XXL Nutrition

Borstspieren

brutal bump weer, maar;

Binnen en buitenkant trainen kan niet.
Incline alleen voor louter boventkant en decline voor onder? wrong; je accentueert er de boven of onderkant mee maar je traint gewoon de hele chest.

daarnaast de meeste die denken dat ze goed pressen heb wel degelijk slechte vorm als je het teveel in je schouders/tris voelt.

probeer de schouderbladen tegen elkaar te pinchen en deze in het bankje te drukken, en whoppa een heel stuk minder schouder belasting.

thanks, zal dat is gaan proberen maar is er ook een manier dat ik minder belasting leg op me biceps en triceps want dit is mijn voornaamste probleem.

thanks, zal dat is gaan proberen maar is er ook een manier dat ik minder belasting leg op me biceps en triceps want dit is mijn voornaamste probleem.

eventueel wat wijder pakken en wellicht proberen elbows out te doen maar dan krijg je ook weer wat meer schouder belasting.

het kan ook gewoon zijn dat je schouders en triceps in verhouding te zwak zijn en je bottlenecken dus bij banken. in dat geval zou je deze proberen bij te trekken naast de eerder genoemde technieken om de belasting van de schouders te verlichten.

de fitness instructeur bij ons zegt altijd dat als je je borstspieren niet voelt dat je minder gewicht erop moet gooien omdat anders je je borstspieren niet voelt en dus nemen je biceps het over begin zo ondertussen te geloven dat dit redelijke bs is klopt dit wat die zegt of niet?

BS 1: je biceps nemen niet over maar je triceps

BS 2: het maakt niet uit hoeveel gewicht zolang de techniek goed is. tenzij hij met voelen een pomp bedoelt.

fitness instructeurs moeten het maar bij het opruime van de losse dumbbells en schijven houden...

Ik voel benchpress echt helemaal niet in mijn schouders, puur borst in triceps. Je uitvoering is waarschijnlijk fout. Ik denk dat je de stang teveel richting je kin laat zakken ipv richting je onderkant borst. De stang moet je borst raken ongeveer op de lijn waar je tepels zitten. Als je meer richting je kin gaat pak je automatisch meer schouders mee.
En dat je je borst niet voelt met licht gewicht is bs, imo voel je het juist beter met licht gewicht omdat je je dan helemaal kunt focussen op de borstspieren.

Je kan wel de hele dag bezig zijn met die borst maar het probleem is gewoon dat je triceps + schouders veel zwakker zijn in vergelijking met je borstspieren...duurt ff voor dat alles helemaal bij is en je je borst goed kan trainen. Gewoon benchen met een wijde greep en voor de rest niet nadenken of ie nou pijn doet of niet, binnenkort gaat dat wel gebeuren als je bench omhoog blijft gaan.

als je als een powerlifter bankt gebruik je haast geen schouders. voordat je jezelf neerlegt moet je je schouderbladen tegen elkaar aandrukken en houden als je ligt. vervolgens druk je met je voeten je lichaam richting je schouders zodat alleen nog je kont en je schouders contact hebben met het bankje. laat de stang zakken tussen borst en de bovenste blokje van je buikspieren. een wijdere grip verminderd de nadruk op de triceps.

Oke net terug van fitness ff gevraagd heb hem op 25 geprobeerd 1e set 15x ik voelde wel wat meer maar het was nog niet dat ik denk jezus ik blaas hem kapot:p dus ik denk ik probeer 30 kilo toen voelde ik weer vol me triceps daarna toch maar weer 25 en toen voelde ik weer me triceps alleen, heb morgen een update en fitness instructeur gaat me helpen met me borst spieren thanks voor alle tips heb ook als tip mee gekregen om de stang in het midden vast te pakken dichterbij je borst zodat je je binnekant van de borstspier train wat ik ook nog raar vind (past misschien niet helemaal bij deze topic) maar ik heb een vet percentage van rond de 13% niet heel hoog niet heel laag maar als ik in de spiegel kijk zie ik toch duidelijk dat ik wat meer vet rond me borst en buik heb zitten als op me benen als ik meer spieren krijg zal je dit dan minder gaan zien?

als je de stang meer naar binnen vastpakt train je juist meer je triceps ipv borst.

probeer een op een machine chest press je handen helemaal aan de buitenkant vast te houden, dus naast het handvat met een soort hamergrip zoals je flyes doet. wel je schouderbladen tegen elkaar aandrukken natuurlijk.

als je de stang meer naar binnen vastpakt train je juist meer je triceps ipv borst.

probeer een op een machine chest press je handen helemaal aan de buitenkant vast te houden, dus naast het handvat met een soort hamergrip zoals je flyes doet. wel je schouderbladen tegen elkaar aandrukken natuurlijk.

waarom zou je dat nou willen.

hij wil toch z'n borst trainen. dit is een hele goeie oefening daarvoor.

ik maak uit je verhaal op dat je wilt dat hij hem heel breed pakt, dan shift je juist meer stress op je schouders en hij klaagt al dat hij t niet zo in zn borst voelt.

daarentegen zijn hele brede presses ook geen lekkere massa bouwer over t algemeen, beperkt je rom en beperkt de hoeveelheid gewicht die je kunt drukken en daardoor dus ook de overload en het aantal motorunits/spiervezels die over t geheel worden aangesproken.

daarnaast is een machine press zowieso ondergeschikt aan barbells/dumbbells.

oke maar hoe zou jij hem vast pakken dan wel aan de binnenkant? en dat van me vet rond me borst en buik weten jullie daar ook wat van? :>

oke maar hoe zou jij hem vast pakken dan wel aan de binnenkant?

dusdanig dat in de onderste positie van de beweging je onderarmen kaarsrecht verticaal naar het plafond wijzen.
overigens de tip die je gehad hebt om het smaller te pakken om de binnenkant te trainen gaat helaas niet op, je kan de binnenkant helaas niet trainen of accentueren, was t maar zo:(

okie zal het ff proberen:> zal morgen ook nog wel ff het aan me fitness instructeur vragen krijg ook andere apparaten erbij hoop dat het gaat werken:D

ik maak uit je verhaal op dat je wilt dat hij hem heel breed pakt, dan shift je juist meer stress op je schouders en hij klaagt al dat hij t niet zo in zn borst voelt.

daarentegen zijn hele brede presses ook geen lekkere massa bouwer over t algemeen, beperkt je rom en beperkt de hoeveelheid gewicht die je kunt drukken en daardoor dus ook de overload en het aantal motorunits/spiervezels die over t geheel worden aangesproken.

daarnaast is een machine press zowieso ondergeschikt aan barbells/dumbbells.

ik voel het anders alleen maar in m'n borst hoor, maar ik zet dat wel m'n stoeltje heel erg hoog.

Normaal is het toch de bedoeling dat je je borst spieren voelt. Tracht tijdens je oefening je borst goed aan te spannen.
Wat je ook kan doen is door de dag regelmatig je borst spieren eens aanspannen gewoon zodat het een vlotte beweging wordt als je dan tijdens het traine je borst spieren zou aanspannen zal het ook vlotter gaan.

Ik voel het ook niet in mijn borst en heb ook moeite om mijn borst aan te spannen tijdens de oefening. Als ik bijvoorbeeld nu mijn borst aanspan dan voel ik het voornamelijk tussen mijn borst en schouders opspannen. En als ik mijn armen omhoog doe en dan mijn borst opspan zoals bij bench press dan voel ik dat ik eerder mijn zijkanten (of hoe het ook noemt) aanspan. Is dat normaal dat deze automatisch ook opspannen? Of moet ik meer oefenen zoals je al zei zodat het een vlotte beweging wordt?

Terug
Naar boven