Fitness Seller

Borst loops zwaar achter

Ja vraag mij ook af wat een "bewezen" schema is. Is dat een schema dat je overal tegenkomt?
En als ik mijn eigen schema maak er daar progressie mee maak is het ook bewezen.

• Topic Starter Topic Starter
omdat aantal mensen hier zeggen probeer eerst eens een bewezen schema nou dan vraag ik wat is een bewezen schema.

vandaag incline dumbell press gedaan maar welke hoek zetten jullie het bankje ?
30% best laag net iets hoger dan plat
probeerde het bankje 45% maar train je dan niet je schouders erbij ?

omdat aantal mensen hier zeggen probeer eerst eens een bewezen schema nou dan vraag ik wat is een bewezen schema.

vandaag incline dumbell press gedaan maar welke hoek zetten jullie het bankje ?
30% best laag net iets hoger dan plat
probeerde het bankje 45% maar train je dan niet je schouders erbij ?
Niet hoger dan 30

11123.jpg

is de steep incline voor schouder ?

Voornamelijk wel

Ik denk dat je het je zelf te moeilijk maak. Een ''bewezen'' schema was misschien niet het beste woord. Eigenlijk werkt ieder schema wel tot op zekere hoogte wanneer je er zelf alles aan doet om het te laten werken (goede inzet, voeding en rust). Maar uit al je vragen en topics lijk je niet in staat om zelf een eigen schema te programmeren daarom raad ik je aan gewoon een basis schema te volgen. Blik na een x aantal maanden terug op je progressie en pas kleine dingetjes aan gaandeweg.
Met een basis lineair schema zoals Stronglifts 5x5 of een Candito linear program denk ik dat je prima aan de gang kunt. En verder gewoon geduld en plezier in het trainen hebben, naturel is het gewoon erg lastig voor de meeste mensen om een ''indrukwekkend'' fysiek te bouwen.

Het punt van high reps is dat dit berust op de aerobe ademhaling die instaat voor het verbranden van vet.

Wat daar vaak bij wordt vergeten te melden is dat je dan gewoon elke voedingsstof gaat kataboliseren, dus mogelijk ook die spiermassa die jij zo hard voor hebt gewerkt.

Om dit tegen te gaan in een cut moet je je spieren blijven stimuleren om te groeien. High weight moderate reps dus.

Als je vet wilt verbranden doe je dat niet met gewichten, maar met cardio en dieet.

Het punt van high reps is dat dit berust op de aerobe ademhaling die instaat voor het verbranden van vet.

Wat daar vaak bij wordt vergeten te melden is dat je dan gewoon elke voedingsstof gaat kataboliseren, dus mogelijk ook die spiermassa die jij zo hard voor hebt gewerkt.

Om dit tegen te gaan in een cut moet je je spieren blijven stimuleren om te groeien. High weight moderate reps dus.

Als je vet wilt verbranden doe je dat niet met gewichten, maar met cardio en dieet.
Simpel gezegd verbrand je met elke activiteit wat energie kost vet zolang je onder onderhoud eet. Of dat nou slapen of fappen is.

dan wil ik niet te lang gaan cutten want dan raak ik natuurlijk alleen maar meer kwijt
woog laatste keer 78,5 kilo volgende dag 80 kilo -_- hoe kan ik daar nou tegen eten :shrug:
weeg soms ook in de avond lichter dan in de morgen snap ik ook niet echt :P
cut nu ongeveer 2/2,5 maand

dan wil ik niet te lang gaan cutten want dan raak ik natuurlijk alleen maar meer kwijt
woog laatste keer 78,5 kilo volgende dag 80 kilo -_- hoe kan ik daar nou tegen eten :shrug:

Dus je komt aan terwijl je cut? Dan cut je dus niet.

Zal gwn vocht zijn.

Alsje keer extra carbs eet, dan houdt dat veel vocht vast. Drink extra water en je zal meeste vocht uitpissen.

ik val wel af maar als ik 2 cheat meals heb zit er weer een kilo bij op.
die 2 cheat meals kosten me weer een paar dagen om op hetzelfde gewicht te komen.
@Brotoscience zou best kunnen heb bord patat gehad met 2 bamischijven.
woog zondag 80,5 kilo nu weer 78,5 dus misschien wel door die kh dan of gewoon veel water gedronken :P

Misschien ophouden met cheaten dan.

Ik verloor 1kg/week in mijn eerste cut in 500Kcal deficit en cardio (HIIT)

Misschien ophouden met cheaten dan.

Ik verloor 1kg/week in mijn eerste cut in 500Kcal deficit en cardio (HIIT)
ik ben al best wat gewicht kwijt woog eerst 84 kilo nu 78,5 val nu ongeveer halve kilo per week of denk ik.
het is heel wisselvallig de ene dag val ik niks af en dan de andere 0,5 kilo.

ik ben al best wat gewicht kwijt woog eerst 84 kilo nu 78,5 val nu ongeveer halve kilo per week of denk ik.
het is heel wisselvallig de ene dag val ik niks af en dan de andere 0,5 kilo.
Kan vele redenen hebben, watergewicht, verteerd voedsel dat nog aanwezig is in de darmen,.. Niet zo naar kijken.

op sommige plaatsen verlies ik bijna geen vet terwijl ik het juist daar weg wil hebben -_-
heb het idee dat als ik 5% ben dat het er nog steeds zal zitten:(
zie mijn buik wel steeds dunner worden en mijn abs wordt ook wel zichtbare.
probeer het nog paar weken hopen dat het wat verminderd.

Terug
Naar boven