XXL Nutrition

Borst loops zwaar achter

nou ik ben 1.87 en 78 kilo dus jij bent 5 centimeter langer en bijna de helft zwaarder :P
hoelang heb jij daarover gedaan?

ik was 16 jaar toen ik voor het eerst met gewichten ging trainen,

van mijn 20e tot 32 jaar aan vechtsporten gedaan ,daarna weer lekker aan de gewichten

(met soms grote pauzes er tussen in , ik heb er een haat liefde verhouding mee)

lijkt mij verstandiger om nu juist tijdens het cutten te focussen op kracht en en tijdens de bulk weer meer volume doen

wat je nu doet is precies het tegenovergestelde...

je borst loopt niet achter je mist gewoon overal nog de massa.. komt vanzelf gewoon door gaan met trainen

Ik denk ook dat het dit is. Verder zien je schouders er wel best zwak uit, was vroeger ook mijn probleem, dus ik ga stilletjes fluisteren dat volgens mij daar vooral de kern van het probleem zit.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk ook dat het dit is. Verder zien je schouders er wel best zwak uit, was vroeger ook mijn probleem, dus ik ga stilletjes fluisteren dat volgens mij daar vooral de kern van het probleem zit.
hmm oke oke ik ben inderdaad niet zo sterk met mijn schouder presses alleen dumbell press gaat nog wel zat op 26-28kg volgens mij.
hoe zou ik dat straks kunnen verbeteren meer oefeningen---sets/reps/----focussen ?

lijkt mij verstandiger om nu juist tijdens het cutten te focussen op kracht en en tijdens de bulk weer meer volume doen

wat je nu doet is precies het tegenovergestelde...

Zoiets als je kleingeld in de gracht gooien en het daarna willen gaan tellen?

ja lijkt mij toch ook waarom kracht trainen als ik nu juist stukken zwakker wordt.
eerst veel reps/sets voor het vet verlies daarna ga ik voor kracht

En waarom verlies je meer vet met meer reps?
Waarom niet hetzelfde schema aanhouden wat je tijdens bulk had
omdat mijn schema toen bagger was.
omdat ik minder rust neem en hogere intensiteit/volume.
dat werk niet met een kracht schema. 5x5 bijvoorbeeld.

En waarom verlies je meer vet met meer reps?
Waarom niet hetzelfde schema aanhouden wat je tijdens bulk had

Sjors was met bulken ook al zoekende ;) en wordt lekker heen en weer geslingerd in het forum.
Meer gewicht en meer volume (reps en sets) verbrand meer energie en zorgt voor betere partitioning dan weinig volume met hetzelfde gewicht.

Dat je met 5 reps á 80% net zoveel energie gebruikt als met 10 reps á 80% is een fabeltje wat de 5x5 en PL bro boys iedereen willen doen geloven om zoveel mogelijk zieltjes te winnen.

• Like
Waarderingen: Myzt
Sjors was met bulken ook al zoekende ;) en wordt lekker heen en weer geslingerd in het forum.
Meer gewicht en meer volume (reps en sets) verbrand meer energie en zorgt voor betere partitioning dan weinig volume met hetzelfde gewicht.

Dat je met 5 reps á 80% net zoveel energie gebruikt als met 10 reps á 80% is een fabeltje wat de 5x5 en PL bro boys iedereen willen doen geloven om zoveel mogelijk zieltjes te winnen.

Ik vind de hoeveelheid energie die je verbrandt in een training niet relevant ook voor een cut niet.
Als je zorgt dat je 500kc deficit creëert dan maakt het niet uit of je 100 of 2.000kcal verbrandt.

Maar als hij al een bagger schema had zal ik eerst een goed schema bij zijn doel zoeken ipv weer een ander schema voor een cut.

Is je doel meer kracht dan zou ik niet opeens 12 herhalingen gaan maken want cut.

Ik vind de hoeveelheid energie die je verbrandt in een training niet relevant ook voor een cut niet.
Als je zorgt dat je 500kc deficit creëert dan maakt het niet uit of je 100 of 2.000kcal verbrandt.

Maar als hij al een bagger schema had zal ik eerst een goed schema bij zijn doel zoeken ipv weer een ander schema voor een cut.

Is je doel meer kracht dan zou ik niet opeens 12 herhalingen gaan maken want cut.
cut schema heb ik op dit moment al.
na de cut gok over ongeveer 2/3 weken dan ga ik 5x5 stronglifts doen omdat ik een gebrek aan kracht heb.

Waarom dat je tijd verdoen met veel reps als je doel kracht is. Ik zal nu al beginnen.

De 5x5 bro's weten in ieder geval dat het maken van sets van 10 reps op 80% eigenlijk onmogelijk is...

En je gebruikt je krachttraining om zoveel mogelijk massa en kracht te behouden tijdens je cut, niet als een verknipte vorm van cardio.

wat

ik heb deze claim echt nog nooit gehoord of gelezen en ik woon ongeveer op het internet

zucht..niet weer dezelfde discussie :duh::duh:
zeg ook niet dat ik het als cardio gebruik.
de meesten zijden dat 5x5 geen goed idee was in de cut.
heb nu een ander schema die er goed uitziet.

De 5x5 bro's weten in ieder geval dat het maken van sets van 10 reps op 80% eigenlijk onmogelijk is...

En je gebruikt je krachttraining om zoveel mogelijk massa en kracht te behouden tijdens je cut, niet als een verknipte vorm van cardio.

Dit. Massa ga je niet winnen in een cut, kracht winnen daarentegen is wel mogelijk onder de juiste omstandigheden. @OP stop met te overanalyseren en ga gewoon deftig trainen. En doe 5x5 zoals het is voorgeschreven niet 1 of andere verneukte variant met 2 bicep & tricep oefeningen erbij. Als beginner (ja je bent een beginner) zijn puur compounds voldoende stimulatie

Terug
Naar boven