaak het gedrukt.

Nee juist een gevoelige oefening voor pectears! :sad:

@BBD: misschien was het nog wel een warm up set? Ik doe zelf altijd nog 1 warm up dichtbij het gewicht van mijn werkset en dan doe ik maar 4-6 reps of zo, om het gewicht alvast een beetje te voelen. Ik ben dan ook al warm.

Klote bro en ik hoop dat je snel hersteld.

Das idd heel erg kl*te jongen , suc6 met je herstel
dat 't maar een beetje mag vlotten

Laatst bewerkt:
Dit suckt man , veel strekte !!!

Beterschap!!

Decaatje en eiwitshakes voor je herstel zou nu wel op zijn plaats zijn

• Topic Starter Topic Starter
Decaatje en eiwitshakes voor je herstel zou nu wel op zijn plaats zijn

Ik laat de natuur maar gewoon zijn werk doen ;)

@RichardV: Ik heb net 3 weken geleden een deload gehad, was dus eigenlijk net pas weer hard bezig. Maar goed, doet er ook verder niet toe.

Nogmaals bedankt voor de reacties iedereen, top :thumbup:

Terug
Naar boven