MuscleMeat

borstspier trainen

• Topic Starter Topic Starter
nee, het gaat niet alleen om me borst, het gaat zowiezo om me bovenlichaam iets meer 'body' te geven, maar ik wist niet goed hoe ik mijn borstspier het best kon trainen. (dus niet dat ik er heel gespierd uit kom te zien, het gaat mij gewoon om IETS)

is er van de ondergenoemde oefeningen nog een manier die het meest efficient werkt?
-benchpressen , -dumbbell-press(omhoog) voor je schouders , - voorovergebogen roeibewegingen maken voor je rug , -bicepscurls , -triceps -dumbbell extensions , -dumbbell zwaaien voor je bovenlichaam -dumbbell flyes(incline, decline, plat)

en rubensossa, als je niks nuttigs te melden hebt, gelieve niet reageren.
volgens mij stel ik een gewone vraag, en dus vind ik jou reactie nogal zinloos.

diegene die dus voor mij een nuttig antwoord hebben gegeven, bedankt!

1 dumbbell: pullovers
2 dumbbells: bench press en flys (als je een mooi bankje hebt kun je dit ook nog eens incline en decline doen)

kijk maar op www.exxr.net of google hoe je die oefeningen doet

oke bedankt!

ik ga vanmiddag beginnen.
sportschool zit er niet in ivm werk, school en sporten (ik volleybal ook nog).

heel erg bedankt voor jullie hulp!

prioriteiten stellen jongen, ik maak altijd tijd voor powertraining, hoe druk ik het ook heb. Schrap maar eens een paar avondjes tv-kijken per week.

• Topic Starter Topic Starter
ik hep nie eens tijd om tv te kijke ;)
over het algemeen is het tot half 3 naar school, en dan van 3 tot 7 werken, en 's avonds is het voor school bezig, of trainen van 8 tot half 10..

dus egt veel tijd hep ik nie

maar onthoud wel dat ik niet fitness oid.
dus dan is 15 kg om mee te beginne wel een aardig gewicht dat ik zo ;)
en ik heb 2 dumbbells van 15kg dus kan mss tegelijk doen..

maar als het me bevalt dan zal ik toch zeker wel een paar schijven bijkopen

MISSCHIEN allebei tegelijk? Hoe wilde je je borst trainen met 1 dumbbell... Alleen pulloveren helpt geen ****.

Wacht gewoon met trainen tot je klaar bent met je studdie. Tot die tijd ga je veel info op dit forum schaffen en bgin je gelijk op een sportschool met daarbij de juiste voeding en een mooi trainschema voor je hele lichaam.

Tijd heeft niemand, tijd moet je maken.
Succes

kijk wel uit dat je niet te snel te breed wordt.

ik doe dan niet heel zwaar(3enhalve kilo)

neem jezelf niet in de maling, je breekt alleen je rug als je van 3enhalf kilo direct overstapt naar 15 kg.
Rustig opbouwen het is geen schande om van een laag kg te beginnen hoewel ik zelf van 5 kg begon :D

Net gekocht de dumbless? Gooi alle gewichten eraf en pak alleen de stang.
Oefen eerst ZONDER gewichten de juiste beweging. Dit om feeling te krijgen in de juiste bewegingsbaan. Hiervan heb je profijt als je zwaarder gaat.

Net na het opstaan trainen? Uit ervaring: Draai alles wel goed aan...:D Anders klenggg!! Whaha

ik zou eerst beginnen meteen deca kuurtje

ik zei al, ik wil niet gespierd worden, ik wil gewoon iets meer body omdat ik het nu gewoon egt niet mooi vind.

als ik egt gespierd wil worden zou ik wel na de sportschool gaan;)

het ging mij dus vooral om IETS meer body te krijgen, en niet om een gespierde borst te krijge
Als je alleen iets meer body wilt hebben zonder echt spiermassa te bouwen, zou ik gewoon meer gaan eten. :rolleyes:

Om de dag een half uurtje full body moet je al snel bij je doel krijgen, een beetje voller is namelijk binnen een 3tal maanden wel haalbaar op deze manier... ik zal je wat oefeningen geven en deze kun je op deze site bekijken hoe je ze moet uitvoeren;

ExRx Exercise & Muscle Directory

Je kun zowiezo bij alle spiergroepen de dumbbell oefeningen bekijken!

paar basis oefeningen zijn;
borst; dumbbellpresses, dumbbellflys, opdrukken
rug; alle dumbbell rows, optrekken
benen; dumbbellsquats, lunges
schouders; sideraises, front raises en rear raises + natuurlijk de pressoefeningen
bi / tri: curls en extension oefeningen
traps; dumbbellshrugs
kuiten; staande kuitextension met of zonder dumbbells

enz enz... doe wat research op die site en maak een trainginkje die je binnen 30minuten kunt afronden en doe deze om de dag.. na 6 weken verander je met wat oefeningen!

Terug
Naar boven