AndroidHealthClinic

Borst routine zonder flyes

024reinier

Novice
Waardering
0
Wat is jullie mening over een borstroutine zonder cable flyes, db flyes of cable crossovers? Ik vind deze persoonlijk niet zo fijn als bankdrukken of andere machines waar je alleen hoeft te drukken.

Ik vind flyes juist het leukste :D db flyes dan ;) Ik doe altijd zeker bench press,flyes, db press en pullover.

Pff flyes met dumbbells? Amateur! Ik doe ze altijd met barbells!

Maar nee flyes zijn zeer relaxed om te doen!

Ik heb al jaren geen fly meer gedaan :)

ik zal gewoon beiden doen.

Er loopt bij mij in de gym een dude rond die er heilig van is overtuigd dat fly's de shit zijn voor mass.. Hij doet dus ook niks anders als fly's en die kerel heeft een chest om u tegen te zeggen.

Denk eik dat hetzelfde gezegd kan worden over mensen die alleen presses doen maarja

Als je met verschillende grip breedtes pressed heb je in principe geen fly nodig. En al helemaal geen cable cross

ik zal gewoon beiden doen.

Er loopt bij mij in de gym een dude rond die er heilig van is overtuigd dat fly's de shit zijn voor mass.. Hij doet dus ook niks anders als fly's en die kerel heeft een chest om u tegen te zeggen.

Denk eik dat hetzelfde gezegd kan worden over mensen die alleen presses doen maarja

Tuurlijk zijn flyes de shit dat heb ik ook al veel van andere met een huge chest gehoord omdat je dan je chest echt squeezed zeggen die dan :D

Doe ik al tijden niet meer. Doe eigenlijk alleen maar benchen, en dan nog dippen en soms CGBP :p

RE: Borst routine zonder flyes.

Fly's zijn heerlijk. Die contractie die je dan voelt is geweldig. Daar kan een press niet aan tippen. Ik doe ze wel altijd op een machine want dan ben ik minder geneigd te cheaten.

Feit is wel dat een flye de enige beweging is die de borst spier precies gebruikt zoals zijn functie is.

Dumbbell flys en dan bankje decline vind ik echt de fijnste borst oefening. :-p

Ik zal als nieuweling ook gelijk maar op dit topic reageren :). In principe maakt het, volgens mij, niet zoveel uit of je alleen presses, alleen flyes of een combi van beiden doet. Met presses kun je de breedte variëren, met flyes kun je echt lekker de spieren laten "oprekken" en "squeezen" bovenaan. Zolang de uitvoering maar correct is zal je altijd resultaat boeken!
Ik gebruik altijd presses en flyes in mijn oefeningen, ook voor de afwisseling.

Laatst bewerkt:
dumbbell flyes doe ik niet, dan heb ik last van mn schouders :) maar ik doe cable flyes en maar kan de hoogte van de katrol regelen, dus ook een soort van incline/flat/decline maar dan rechtstaand :p

Joh, als je de amerikaanse fora moet geloven zijn flies totaal nutteloos en doe je eigenlijk precies wat je moet doen. Als je merkt dat je borst goed reageert op presses gewoon doen.:)

Persoonlijk vind ik flies leuker, maar als ik zwaar ga kan ik mn armen niet goed gestrekt houden omdat mn biceps het niet houden.:o

Joh, als je de amerikaanse fora moet geloven zijn flies totaal nutteloos en doe je eigenlijk precies wat je moet doen. Als je merkt dat je borst goed reageert op presses gewoon doen.:)

Persoonlijk vind ik flies leuker, maar als ik zwaar ga kan ik mn armen niet goed gestrekt houden omdat mn biceps het niet houden.:o

Je moet je armen ook niet gestrekt houden, altijd een beetje gebogen.

Ik hou net zoveel van flyes als van mijn moeder.

Cable flye (L)

Terug
Naar boven