Fitness Seller

Borstspieren

De Kelt

Cool Novice
Waardering
0
Ik zat met een kleine vraag, ik ben momenteel mijn borstspieren aan het trainen, maar als ik de oefeningen voor de borstspieren doe in de gym of thuis voel ik het niet in men borstspieren. Is dit normaal of doe ik de oefeningen echt zo fout?

Ik heb hetzelfde voor, bij benchpressen, voel ik niets in mijn borst, wel in triceps en schouders, ook al denk ik dat ik de techniek goed doe.
(Heb ervoor al eens gekeken op internet, en daar was het net hetzelfde)

Maar ook al voel ik het niet, ik zie er wel degelijk vooruitgang in, al duurt het lang.

Ik zelf denk dat de borstspier een van de moeilijkst te trainen is omdat er niet echt een oefn is die er 100 % op werkt zoals bij biceps(curls)

Heb dus gewon geduld, het komt wel:)

• Topic Starter Topic Starter
ok, niks om me zorgen over te maken dus:p

Ik voel het ook niet bij mijn bosrstspieren, wel bij mijn tri's en vooral bij mijn schouders.

hangt van de oefening af.. welke oefening bedoel je? BP?

Idd kelt;)

Je zal zien.

Na een maand, (als je tussen de 9 en de 12% zit zoals ik momenteel)
zal je zien als je je rug wat kromt en heel je lijf opspant, dat er aan je borst twee 'plateaus' komen.
Dit is het begin van je borst;)

Blijven trainen, goed eten en je komt er zo:)

Ik ben jonger als jij, en zit nog in men volle overgansfase van de puberteit, jij hebt normaal al een zo goed als volwassen lichaam, dus bij jou zou het sneller kunnen als je wat doortraint

Normaal is het toch de bedoeling dat je je borst spieren voelt. Tracht tijdens je oefening je borst goed aan te spannen.
Wat je ook kan doen is door de dag regelmatig je borst spieren eens aanspannen gewoon zodat het een vlotte beweging wordt als je dan tijdens het traine je borst spieren zou aanspannen zal het ook vlotter gaan.

@4myself
Bij BP's voel ik weinig, bij pullovers voel ik weinig

Het enige waarbij ik wat voelde waren push ups(closed)
Maar die deed ik voor ik hard ging trainen, en daar kwam helemaal niets van op 6 maanden.

Probleem wat ik daar had was dat ik dan pijn kreeg aan de borstspieren die ik niet had, goed teken denk je dan, 'ze zijn aan het groeien', maar om nog eens zo te kunnen trainen met alleen die push ups moet je er 4 dagen tussen laten (dus totaal gezien: amper effect)

@ live for the pu
Is iets wat ik bij opwarming doe, mijn spiergoepen allemaal een voor een gewoon opwarmen, aanspannen/relax/aanspannen/relax enkele keren zo, en daarna rekken.

Bij elke oefn die ik doe, span ik die spier waarop ik werk maximaal aan om een pomp te proberen maken.

Maar toch voel ik die borstspier niet:)
(Ze gaat er wel goed op vooruit, dat is het dus niet)

Normaal is het toch de bedoeling dat je je borst spieren voelt. Tracht tijdens je oefening je borst goed aan te spannen.
Wat je ook kan doen is door de dag regelmatig je borst spieren eens aanspannen gewoon zodat het een vlotte beweging wordt als je dan tijdens het traine je borst spieren zou aanspannen zal het ook vlotter gaan.

Ok, dit lijkt me wel te werken, bedankt voor de tip!

@ live for the pu
Is iets wat ik bij opwarming doe, mijn spiergoepen allemaal een voor een gewoon opwarmen, aanspannen/relax/aanspannen/relax enkele keren zo, en daarna rekken.

Bij elke oefn die ik doe, span ik die spier waarop ik werk maximaal aan om een pomp te proberen maken.

Maar toch voel ik die borstspier niet:)
(Ze gaat er wel goed op vooruit, dat is het dus niet)

Via deze link krijg je een filmpje tezien over milos (prof bodybuilder) het filmpje gaat over chest training , borst dus. Misschien dat je hier wat nuttig uit haalt . Sccs
The fit show interface ver 2

doe eens
benchpress 3x10
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

incline benchpress 3x10
incline_barbell_press.jpg

incline fly 3x10
incdbflyes1.jpg
incdbflyes2s.jpg

De bench press is me bekend maar wat is het voordeel en verschil van incline?

Een voordeel zou ik het niet noemen
Bench press is meer de gehele borst
Incline Bovenkant borst
Decline Onderkant borst
Brede grip tijdens het bench pressen is meer wijdte
Smalle grip is meer voor binnekant borst

ok, het filmke is echt heel handig trouwens, bedankt!

No problem , het filmpje heeft mij ook veel bijgebracht ;)

Ik heb er zeker ook wat aan;)

Hopelijk zal het nu nog harder knallen:)

Terug
Naar boven